minneli skrev 2010-06-08 11:00:52 följande:
Det tror jag kan påverka blodtrycket. De ska väl vara så lugna som möjligt tror jag. När Molly bara var några månader så ville de helst att hon skulle sova när de tog blodtrycket. Är ju samma när tex jag ska ta blodtrycket, att man ska ligga eller sitta ner och slappna av.
jag exakt det är ju så jag har oxå uppfattat det , hon var absolut inte lugn och hon var rädd , detta vet jag kan ha påverkat blodtrycket , hatar den här sjukhuset hon går till , när man var i gbg så vet man att det är proffs på det dom gör , här är det lite så som dom vill göra, ja vi får se hur det går bra ,ska säga att jag vill att hon ska vara lugn så att värdet stämmer denan gång.
WhiteAngels skrev 2010-06-08 11:26:30 följande:
Ett par veckor har gått sedan vi fick reda på vår sons medfödda hjärfel.Mycket att ta in och att bearbeta...Men jag hamnar i perioder än där jag tänker mycket.I bland för mycket.Jag är så rädd på vad som kan hända på ett helt år innan vi ska dit igen...Jag får för mig att han kommer dö i från mig när han är i skolan och jag kommer inte hinna vara med honom...Jag hatar denna ovisshet att inte veta NÄR han ska behöva sin operation...Jag vill lixom vara väl förberedd på en sådan sak...
jag k'nner igen mig i dig , min dotter är ju opererad men ändå så går man och tänker alldeles föööööööör mycket, jag tror jag har fått stress asså , tankarna bara tänker hemska tankar , jag tänker mest sådana tankar när jag har en tid med henens hjärtläkare eller som idag vi ska ta blodttryck , då kommer allt tillbaka, det hemska..fan asså när ska man få lugn käner jag, hjärnan behöver det!