Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

vickey skrev 2010-06-12 22:34:36 följande:
    nån som åker buss med vagnen?funkar det? här där jag bor är det bara bussar med en dörr där bak för rullstol och barnvagn, osäker om jag kommer kuna ha denna vagn ju :/ .nån som vet...vill ju bli ägare av bt syskonvagn ju!
    Eftersom du ställt frågan fler ggr på kort tid men inte fått ngt svar, så tror jag du får bättre svar om du ringer till länstrafiken där du bor och frågar vilka mått de har på bussdörrarna. Vet de inte där så bör de kunna hänvisa dig till de/det bussbolag som kör busslinjerna där du bor...
  • Billabong
    Thulo skrev 2010-06-13 08:14:14 följande:
    Seågn en fråga till. Jag tog ur madrassen ur liggdelen men kommer inte ihåg hur den låg? Den är ju tjockare i ena änden, madrassen alltså
    Den går väl bara att lägga på ena hållet? Bredare uppe oh smalare vid fötterna... Eller?
  • Billabong

Tackar för tipset och ska hålla utkik efter när priset höjs på liggdelarna här i min stad... Så att jag vet när det är läge att lägga ut min kvarvarande liggdel på Blocket.

• Billabong
    Tokfrjant skrev 2010-06-15 22:51:53 följande:
    Tror ni att wallaboo åkpåse för nyfödd passar i liggdelarna? Vilka åkpåsar ska ni ha/har ni haft till era bebisar i liggdelarna?
    ♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
    Ingen åkpåse alls. PO.Ps fleeceoveraller räckte finfint även den kalla vintern som var (bor iofs i södra Sverige men här var det ändå neråt 15 minus). De kyligaste dagarna hade jag en filt under och en över, annars bara en över.
    Tips är att klippa ut ur ett liggunderlag och ha under madrassen för att isolera även underifrån, många tänker inte på att det blir kallt den vägen.
  • Billabong
    KEL08 skrev 2010-06-17 19:47:46 följande:
    Vad har ni för myggnät till era BT?
    ღ ♥ ღ Edit 080519, Harry 100407 ღ ♥ ღ
    Inget alls.
  • Billabong
    tes 75 skrev 2010-06-24 18:31:05 följande:
    hej alla babytravelkunniga! en fråga som säkert ställts 1000 ggr, men i alla fall: 

om man köper en  BT syskonvagn begagnad som är 2-3 år gammal, vilka är skillnaderna mellan den och årets modell? en grej är bredden mellan framhjulen va? hakade de i varandra förut, eller vad? (eller så minns jag fel så det är en annan syskonvagn jag tänker på) 
    Ja, den tidigare modellen hakar framhjulen lätt fast i varandra på. Går säkert bra att köra när man vant sig, men jag som inte har det så stör mig på det när jag kör kompisens vagn.

Lantani: Menar du Skip hop duo double? Flera i tråden har den har jag för mig och verkar nöjda iaf under den tiden man behöver ha mkt med sig till barnen (ersättning, extrakläder m.m.).
    Vi har storasyster på ståbräda så vi har en vanlig skip hop, som bara tar halva platsen - med double-väskan är det ingen plats för henne att stå på.
    Välj den du helst vill ha!
  • Billabong
    tes 75 skrev 2010-06-26 06:48:56 följande:
    en fråga till! kan man vika över sufletten helt, så att man kan lägga en bebis mot sig när man har sittdelen i fullt liggläge? om ni förstår hur jag menar.
    Nej, det går inte att göra så.
    tes 75 skrev 2010-06-26 06:49:24 följande:
    ok. fler skillnader?
    Vet inga fler, mer än färger och ev. kvalitet på tyger (har hört många som blekts som är lite äldre, kanske bättre nu?)
    annakohler skrev 2010-06-26 09:18:19 följande:
    hej jag är sugen på en babytravel syskonvagn om vi ska ha fler barn vet ingenting just nu

vad kostar dem nya 2011 modellerna?? någon som vet och finns det någon hemsida där man kan kolla alla färger
    Nya 2011-modellerna?! De kommer om ett år - OM det blir ngn ny modell då (det blev det inte 2010) - och således vet ingen heller vad vagnen kommer kosta framöver.
    Färger och all annan info finns på återförsäljarens hemsida, babyproffsen.se

