• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-03-03 09:29:06 följande:
    Miss star: Känner precis som du. Och nej, det är inte bara du som går in på graviditetskalendern. Det är väl snart dags igen för min del   Liffan: Visst är det skönt att få avreagera sig ibland Jag kan fortsätta på listan, men det känns som det räcker så   Får man fråga vad du jobbar med? (har glömt fråga det innan när vi pratade om det) Macpau: Jag såg oss också sitta i vårsolen med ett glas, men maj kanske är lite långt fram Vi planerar att åka iväg på semester en vecka och har inte bestämt ännu vilken, men det kommer bli där runt påsk så kan inte säga exakt nu när jag kan. Men annars kan vi kolla på en dag och blir det så att vi bokar resa just den veckan så får jag vara med nästa gång istället Jag sitter och drömmer mig bort, hittade en sida med SÅ fina bröllopsklänningar. Hade kunnat ha nästan vilken som av dom, så fina. Nu kan man ju undra varför jag hamnade där men man får väl drömma sig bort ibland
    Äh, vad fan! jag vill ju inte att ni andra ska känna er exkluderade och är det någon som känner mig som läser så skit i det! så speciellt är det ju inte... jag jobbar med företagsrådgivning och hjälper företag med frågor som är relaterade till EU och den inre marknaden. det är roligt och jag får resa en del vilket är kul!

hej hej!
  • Liffan

Försöker: vad är det för jobb du söker (om du vill avslöja)?

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-03 17:25:02 följande:
    Sprut start Ikväll!! Mkt nervöst.. Lagar lite extra god mat så småfirar vi här hemma!Kan äntligen bocka av ett steg till..Nu är det v11 som gäller för ut och inplock!!Ska bli roligt o se hur rolig maken ser ut när jag ska spruta mig i magen.. För mig är det inga problem men för honom..!Har köpt lyxglass att trösta mig med sen..
    Åh missade dit inlägg som måste kommit när jag höll på att skriva!

Bra att du firar ett så stort ögonblick! du är tuff du! hoppas maken klarar det också!

kram
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-03 21:35:24 följande:
    Första gjord!!!Inga problem för mig, maken knycklade ihop ansiktet när nålen gick in...Allt känns overkligt men är på G!!Mådde lite dåligt efter ca en timme men det gick över..Jag har mått jättedåligt sen jag fick min mens.. Bla med en blixtrande Huvudvärk och en helt enkelt en sjukkänsla i kroppen..Nu ska jag njuta av min lyxglass och heja på min svägerska som ligger på BB och krystar för fullt..Måste väl vara ett gott tecken?!?!?!
    Grattis till lyckad sprutstart! Hoppas att det gick bra för svägerskan också! det måste båda gott!
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 08:20:40 följande:
    Vad bra! Första är helt klart värst. Vad är det för typ som du sprutar? Jag är inne på min 7:e dag med Gonal-F, bara några dagar kvar
    Vi närmar oss trådens första ÄP!

Jag är så imponerad av er! jag kommer säkert fixa det men det kommer säkert ske under panikångestattacker...

Jag är inne på FL på jobbet... debut och lite ångestladdat... men kunde inte hålla mig

hoppas ni har en bra dag!!

Kram
  • Liffan

Suktare ni som pratar semester och varma ställen och stränder. vill också...

Försöker: andra pergotabletten svald och inga problem än så länge, vaknade inte under natten med abnorma svettningar. men första tabletten kanske inte gör så mycket med en? det visar sig i natt...

Miss star: kul att få med en till i pergogruppen här! macpau: ska du inte hänga på med din sista kur också

*loggar ut och raderar 'besökta webbplatser' på datorn igen*

• Liffan

Hemma igen efter en dag med noll motivation på jobbet. var tvungen att gå lite tidigare så att jag inte skulle få krupp!

Miss Star - ja, ja, vi knaprar pergo iaf, det räcker för att vara med i pergogänget . och lite forskning i tråden kan ju aldrig skada.

Macpau: bra att vi fick med dig också i pergogänget {#lang_emotions_laughing}

lycklig: gud vad skönt att slippa alla biverkningar! det kan jag ocskå tänka mig... duktig du är som ska träna. har inte tränat på två veckor och jag misstänker att min kondition inte är på topp efter helgens konvultioner och sjukdom så det tar emot att börja om. men imorgon tror jag att det får bli lite dans (på gymmet alltså).

jag är så trött och seg. vet inte om jag kan skylla på pergon eller att jag bara har sovit dåligt... och att jag inte har tränat på länge kanske

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-03-04 17:20:42 följande:
    Jag måste åka och träna så jag inte ligger hemma och blir tokig av att vänta. Men det går snabbare än vad jag hade tänkt mig. Nästa vecka händer massor.
    ja vilken vecka du har framför dig! hoppas att träningen gick bra!
  • Liffan

Ja, äntligen fredag!! Lite mer motiverad idag iaf. Och träningskläderna har jag med mig så jag hoppas komma iväg efter jobbet...

Vecka 16 kan jag inte alls - är på resande fot hela veckan... Men i övrigt kan jag nästan alltid!

Hoppas ni har en bra dig i vårsolen (om än med vintertemperaturer)!

• Liffan

Och nu är det fredag eftermiddag!!

Miss Star: Jag har också egen ÄL och regelbunden mens. hade ett progesteron-värde på 66. är s-prog samma sak? (jag gissar det men man vet ju aldrig)

Härligt med Island! det verkar så exotiskt!

Försöker: snart borde du ju få reda på när du ska till SU för VUL och kan alltså boka resa och då kan vi boka tid för fika! det är lite som domino det här...

Vitsippa: hur känns det idag? mens? eller inte?

• Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-05 15:42:00 följande:
    Vilket bra värde du hade på 66.  precis, mina småonda bröst har försvunnit, brukar göra det nån dag innan mens, så den lär komma imorgon. Så tyvärr lyckades vi inte denna gången heller men nu får man ju börja med pergo iallafall, så känns som ett steg på vägen på något sätt. Ja, så snart kan jag lite mer exakta dagar och inte bara massa svammel om fika tider
    Trist att mensen är på G! det är så pissigt varje gång den gör det. och ok att vi ska börja med pergon nu men helst hade jag ju sett att det inte behövdes.

Miss Star: jag funderar också över dina dubbla värden. när har du tagit dem?  och varför två? egentligen bli jag lite glad om det är så att 66 är lågt (även om jag trodde att det var bra) för då finns det ju en faktiskt mening med pergon.

Men jag känner väldigt tydligt när jag har ägglossning och, för att svara på din fråga Försöker, så har jag aldrig några mellanblödningar eller spottings utan bara mens. men väldigt lite mens och under i princip bara en dag.
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?