Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16

Gosevännen skrev 2011-01-17 16:13:49 följande:
    Hej på er alla! Roligt med lite aktivitet i tråden!

Vår lilla grabb föddes för 10 dagar sedan, på min födelsedag  Hjärta Världens bästa present!! Glad Är så lycklig och så otroligt tacksam för att Gud gett oss denna underbara gåva!

Jag ber att ni som kämpar för ett syskon ska bli välsignade med det under detta år, och att Gud ska vara med oss alla också i fortsättningen!

Frid och välsignelse till er allihopa!
    Grattis fina vännen!
  • Skrippo

Smyger in här och berättar och hoppas på lite förbön...

Den11/12 gjrde vi återigen FET. Och på självaste juldagen, som ett mirakel, hade vi TD och plussade.
    Var på VUL i måndags och allt såg då så fint ut som det bara kunde.
    Är idag i V9 ( 8+5)
    Är glad lycklig och fortfarande väldigt orolig eftersom förra FET slutade i MF

Kram på er alla och Guds välsignelse

• Skrippo
    Längtanväntan skrev 2011-01-25 13:03:23 följande:
    Här kommer en "gamling" in och berättar att vi fått syskonbesked!! Vi adopterar och denna gång blev det en liten tjej! Be för oss att allt går bra nu under procesen det tar innan vi får hämta hem henne. Den tar ca 6 månader.
    Kram och God Bless!
    Åh vad roligt!
    Ska be för att allt ska gå så smärtfritt som möjligt!
    Hur gammal är er dotter när hon kommer till er?

KRAM
  • Skrippo

Hej vänner

Ja visst finns det mycket att va tacksam över. Ibland måste man bara ge sig tid att känna efter...

Jag är nu i V12 (11+4).
    En ganska jobbig tid tycker jag på ett sätt.
    Har vant mig vid alla symptom. Magen har växt lite men jag ser mest lite småtjock ut... Och man känner inte bebisen ännu..
    På tisdag i nästa vecka är det dax för UL.
    Be gärna för att allt ska va bra. Bara för att det blev mf sist så är jag så himla nervös denna gången. Även om jag inte har några symptom på att det skulle va så...

Mrs S E: Ja tänk att du har två mirakel. Så fantastiskt!

krmar till er alla

• Skrippo

Hej fina vänner

Jag är nu i V27 och med graviditeten går allt bra så vitt jag vet. Har haft många i min närhet som det inte gått så bra för så oron är i alla fall ganska stor.
    Mår i övrigt inte särskilt bra rent spykiskt. Men en dag i taget.

Roligt att höra att ni andra verkar ha det så mycket bättre

KRAM

• Skrippo
    Blåklocka skrev 2011-05-19 21:12:51 följande:
    Vad roligt med lite liv i tråden och att få höra hur det är med er.
    Längtanväntan, förstår att det måste vara lite segt att vänta. Hoppas att ni snart får åka och hämta hem er lilla skatt!
    Gosevännen, låter som om du har en härlig mammatillvaro
    Mrs SE, hoppas att det bra med er!
    Skrippo, hoppas att du snart får må bättre.

Själva har vi precis genomgått ett syskonförsök, men IVF:en misslyckades. Känns lite tråkigt, men dock mycket lättare att hantera nu när vi faktiskt redan har ett barn. Efter sommaren så kör vi igång igen.

Stor kram till er alla!

Då ska jag be för ert nästa försök. Hoppas på en härlig sommar emellan så ni kan ladda batterierna.

KRAM
  • Skrippo

Hej på er

Hur har ni det? Njuter ni av sommaren?
    Här är allt bra, egentligen iaf...
    Är i v38 och har mått dåligt en tid. Vill bebisen ska komma ut nu.....
    men samtidigt är jag nervös. Mådde ju så fruktamsvärt dåligt efetr jag fött vår prinsessa och vill verkligen inte det ska bli så igen....

Tänker på er alla!

Gosevännen: Glad du har det så bra!

Längtanväntan: Hur går det? resebesked ännu?

Blåklocka: Hur mår du? Blir det något nytt försök?

