Inlägg från: 6 Små Älsklingar |Visa alla inlägg
  • 6 Små Älsklingar

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Hur bred blir vagnen om man använder 2 korgar?
    Vi väntar tvillingar nämligen

• 6 Små Älsklingar
    Billabong skrev 2010-03-02 11:55:09 följande:
    Det är INTE liggkorgarna som gör vagnens bredd. Utan vagnen är 75 cm som bredast - vid handtaget. LIggkorgarna sitter innanför sidoramen. (Vi har också den till tvillingar).
    Åh så bra :)
    Då vet jag att den kommer in genom dörren, tack för svar
  • 6 Små Älsklingar

Hur gör man för att fälla ryggstödet på syskonvagnen?
    Är det dragkedjor och sånt?

Har kikat lite på easywalker och den verkar lite småkrånglig att fälla ner.
    en stor fördel är ju att man bär korgen i suffletten, verkar jättesmidigt.
    Färgerna är finare.

Vi har visserligen redan köpt en röd babytravel men det fanns bara svarta korgar eftersom den röda vagnen utgått

Tvillingar i juni :)
  • 6 Små Älsklingar

Äsch vad snabb jag är, skulle också skriva att vi har svårt att bestämma oss för vilken vagn vi ska ha.

Är det någon av er som har erfarenhet av både easywalker och babytravel syskonvagn och kan berätta för och nackdelar?

Har ni bilder jag kan titta på?
    Tittade i bildtråden som länkas i ts men det var inte så många bilder att titta på.

• 6 Små Älsklingar
    Smurf83 skrev 2010-03-30 16:15:29 följande:
    Jag har bilder på vagnen i mitt galleri, endast erfarenheter av BT vagnen.
    Åh så fin

Är det en enda stor varukorg?

Så bra att man kan bära i suffletten, kanske vi ska vara nöjda med babytraveln då?

Någon mer som har något att tillägga eller bilder?
  • 6 Små Älsklingar

Nu har vi bestämt oss för att behålla babytraveln
    Eller rättare sagt jag har bestämt mig, sambon har blivit alldeles knasig på mig här hemma när jag velar så .-D

Ska hålla utkik på blocket om det dyker upp ett par röda korgar också

• 6 Små Älsklingar
    Billabong skrev 2010-03-30 23:42:27 följande:
    Njae... liggdelarna väger ju 5,8 kg stycket - utan bebisar i, så ärligt talat tror jag knappast att 4 små älsklingar kommer bära sina tvillingar i liggdelarna. Jag har iaf inte gjort det med mina tvillingbebisar. Men grattis till tvillingarna, så klart!
    Oj är dom så tunga, jag hade tänkt bära i höst när jag går på öppna förskolan.

Det blir visserligen ingen lång promenad men jag hade tänkt bära korgarna för jag tänkte att det skulle bli krångligt att bära 2 små bebisar, i alla fall till dom blir lite stadigare så att man kan sätta dom på varsin höft.

Eller blir det också krånglit, hur har du gjort?
    Blir lite småsvettig nu när jag inte vet hur jag ska få med mig båda två på en gång
    Jonna79 skrev 2010-03-31 13:15:57 följande:
    Nä, jag menade inte dirket att hon skulle bära runt på dom. Men i vissa situationer, tex om man besöker nån som bor på tredje våningen utan hiss....
    Nej tack då får någon annan bära eller så får dom komma hem till oss
  • 6 Små Älsklingar
    Billabong skrev 2010-03-31 23:41:40 följande:
    Ja, tyvärr är alla liggdelar till syskonvagnar sådär tunga (hjälper inte mkt att köpa UJ eller EW istället av den anledningen även om de är snäppet lättare). Vissa skaffar UJ med dubbel liggdel och har mjukliftar i för att kunna bära, men jag vet inte om det är ngn bra lösning till två smala BT liggdelar. Jag har aldrig behövt bära liggdelarna. Vi bor nu så att vi har vagnen uppställd i hallen och kör den ut genom ytterdörren. Är aldrig på öppen förskola själv med barnen. Mina killar är snart 9 månader men jag har fortf. inte fått till det med att bära dem på varsin höft - eftersom det är knepigt att lyfta upp det andra barnet själv när man redan har det första på armen... Enklare så klart om ngn räcker en barnen.
    Ja vi ska också ha vagnen inomhus men öppna förskolan har jag tänkt att försöka besöka någon gång i veckan i alla fall.

Kanske kan man bära en i bärsele och den andra i famnen, eller om dom inte är så stora kan man kanske lägga dom i samma liggdel när man går in på öppnis.
    Det är inte så många steg att gå.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7