Inlägg från: Ester Bus |Visa alla inlägg
  • Ester Bus

Phil & Ted syskonvagn del 17

Dax att sälla sig till er skara tror jag. Har en liten tjej som blir nästan precis 2 år när syskonet väntas komma och idag införskaffades en PT sport för leverans lagom till början av Maj.

Om man har en Toddler butik nära och är intresserad av en sport iaf så kan jag tipsa om att dom hela februari bjuder på syskonsitsen så man betalar totalt 5495 för både vagn och syskonsits, när vi köpte uv och regnsnydd samtidigt skickade dom dessutom med det ena utan extra kostnad. Dvs alltihopa för drygt 5800:-, är nästan lägre pris än vad jag hittat begagnade på blocket för :)

Men nu när man är ny på detta och dessutom inte får vagnen på ett par månader (helt självvalt då lillen ändå inte kommer förrän juni) så måste jag ju fråga vad man mer behöver tänka på? Har förstått att vanlig skötväska kan vara svårt, så vad fungerar och vad fungerar inte? funderar också på att sy till ett vindskydd/footsack enligt mönstret som ngn vänlig själ lagt ut. Vågar man sy detta utan vagn att testa på eller borde man vänta?

• Ester Bus

Rem/skärp? vet du om det ligger ngn bild i ngn av bildtrådarna så jag kan se hur du menar?

• Ester Bus

Ahh men fint då känns det som att man kanske skulle ut och reka lite tyg då :) När ni har köpt vindavisande tyg är det då köpt på nätet eller i butik? Vad rekommenderar ni för varianter? Är just nu lite inne på att man kanske ska sätta en lättare flece som insida också och ett vindavisande som utsida.

• Ester Bus
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:46:58 följande:
    Måste fråga hur har ni era barn i vagnen... När båda sitter... Jag har en på 2 år som väger ca 11 kg och en på 4 år som väger ca 16... För det mesta så åker ju bara 2 åringen men är man ute länge så vill gärna 4 åringen åka också... Jag brukar ha den lilla fram eftersom att hon för det mesta sitter hela tiden och sen den stora bak eftersom att han brukar hoppa i och ur hela tiden... Det är ju MAX 15 kg när man har sitsen bak... Men är det att pinnarna kan böjas eller är det för vält risken?
    När vi var runt och kikade efter vagn så sa dom på babyprofssen att viktklasserna inte alls är för att chassit skulle säcka ihop utan mer för att då börjar vagnen bli instabil, så kan du bara hantera det borde det ju inte vara några problem...
  • Ester Bus
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:51:26 följande:
    Nu har jag beställt ett regnskydd från skrotdesign...
    Är det med eller utan foder?
  • Ester Bus
    segnälkab skrev 2010-02-18 09:43:37 följande:
    ja, jag läste också det här tidigare, hon fick ju regnskydd också om jag inte minns fel, men tror hon var i butik? på sidan är det samma pris som på odenplansbarnvagnar.se fast jag vet inte om dom har frakt på toddler. Finns bara i röd också på toddler, men klart, vill man ha en röd så räcker det ju:)
    Det var jag som köpte på toddler och det var i butik som jag fick min fina deal. Vagn och syskonsits för 5495 :-  + regnskydd på köpet när jag köpte både det och uvskydd.
  • Ester Bus
    straw2008 skrev 2010-03-15 11:21:19 följande:
    Måste bara tipsa om babyproffsens egna liggkorg, den har en avtagbar suflett så spädbarnet behöver inget mer skydd när den ligger "där nere" sjukt mkt bättre än orginal från p&t.
    Vilken liggkorg är detta? är det hårdliften som dom rear nu för 799 enligt deras hemsida?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17