• Asol

Något om EVG kliniken i Riga

Godmorgon!
    Finns det någon som vet något om EVG kliken i Riga?
    Är de bra eller mindre bra. Har ju inte så bra erfarenhet av AVA kliniken i Riga så vi letar nu efter en annan klinik.

Vinterhälsningar Asol{#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden Något om EVG kliniken i Riga
  • mattias73

Vi undrar också var du har varit isisisis?

• milou67

hymafr: Gör så att du går in på egv´s hemsida och maila direkt till Semite S. Hon har en egen mailadress. Dom får tydligen över 300 mail om dagen så man måste förstå att dom inte kan svara på några dagar. Sermite som är kordinator hjälper er med allt, ni kan maila och fråga om allt. Annars ring henne, pratar superbra engelska. Det finns många kliniker i hela europa man kan åka till men jag tror inte det finns någon som du bara behöver vara borta 3 dagar endast. Din sambo skall lämna spermier och sedan skall donatorn lämna ägg (om det är Äd ni skall göra) och sedan skall äggen befruktas och delas det tar ett par dagar. MEN din man kan ju åka dit och lämna sitt bidrag och sedan åka hem och du kan äka dit bara för dagen för insättning.  Då blir det färre dagar. Lycka till!

• Bette

Hej,

Min man hade lämnat sitt bidrag redan på kliniken, jag åkte dit bara över dagen till Riga Avakliniken, det gick superbra.

Bette

• hymafr

Tack milou67 för tipset. Vad tyckte du om EGV som klinik? Krångelfritt? Vet du om de har akupunktur?

Bette: Vad tyckte du om AVA? Jag vet att de är dyrare, men hur motiveras det? Har de kanske en superlyxig mottagning?

• Marika43

Jag är väldigt nyfiken på var du har varit, Isisisis! Vore otroligt snällt med info om detta!

Jag försöker på "naturlig" väg nu, men efter ett missfall och åldern emot mig... 43 år... så misstänker jag att äggdonation blir nästa steg och priset kommer tyvärr att bli avgörande...

• Important1nF02
    isisisis skrev 2010-03-03 11:02:33 följande:
    Det är inte min erfarenhet.Det jag lärt mig är att den billigaste kliniken varit bäst.Gravid bägge gångerna,superbra laborotorium.Lägst biljettpris.Fräshast lokaler ,och tillgång till medicinskt centrum. Men jag förstår att folk hellre gör som alla andra.Tycker bara det är dumt. Under de år jag varit härinne har jag sett att det är lika ofta som det begås fel på de stora klinikerna som de små.Fel i timingen,slemhinnor som släpper,missar i kontakten,åstådda dåliga spemier när ägg dör osv.Så min erfarenhet är inte att de större är bättre.När de sedan kostar dubbelt så mycket tycker jag man kan ta sig enfunderare.

Hej

Jag håller med dig om att det verka många följa vad andra gör , många verka inte alls intresserade av att försöka på andra kliniker som har båda rekommendationer+bra läkare och är billigare.

Det klinik jag går hus har mycket bra rekommendationer och säkerligen många plus ,men dem är ej web och reklam hungriga ,så dem syns inte som andra kliniker på web.

Men inte synas på web och har fullbokat hela tiden med bra läkare och många glada patienter , lägre priser osv .

Biljett pris och övernatta ,kostnader mm är inte mer än vad det kostar hemma i Sverige eller så , men jag tycket att jag och många som går hus dem har 100% bra att säga och många med stora svårigheter och bli gravid har fått barn eller kommer få , så klart tycker det är inte dåligt.

Jag har hyrt en lägenhet i Tallinn ,och stannar över när jag har tid på kliniken , slappnar av och har inte bråt .

Jag ser många turister som har tid hus dem, tror det är många från Tyskland och Finland,men inte många från Sverige,vet ej varför.

• Bette
    hymafr skrev 2010-03-29 11:58:40 följande:
    Tack milou67 för tipset. Vad tyckte du om EGV som klinik? Krångelfritt? Vet du om de har akupunktur? Bette: Vad tyckte du om AVA? Jag vet att de är dyrare, men hur motiveras det? Har de kanske en superlyxig mottagning?
    Jag tyckte AVA kliniken var bra, jag vet de är lite dyrare men å andra sidan ville inte jag åka till en okänd klinik och bli helt lurad.

Bette
  • milou67

hymafr: Jag har mailat många kliniker och EGV föll jag för då jag tog mod o ringde dit och fick väldigt bra kontakt direkt. Sedan har jag haft tät mailkontakt med deras kordinator och hon svarar mig på de mest konstiga frågor som jag ställer. Priset var väldigt avgörande för mig då det redan gått mer än 125000 kr i IVF försök och pengarna är så gott som slut. Sedan var det ganska avgörande att vi inte behövde ta 1000 prover utan normala prover. I tex Kiev var det väldigt många och onödiga prover( enligt min gyn) . Jag tror både Ava Och EGV är bra men det skiljer sig i pris.
    Vi går bara o väntar på att få provsvaren nu kan ta upp till 2 v till sedan skall vi bli godkända och direkt då får jag börja nedreglera om dom hittar en donator som matchar direkt. Räknar med att åka i juni. Jag är så exalterad det skall bli så himla spännde. förut har jag haft mellan1-10% chans du är det minnst 50%.Känn så skönt att ha oddsen på sin sida ;) Lycka till alla

• Bette
    milou67 skrev 2010-04-03 10:47:52 följande:
    hymafr: Jag har mailat många kliniker och EGV föll jag för då jag tog mod o ringde dit och fick väldigt bra kontakt direkt. Sedan har jag haft tät mailkontakt med deras kordinator och hon svarar mig på de mest konstiga frågor som jag ställer. Priset var väldigt avgörande för mig då det redan gått mer än 125000 kr i IVF försök och pengarna är så gott som slut. Sedan var det ganska avgörande att vi inte behövde ta 1000 prover utan normala prover. I tex Kiev var det väldigt många och onödiga prover( enligt min gyn) . Jag tror både Ava Och EGV är bra men det skiljer sig i pris. Vi går bara o väntar på att få provsvaren nu kan ta upp till 2 v till sedan skall vi bli godkända och direkt då får jag börja nedreglera om dom hittar en donator som matchar direkt. Räknar med att åka i juni. Jag är så exalterad det skall bli så himla spännde. förut har jag haft mellan1-10% chans du är det minnst 50%.Känn så skönt att ha oddsen på sin sida ;) Lycka till alla
    Vad härligt att det snart är dags för er. Jag tror också EGV kliniken är bra.

Bette
  • milou67

tack Bette, hur går det för dig? Glad påsk

Svar på tråden Något om EVG kliniken i Riga