• milou67

Något om EVG kliniken i Riga

hej , vi har just bestämmt oss för EGV i Riga, har mailat säkert ett 10 tal kliniker men har fått bäst response från  EGV. Så nu i maj juni åker vi dit, det är bara så svårt att veta när det blir av det är det jobbigaste tycker jag, man kan inte planera...lycka till

• milou67

hymafr: Gör så att du går in på egv´s hemsida och maila direkt till Semite S. Hon har en egen mailadress. Dom får tydligen över 300 mail om dagen så man måste förstå att dom inte kan svara på några dagar. Sermite som är kordinator hjälper er med allt, ni kan maila och fråga om allt. Annars ring henne, pratar superbra engelska. Det finns många kliniker i hela europa man kan åka till men jag tror inte det finns någon som du bara behöver vara borta 3 dagar endast. Din sambo skall lämna spermier och sedan skall donatorn lämna ägg (om det är Äd ni skall göra) och sedan skall äggen befruktas och delas det tar ett par dagar. MEN din man kan ju åka dit och lämna sitt bidrag och sedan åka hem och du kan äka dit bara för dagen för insättning.  Då blir det färre dagar. Lycka till!

• milou67

hymafr: Jag har mailat många kliniker och EGV föll jag för då jag tog mod o ringde dit och fick väldigt bra kontakt direkt. Sedan har jag haft tät mailkontakt med deras kordinator och hon svarar mig på de mest konstiga frågor som jag ställer. Priset var väldigt avgörande för mig då det redan gått mer än 125000 kr i IVF försök och pengarna är så gott som slut. Sedan var det ganska avgörande att vi inte behövde ta 1000 prover utan normala prover. I tex Kiev var det väldigt många och onödiga prover( enligt min gyn) . Jag tror både Ava Och EGV är bra men det skiljer sig i pris.
    Vi går bara o väntar på att få provsvaren nu kan ta upp till 2 v till sedan skall vi bli godkända och direkt då får jag börja nedreglera om dom hittar en donator som matchar direkt. Räknar med att åka i juni. Jag är så exalterad det skall bli så himla spännde. förut har jag haft mellan1-10% chans du är det minnst 50%.Känn så skönt att ha oddsen på sin sida ;) Lycka till alla

• milou67

tack Bette, hur går det för dig? Glad påsk

• milou67

bette:just det du har ju fått en bebbe, jag är lite snurrig har ju läst det förut. Man är inte så van att folk som fåt barn fortsätter här på FL. Längtar oxå efter en liten älskling  ;) kram

• milou67

bette: jag håller med Crijo, jätte bra att ni hänger kvar så man får höra alla solskenshistorier ;)

• milou67

Det verkar som om issisis ej vill dela med sig om vart hon varit, man vet ju aldrig vad som har hänt el om hon hoppat av FL nu när hon fått barn.
    blommor o bin: vi hänger i en till tråd som heter
    "vi som går på EGV i Riga" välkommen dit oxå

• milou67

jag har svarat dig i den andra egv tråden ;) ja dom stänger vid midsommar några v, du hinner nog ej innan dess om du inte drar igång med alla tester på stört!

Svar på tråden Något om EVG kliniken i Riga