Inlägg från: mammatill2härligavildar |Visa alla inlägg
  • mammatill2härligavildar

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

I lördags var vi och beställde en Baby Travel Dublin. En brun blev det. Har hela tiden varit inne på en syskon vagn i Urban Jungle stuket. Nu när vi kikade på båda kan jag inte förstå hur någon motiverar att köpa Urban Jungle till det dubbla priset. Tycker Baby Travel verkar superbra=)
    Pulvret kommer inte förens i juli så vi ska hämta vagnen i juni, men det är skönt att ha beställt så man vet att den finns där sen.
    Å blivande brorsan satt superbra o såg så mallig ut=)

Ska oxå kolla efter regnskydd begagnat. Bra tips!

Men jag undrar en sak. Har hört att man kan ta bort sittdelen på den sidan man har liggdelen om man vill. Men i butiken vi var sa säljaren att det inte går. Nån som vet vad som gäller???

Liiii skrev 2010-03-29 14:31:44 följande:
    Jag tog bort sittdelen när jag hade liggdelen. Butiken sm jag var i (babyproffsen i norrköping) rekomenderade mig att göra det. Dels blir sittdelen int esliten och så blir vagnen lättare att fälla ihop. man behöver inte ta bort ställningen till liggdelen när man fäller ihop den om man har sitdelen borta.
    Ja det verkar bättre att ta av den. Därför blev jag så förvånad att säljaren (på Babyproffsen i barkarby) sa att den inte gick att ta av.
    När är din vagn inköpt?
    Quinny skrev 2010-04-01 11:18:06 följande:
    det lutar åt en BT för våran del också, när bebis kommer slutet av sommaren...TS, du hade skrivit i trådstarten såg jag, att utförsäljning av fjolårets modell oftast sker runt april/maj. isf tänkte vi slå till då, men kan man se någonstans om de säljer ut fjolårets modell då? någon hemsida elr så...
    När vi var i helgen på Babyproffsen i Barkarby frågade jag om årsmodeller/priser o sånt. Dom sa då att priset som var nu (typ kr billigare totalt om man köpte vagn o en liggdel) skulle höjas snart igen och att det inte skulle bli nån utfärsäljning för att det inte skulle skilja nåt i årsmodellerna.
    Vet itne vad som stämmer, men så sa hon, så vi slog till på att beställa en brun fast bebis inte kommer förens i juli=)

Vet inte hur mycket jag litar på den säljaren dock för hon puschade för den vagnen så jäkla mycket att hon blev rätt dryg. Men vi hade läst på innan och visste att vi skulle köpa den om den kändes bra när vi provkörde o klämde lite på den.
    Småtokig skrev 2010-04-01 12:36:41 följande:
    Det erbjudandet tog slut igår.
    Aha, ja tur att vi beställde i helgen då.
    KEL08 skrev 2010-06-17 19:47:46 följande:
    Vad har ni för myggnät till era BT?
    ღ ♥ ღ Edit 080519, Harry 100407 ღ ♥ ღ
    Vill oxå veta. Hur gör ni när man har en liggdel o en sittdel??? Över liggdelen tänkte vi använda samma som vi redan har, men hur funkar det att sätta ett över sittdelen? För det känns lite bökigt med ett stort (som man har med regnskydd) eftersom kanske barnen inte sover samtidigt osv.

Halloj! Slänger in en fråga här. Har en syskonvagn som vi precis börjat använda då lillasyster födde 7:e juli. Tycker den är super bra. Men jag tycker att liggdelen lutar ganska mycket. Känns som att lillsessan liksom glider ner mot fot gaveln efter ett tag i vagnen. En kompis till mig sa samma sak för några veckor sedan. Är det nåt ni andra tänkt på, och kan man göra nåt åt det eller är det bara att gilla läget??? Har vagnen monterad som den var när vi hämtade den på babyproffsen för några veckor sen så det lär ju inte va nåt sånt antar jag.

Jonna79 skrev 2010-07-13 21:48:14 följande:
    Om du har sittdelen kvar kan du dra upp ryggstödet så pass att du får plant lägge på liggdelen.
    Aha, smart! Ja sittdelen är kvar. Ska testa i morrn! Tack så mycket=)

Funkade ju superbra med liggdelen när man reste upp sittdelens ryggstöd under. Nu slipper vår lillsessa ligga o hasa ner i fotändan av liggdelen=)

En fråga till. När jag idag satt på picknickfilten nära vagnen såg jag att under själva sittplattorna på sittdelen fanns några remmar som hängde. Såg ut som att man skulle kunna knäppa dem i chassit med tryckknappar. De två som hängde innåt var knäppta i varandra (fast de hörde till olika sittdelar) o de två som var utåt hängde löst. Vad är de till??? Nåt man ska knäppa fast på nåt sätt???

Andypandyy: Har bara rullat med vagnen 1 vecka men jag tycker den funkar superbra på stan osv. Har inte provat buss, men den ska gå in genom bussarna här i Uppsala där jag bor tror jag. I affärer funkar den jätte bra. Tror hela tiden att "näää, där kommer vi inte fram" men jo det gör vi. Dessutom sitter sonen jätte bra i den o dottern ligger superbra i liggdelen. Minns inte måtten på bredden, men de står kanske på babyproffsens hemsida. Vi tittade lite på Urban Jungle oxå, men det skiljer inte mycket på dem, förutom i pris, så vi hade svårt att motivera att betala det dubbla för en UJ. Dessutom sitter sonen bättre i BT än i UJ. Men BT ser mycket större ut än UJ, än vad det i verkligheten skiljer, tycker jag.

Dissan skrev 2010-08-15 08:22:34 följande:
    Någon som vet vad en mugg hållare till babytravel kostar? och om den passar på dubbelvagnen?
    Jag har inte deras egna, men har köpt en annan grej på babyland som är super bra, å billig oxå. Passar perfekt på Dublin, har den på ena sidan o krokarna till skötväskan på andra sidan.

http://www.babyland.se/forvaringslada-buggy-buddy_x_AV14043.aspx
    Dissan skrev 2010-08-15 12:58:28 följande:
    Den verkar ju toppen, som sagt då kan man ju ha skötväskan på ena sidan...
    Ser lite dåligt på bilden, men det finns inget litet fack med dragkedja på?
    Innuti är det en mugghållare på varje sida, å sen ett litet fack i nätigt tyg på ena långsidan som har dragkedja upptill. Är inte så stort att det får plats plånbok (inte min i a f) men mobilen brukar jag lägga där, å nån gång har lite lösa pengar hamnat där.
Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7