Kramar om er alla              

• Skrippo
    Mrs S E skrev 2011-08-16 13:27:38 följande:
    Hej Alla. Hoppas ni har haft en bra sommar!
    Jag skulle vilja att ni hjälpte mig att be. Det gäller min syster som är gravid för tredje gången. Sist fick hon missfall.
    Vid rutin UL för en vecka sedan upptäckte man att bebisen har en MASSA fel. Ett kromosonfel som är jättealvarligt Tarmarna utanför, vattenskalle, felvända fötter m.m. m.m.
    De flesta ida som får veta nåt sånt väljer att ta bort barnet, men det vill inte min syster göra. Hon tycker att livet är upp till Gud att bestämma över.
    Nu vill vi, såklart, ha ett MIRAKEL. Men skulle det inte ske så ber vi att Herren ska ta hem bebisen så snart som möjligt. För om den föds fram och överlever så blir det MÅNGA op och mycket vård. Och den lär bara leva någon mån - max. Väldigt sorligt just nu såklart. Men vi  har ju en Gud som hör bön.

(Om någon skulle veta vem hon är så litar jag på att ni inte sprider detta)

Hur går det för er andra?
    Ska givetvis hjälpa till att be!

Kram
  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-08-25 17:39:47 följande:
    Oj Mrs S E, vilket fruktansvärt tungt besked din syster fått! Gråter Sånt önskar  man ingen! Ber för henne och hennes familj! Hjärta

Skrippo, hur går det? bebis på G eller har den redan kommit?

Blåklocka: Så ni är på gång igen också! Spännande! Ber att det skulle lyckas nu och att ni skulle få ett litet syskon till miraklet!

Längtanväntan, grattis till lillasyster! Säkert härligt att ha henne hemma nu! Hopaps att allt gått bra!

Kramar till alla! Hjärta

TAck för omtanken
    Ingen bebis ännu tyvärr
    Beräknad till på lördag.
    men jag mår extremt kass och sover ca 2 timmar per natt. Är helt slutkörd.
    Ska iaf till BM imorgon.
    Be gärna om en ljusning

Kram      
  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-08-26 12:06:56 följande:
    Nämen Skrippo så jobbigt! Vet inte vad jag ska skriva, men jag ber för dig iaf, och hoppas du ska få vila lite innan bebisen kommer...!  Kram till dig Hjärta

Tack vännen!
    Var hos BM idag och fick tid för bedömning imorgon på förlossningen.
    De gör iaf en hinnsvepning och beroende på hur mogen tappen är så får vi se mer vad de hittar på.
    Känns skönt!

kram på er     
  • Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-08-29 15:32:54 följande:
    Hur gick det vännen?
    Kommer ihåg dig Hjärta

Gick väl inge vidare... Eller CTG såg fint ut men bebis verkar vilja stanna...
    Tappen va 2 2 cm och börjar öppna sig..
    Fick hinnsvepning men dne hjälpte inte.
    Ny kontroll på fredag.
    Tack för din fina omtanke!
    Kram     
  • Skrippo
    Blåklocka skrev 2011-09-05 22:23:26 följande:
    Skrippo, hoppas att allt har gått bra för dig!
    Längtanväntan, grattis till lillasyster!
    Gosevännen, hoppas att det är bra med dig!
    Själv har jag tjuvtestat positivt idag efter vår andra IVF (eller tredje om man räknar den innan dottern också). Det känns helt overkligt och nervöst. Jag vill så gärna att det ska gå hela vägen! Det blir lååååånga veckor nu
    Kram till er alla!

Grattis!!!!!
  • Skrippo

I söndags12:36 födde jag efetr en lång och hemsk förlossning ett mirakel som heter Engla.
    Hon vägde 3560g och var 51cm lång.
    Nu ska vi bara återhämta oss

Kram på er    

• Skrippo
    Gosevännen skrev 2011-09-07 11:22:44 följande:
    Grattis Skrippo! Skönt att hon äntligen är  ute och ni får ha henne i era armar! Mysigt och underbart! Hoppas hon mår bra och jag ber att du ska återhämta dig snabbt! Stor kram!

Tack vännen!
    Hoppas och ber att jag ska få må bättre än sist. Men just nu ser det lite mörkt ut.

Kram på dig   
  • Skrippo

Hej härinne

Blåklocka: Givetvis ska du finnas i mina böner. Grattis till er nya familjemedlem. Önskar dig en så bra läknings som möjligt!

Jag befinner mig i sista delen av en 5 veckor lång smärtrehabilitering. Det är mycket i min framtid som känns ovisst och ber därför om bönehjälp jag med.

Önskar er alla välsignelse och skickar massor av kramar     

Svar på tråden Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16