Inlägg från: Acnaib |Visa alla inlägg
  • Acnaib

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Hej!
    Någon här som orkar mäta liggmåtten på hårdliften till Dublin? Den är ju lite smalare i ena änden och bredare i andra. Men vilka är de "exakta" måtten. Vill veta om jag får ner ett andningslarm i hårdliften nämligen.

• Acnaib
    tinni78 skrev 2010-03-30 15:06:02 följande:
    Den är ca 30 cm bred, jag kan mäta den om en stund.
    Ja, vore jättegulligt om du kunde göra det. Mät gärna både den breda och det smala änden. Tack!
  • Acnaib

Smurf83: Vart har du köpt ditt regnskydd till din vagn? (smygsnokat lite bland dina bilder {#lang_emotions_embarassed}) Jag har letat på nätet men hittar inte så mkt. Om jag förstått det hela rätt så behöver man olika regnskydd beroende på om man använder liggdel eller inte?

• Acnaib

Igår beställde vi vår BT, färg Brun! Känns bra! Men lite sisådär, då vi ju redan har en Brio Double Wave. Känns såå onödigt, men vill ju såå gärna ha en BT {#lang_emotions_undecided}

Tja, nu beställde vi en iaf {#lang_emotions_smile} Leveranstiden här är bara en vecka, så det känns ju skönt att den hinner komma (förmodligen {#lang_emotions_tongue_out}) innan bebisen kommer. Bebiesen väntas i mitten av Maj.

Eftersom jag känner butiksägaren fick vi dessutom ett specialpris {#lang_emotions_laughing}. 5250 kr ink. en liggdel. Inte helt fel va?

• Acnaib
    mammatill2härligavildar skrev 2010-04-01 12:34:48 följande:
    När vi var i helgen på Babyproffsen i Barkarby frågade jag om årsmodeller/priser o sånt. Dom sa då att priset som var nu (typ kr billigare totalt om man köpte vagn o en liggdel) skulle höjas snart igen och att det inte skulle bli nån utfärsäljning för att det inte skulle skilja nåt i årsmodellerna. Vet itne vad som stämmer, men så sa hon, så vi slog till på att beställa en brun fast bebis inte kommer förens i juli=)Vet inte hur mycket jag litar på den säljaren dock för hon puschade för den vagnen så jäkla mycket att hon blev rätt dryg. Men vi hade läst på innan och visste att vi skulle köpa den om den kändes bra när vi provkörde o klämde lite på den.
    Det stämer nog, att det inte blir nåon utförsäljning. För det sa de här oxå.
  • Acnaib
    anachronism skrev 2010-04-02 15:14:38 följande:
    Hallo!Jag skulle behöva lite hjälp! Har nämligen köpt en BT syskonvagn, den har endast en stor suflett och en bygel. Dom går alltså över hela vagnen! Vad kan jag då ha för Liggdel till bebisen för att den ska vara vänd mot mig??
    Finns det möjlighet att ha en kort bygel? Alltså finns det fyra "hål" för byglar eller bara två?
  • Acnaib
    Mistoffelees skrev 2010-04-07 15:35:57 följande:
    Undrar bara om detta är ett bra pris?www.blocket.se/goteborg/BabyTravel_syskonvagn...Ja det är ju mjuklift som ingår så därför måste vi ändå köpa en hårdlift också.Hur lång är leveranstiden på nya vagnar? Är ju lite  sent ute då lillknodden beräknas komma om två veckor, fast vagnen behövs ju ändå inte de första två veckorna när sambon är hemma på sina 10 pappadagar.
    Här är leveranstiden en vecka. Men jag tror att det varierar mycket beroende på vart man bor.
  • Acnaib
    Mistoffelees skrev 2010-04-07 15:35:57 följande:
    Undrar bara om detta är ett bra pris?www.blocket.se/goteborg/BabyTravel_syskonvagn...Ja det är ju mjuklift som ingår så därför måste vi ändå köpa en hårdlift också.Hur lång är leveranstiden på nya vagnar? Är ju lite  sent ute då lillknodden beräknas komma om två veckor, fast vagnen behövs ju ändå inte de första två veckorna när sambon är hemma på sina 10 pappadagar.
    Ja, förresten. Priset är rimligt, tycker jag. En ny kostar ju närmare 6000 med liggdel. (utan kampanj) Du kommer ju då få e ca 4800. Helt okej, om vagnen är fin och hel såklart :)
  • Acnaib
    morningsunlight skrev 2010-04-12 23:08:41 följande:
    Hej!Har en fråga ang. vad ni med BT-syskonvagnar har för bilar?Vi har precis beställt en BT syskonvagn med liggdel eftersom vi väntar nr 2 till midsommar.Men vi hade jättebökigt att få in den i vår bil (Saab 9-3 kombi) eftersom liggdelen också måste få plats bak med tanke på att vi ska ha plats med 2 bilbarnstolar.Så, vad har ni andra för bilar?
    Vi har en Suzuki Wagon R+ Jag tror knappt man kan ha en mindre bil, men! - Vagnen får plats prima, med liggden!
  • Acnaib
    Morticia77 skrev 2010-04-23 13:47:01 följande:
    Här måste Ni sitta inne med info om det jag undrar; när kom modellen med längre mellan framhjulen? Jag ska köpa en begagnad vagn, men vill veta hur gammal den är ungefär. Kanske någon även vet om det går att ta bort klädseln för att tvätta?
    Jag vet inte exakt, men 2009 fanns iaf båda modellerna i BP-butik i halmstad att köpa, både de med smalare och de med bredare mellan hjulen.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7