Fujji skrev 2010-02-18 19:38:03 följande:
Hej allihopa!Nu när det har gått en tid sen vår dotter föddes, 3,5 veckor, så har jag hamnat i en depp period. Jag har blivit sjukt orolig över att hon ska ha något annat fel förutom hjärtat...exempelvis catch 22 eller något annat. Jag pratade med vår kontaktsjuksköterska idag som sa att de inte sett något på henne som skulle tyda på det. Saken är den att på rutin ul så såg de cystor i henne shuvud, vilket kunde ha en koppling till kromosomavvikelse 18 (trisomi 18), de såg inte heller hela hjärtat vilket gjorde att vi fick göra ul på hjärtat redan då som sedan visade sig inte vara nåt fel på enligt dem när jag var i v 20. Gjorde även fostervattenprov men det visade inget fel. Sen nu när hon föddes och hjärtfelet upptäcktes, Fallots anomali, kom allt det svåra tillbaka som jag lämnade under graviditeten när allt visade sig bra i v 20. JAg vet inte nu hur jag skulle klara något mer...känns som det vart så mycket motgångar...Har era barn blivit "helt friska" efter op?Har ni känt så här?
Jag tror att det är vanligt med "deppperioder" . Har det själv mer eller mindre vissa dagar. Efter Alice hjärtbyte så tycker man att man borde vara glad o tacksam o allt ska vara bra, men så är det inte alla dagar. Visst är jag glad att hon fick en chans till ett liv, men nu isoleringen. Inga kompisar, massor av biverkningar av mediciner m.m. Man har rätt o må dåligt så länge man inte gräver ner sig för långt så är det nog ingen fara.
Av någon märklig anledning så orkar man alltid mer än man själv tror.
Är du med i Hjärtebarnsföreningen? Där kan du ju träffa andra i liknande situation och prata med kontaktföräldrarna som kan lotsa dig med tips och ideer. JAg själv har haft stort erfarenhetsutbyte av andra hjärtebarnsfamiljer.