Annika0314 skrev 2010-03-16 18:21:08 följande:
Min oro inför själva förlossningsförloppet har faktiskt lagt sig. Det känner jag att jag är redo för. Jag vet självklart inte hur jag kommer uppleva det där och då men jag känner mig redo för nästa steg. Har varit gravid ett tag nu och nu vill jag bli mamma har BF 17 april. Men det som skrämmer och oroar mig det är att man inte vet NÄR och HUR det kommer STARTA. Hur känns en "riktig" värk? Hur lång tid kommer det ta? Jag är ett planeringsfreak och skulle helst vilja ha ett dags i stil med 17 april kl 14:00 så börjar det oron vaknade till liv igen igår kväll när jag fick mensliknande värk i mage och rygg. Har tidigare bara haft smärtfria sammandragningar. Låg därför vaken stora delar av i natt och kände efter om jag hade ont och om det var på gång eller inte. Men har det har lagt sig nu och jag har pratat med min BM som förklarade det som förvärkar som är helt normalt.
Jag känner ungefär likadant, har till och med börjat se fram emot förlossningen men just att inte veta hur det kommer kännas och när det kommer börja och hur lång tid det kommer ta... aaaah! Hade varit skönt med ett facit. ;) Jag har bf 18 april så vi ligger lika tidsmässigt enligt planeringen, får väl se hur väl det stämmer...
stina 86: har din bebbe kommit ut än? :)