Lantani skrev 2010-06-25 08:23:10 följande:
    Ja precis duo doublen jag menar. Har själv den vanliga skip hopen, men det kommer bli tokförliten, när bebisens saker också ska med, annars hade jag klarat mig bra på den.
    Ok. Vi klarade oss med en enkel skip hop till tvillingbebisarna och deras storasyster, men det är så klart olika vilka behov man har. Vi var aldrig iväg på några längre turer utan mest för att hämta på fsk. Jag brukade även lägga saker i fotänden av liggdelarna eftersom bebisarna inte tog hela utrymmet i början.
    lillzandra skrev 2010-06-26 15:29:06 följande:
    hej allihopa!
    Jag har en röd vagn med svart liggdel och nu ska ja ha en ny skötväska för min emmaljunga deluxe lr va den heter tycker ja e lite liten om man ska få plats me grejer till två..
    har en nu till min emmaljunga vagn men jag får ju precis plats me grejer till min dotter i den som d e nu..

va har  ni till era??
    läste nåt om skip hop duo double.. finns d fler bra?
    har ingen aning nämligen.. tänkte åka å kolla imorn lr på månda..
    Vi hade alltid med:
    banan och vattenflaska till storasyster
    IKEA-trasor
    nappflaskor till båda bebisarna
    ersättning till båda bebisarna
    blöjor till alla tre barnen
    hundbajspåsar
    våtservetter
    pappersnäsdukar
    nappar
    mobiltelefon
    nycklar
    plånbok

Ja, ungefär så. Mer mat o blöjor om vi var borta länge. Ibland hade vi med ombyten men då lade vi det i varukorgen. Så det skiljer sig knappats från när du hade ett barn...
  • Billabong
    annakohler skrev 2010-06-26 20:50:04 följande:

om mitt plus på testet stämmer så ska vi ha barn nr 3 mars 2011 och då är våran yngsta son inte ens 2 1/2år gammal tycker ni att vi ska ha en syskonvagn?? 

kan tillägga att han blir 2år nu i september så så gammal blir han inte...

Finns ingen anledning att bestämma det nu. Er 2,5-åring kanske kommer vägra vagn snart - eller vägra gå till våren. Ingen vet. Dessutom beror det på om han  är pålitlig och går ordentligt eller om han rusar iväg. Och hur långt ni går varje dag. Massa olika aspekter. Bestäm er när syskonet kommit. Vagnen går ofta att få hem på en vecka så ni har ca ett år på er att avvakta.
    Vår storasyster var knappt 2 när bebisarna föddes och hon har hela tiden gått själv omväxlande med att åka ståbräda. Men då gick vi inga långa sträckor dagligen eftersom det inte går att få ihop logistikmässigt med två små bebisar som sinsemellan hade helt olika rytmn...
  • Billabong
    Bellizzen skrev 2010-07-11 12:03:28 följande:
    Det jag funderar på nu är hur det blir till vintern. Finns det inget liknande åkpåse till vagnen?
    Hur menar du? Åkpåsar finns väl alltid att köpa. Bl.a. har Babytravel egna sådana. Vi hade iofs Bugaboos då de har en suverän "ficka" på baksidan av ryggen som man trär över sittdelen och som gör att den sitter som en smäck.
    AsfaltsBlomma skrev 2010-07-07 21:18:29 följande:
    Jag har även funderat på en Urban Jungle men hört att liggdelen där är ganska liten. Är liggdelen till Babytravel större? 
    Ja, BabyTravels liggdel är större än UJs.

BabyTravel: bäddmått 80 x 30 cm och den har även högre kanter.
    UJ: bäddmått 71 cm, har ingen uppgift om bredden, men yttermåttet är 34 cm, så några cm på varje sida försvinner. Alltså är de nog ung. lika breda men UJ är nästan 10 cm kortare.
  • Billabong
    6 Små Älsklingar skrev 2010-07-11 21:39:21 följande:
    Någon som vet om det går att ha mjuklift i liggdelarna?

Tänkte att det blir lite lättare att förflytta tjejerna i vinter om man kan ha dom i mjukliftar som man enkelt kan lyfta ur när man tex ska in på öppnis eller bvc.
    Säkert, bara du köper några som är små nog att rymmas i liggdelen. Har fått för mig att P&T-mjukliftarna är små (=korta) men prova/mät i butik så att du vet att det fungerar.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7