Kristen och ofrivilligt barnlös, stöd- och förbönstråd nr 16
Hej alla. Kul med ny tråd.
Jag har läst det ni har skrivit men har haft så fullt upp med praktik, plugg och vara med Levi att FL har fått stå åt sidan
Nu har vi varit nerer i Uppsala för ett syskonförsök. Vi hade ju 8 ägg i frysen. Vi ville göra redan i november men då fick jag stegring på torsdagen och det är den enda dag det inte fick bli för mig eftersom man ska återinföra 3 dagar senare, vilket då blir söndag = stängt!
Sen har det verit jul och helgstängt och nu var det alltså dags. Vi åkte ner i onsdags.
Bäl där fick vi reda på att hela skörden har gått åt:( De hade 2 2-celliga ägg som de återinförde, men alltså inget "guldägg". Nåja, allt man bejöver är ju ett, men det känns jätte trist att alla 8 fick tinas upp. Det är tydligen ovanligt att det går åt så mycket. Tar det sig inte nu blir det en ny behandlig isåfall. Vi har ju begränsat med spermier eftersom min man lämnade dom för typ 10 år sen och lämnade då "endast" 1 sats istället för 2. Så vi ber till Gud att dessa ägg ska utvecklas och bli till barn. För Gud spelar det ju ingen roll hur "kvaliten" är, det är ju ändå han som ger liv.
Men jag vlev lite nedslagen av att höra att alla våra fina och bra ägg var borta.
Vi ska testa om 2 veckor.
Nu tänker jag inte lika mycket på att jag har nåt i magen som förra gången. Man har för fullt upp med annat för att oroa sig på samma sätt, vilket är skönt.
Ni finns i mona bönder och jag tackar verkligen nästan varje dag för att han har gett oss Levi. Det är verkligen ett sånt stort bönesvar. Han är vår stora lycka i livet och jag önskar och ber att ni alla här får uppleva samma kärlek och glädje som vi har får.