Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Kegge skrev 2010-05-28 10:08:29 följande:
    Kan man köpa det genomskinliga i nån affär eller måste man beställa?
    Ja, de har det i min lokala barnbutik - däremot finns det inte på deras hemsida. Men ring dem och fråga om du kan köpa det från dem ändå:
    littlekidscorner.se
  • Billabong
    Tokfrjant skrev 2010-05-30 14:56:16 följande:
    Tack så mycket för svaret Vet ni skillnaden mellan -08 och -10
    Tror att det endast är skilnad i färgerna, inget i själva vagnens konstruktion.

Men däremot så FINNS babyskyddsadapter via vagnens amerikanska namns sajt: valcobaby.com
  • Billabong

Är det ngn som har köpt ngn rolig/snygg sittdyna till sin vagn? Var, pris och hur ser den ut? (Bild är nog bäst att lägga i bildtråden)

• Billabong
    vickey skrev 2010-05-31 18:37:48 följande:
    kan man köpa en bt dublin i en färg och liggdelen i annan ?
    Javisst! De säljs separat.
  • Billabong
    vickey skrev 2010-05-31 19:07:05 följande:
    hh :) ,och dessa vagnar går in genom bussdörrar med mer?
    I min stad har vi dubbla dörrar på bussens mitt, där barnvagnsplatserna finns, så ja - de går självklart in. Men om ni bara har smala enkeldörrar vet jag inte om det går...?
  • Billabong
    Jonna79 skrev 2010-05-31 19:51:09 följande:
    Fast numera finns det väl bara svarta korgar.....?
    Ojdå.
    Det visste jag inte. Förra våren/sommaren fanns flera olika färger.
  • Billabong
    annakohler skrev 2010-06-05 11:42:59 följande:
    nu är jag inte babytravel ägare längre
    Varför sålde ni den? Har ni ngn annan vagn istället nu?
  • Billabong
    Tokfrjant skrev 2010-06-12 16:50:47 följande:

Har nu beställt och lagt handpenning på en BT syskonvagn svart med två svarta liggdelar 
    Tänkte bara kolla om någon har detta regnskydd:
    www.littlekidscorner.se/sv/article/4863/regns...
    Blir det en vattenpöl i den? Ser ut som att det ska bli det.. Kan man ha varsitt regnskydd på liggdelarna istället?

En annan fråga är om man kan sätta en sådan här på en av liggdelarna. Står att det är till enkelvagn men verkar som att man sätter den på självaste liggdelen och liggdelarna är ju separata i vagnen.
    www.littlekidscorner.se/sv/article/3551/trill...

♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
    Vi hade ett stådant regnskydd när vi hade liggdelarna. Kanske blev lite vatten i mitten ngn gång men inget jag minns eller störde mig på. Det är isf bara att låta det rinna åt ena sidan genom att lyfta i andra sidan. Ser inte vitssen i att ha två separata regnskydd, tycker det var bra med ett stort.

Tveksamt om syskonsitsen passar, eftersom liggdelarna till syskonvagnar är smalare än vad en liggdel till en singelvagn brukar vara... Men när du fått vagnen kan du ju prova. Eller om en KidSit stå/sittbräda passar?
    Vår storasyster stod på vanlig ståbräda från början, en Buggy Board från Lascal. Hon var knappt 2 år när bebisarna kom. Men vi går inte så långa promenader, bara ca 1 km hem från dagis. Ska man ut på längre så är det nog läge för en sittmöjlighet om barnet inte gillar att gå och/eller man har gott om tid...
  • Billabong
    NamnlösTillsvidare skrev 2010-06-12 19:59:06 följande:

Är nu stolt ägare av en BT syskonvagn :) Har köpt en begagnad som vi va å hämtade idag. En svart med en svart liggdel. Är en -08 sa dom som vi köpte den av. Men de är iaf den modellen där framhjulen inte kan fastna i varandra. Och dom "rundade" suffleterna som är på den nya modellen. Känndes bra när vi provkörde idag med sonen i. Hoppas jag blir nöjd :)

Grattis!
    NamnlösTillsvidare skrev 2010-06-11 19:11:23 följande:
    Hej
    Jag ska köpa en syskonvagn då vi väntar tillökning i juli (storebror är då 14 månader) och vi har funderat på en BT syskonvagn. Har även tittat på EasyWalker. Ibland kan man läsa att Bt är så stor, klumpig å plastig. Är de så? Hur är det med fjädring/gung? Jag går mycke på grusväg å ojämt underlag å man vill ju att barnen ska åka skönt :) Sen undrar jag om man måste ta bort liggdelen när man ska fälla ihop vagnen?
    Sen är jag tacksam för alla tips å råd om vagnen. För å nackdelar mm.
    Lite för sent svar kanske... Jmf med ffa UJ så tror jag de som har den tycker BT känns stor, klumpig och plastig. Men om man inte har en UJ att jämföra med så är man jättenöjd med BT.
    Själv går jag bara korta sträckor på grusvägar och mina killar har aldrig verkat tycka att komforten är dålig, även om det så klart skumpar lite mer än på slät asfalt.
    Jo, jag tror man måste ta bort liggdelen för att fälla ihop vagnen. Möjligt att man inte behöver det om man tagit bort sittdelstyget. Men vi hade ingen kombi så vi var ändå tvungna att ta bort liggdelarna för att få plats med allt i bagaget - vilket gick med BT (ingen annan syskonvagn!).
    NamnlösTillsvidare skrev 2010-06-12 10:46:45 följande:

Tycker den amerikanska modellen är mycke snyggare än den svenska. Roligare färger å bättre suffletter på nya modellen :)

Möjligen bättre med stora sufletter när solen skiner framifrån, men jag håller inte med om att färgerna är bättre. Jag vill ha en helsvart vagn, inte en svart vagn med ljusa sömmar på.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7