Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Hej Liffan- kan tyvärr inte imorgon, men ses jättegärna nästa vecka! Har bara en dag uppbokad då! Kram
God natt alla fina!
Hej Liffan- kan tyvärr inte imorgon, men ses jättegärna nästa vecka! Har bara en dag uppbokad då! Kram
God natt alla fina!
God morgon Tjejer,
Liffan- jag har också kollat på tripp trapp lite längre fram men om du ska ha det redan snart till lilla A, se till att den har bygel och rem. Vi själva kör på Ikeas Antilop nu i början då de är så lätta och smidiga att ta med. Ett tips till er är att köpa till dynor på Tradera. Det finns hur många, gulliga som helst. Det är en tjej som syr dem sedan många år tillbaka och hon är snabb o duktig. Sök på "barnstoladyna" i sökfältet. Jag köpte mina två för 206kr, detta inklusive frakt.
Juristen- kolla upp hur grupperna ser ut för här i Partille är det en helt ny grupp nu när vi ska ses i våra BVC grupper. vi ska faktiskt dit idag- hoppas på succé
Miss Star - hur mår ni? Hunnit smälta allt lite? Kram
Vitsippa- det var ett tag sen, hur har du det? Magen växer och frodas?
Kissie- min kompis använder en sån knytsjal och hennes lilla tös ligger just som en groda- och stormtrivs!
Här är allt som vanligt. Jag var för snabb med att säga art jag får sova på nätterna. I. Måste växa eller nåt för på dagarna vill hon äta varannan timme och på natten äter hon två gånger. Vi har nu igår bytt till ersättning nr 2, som sägs vara mer mättande... Får se.
Angående träff nästa vecka- kan fram till kl 16! funkar det Liffan/allihopa?
Kramar och ha en fin dag.
Haha, jag ska inte ha tre till. Får jag er till så är det mer än jag någonsin kan önska mig, men jag låter nog den stackars magen vila lite till innan nytt försök .
Angående dynorna- min lillasyster har haft dem till hennes dotter och sa att de inte blir särskilt smutsiga. Men det är klart, det är ju så olika. Däremot finns det såna i vaxduk som hon även syr upp. Det kan vara nåt dör er kanske!
Kram
Tarda- känner igen det där...I. Brukar oftast vara omedgörlig efter kl 17-18 tills vi lägger henne. Som tur är så blir gnällperioderna inte så långa då bi lägger henne 20 varje kväll. Sjukt gott med egentid i ett par timmar innan läggdags.
Liffan- visst blir man ledsen när man ser dem kämpa så. När det var som värst med I. Så körde vi "pumpa" med benen ca 20 minuter efter varje måltid. Sen masserade vi magen lite och lade en varm handduk direkt efteråt. Ibland hjälpte det också att försiktigt stoppa upp termometer i rumpan. Men det sistnämnda gjorde vi vara när hon hade det extra besvärligt...sen är det rent krasst att det tar ett par veckor innan tarmarna kommer igång på riktigt. Nu går det inte ens att jämföra hur bra I:s tarmar fungerar, jämfört med de första 8-10 veckorna. Kram kram!
Åh grattis miss Star! Välkommen lilla Rebecka!! Låter som att förlossningen gått kanon!
Du får absolut inte känna dig dålig för att amningen inte fungerar på ett eller annat sätt!! Ersättning fungerar utmärkt och om di varvar så får hon i sig det hon behöver, även från dig. Vi hade ju samma problem, fick tilläggsmata från början. Hon var helt enkelt fortfarande hungrig! Både min mamma och min syster har haft samma problem. Man gör det man kan- vilket i detta fall fungerar alldeles utmärkt. Nu äter lilla I. Bara ersättning sen drygt en månad tillbaka. Mår hur bra som helst . Klart jag önskade att det funkade med brösten, men nu gjorde det inte det för oss och lillan har inte tagit skada av detta .
Miss Star-
Som Tarda säger så tar det faktiskt tid-men- försök att ta ett steg tillbaka från den amningshysterin som råder( om du nu ens känner dig stressad över det) om det funkar och mjölken räcker till så är det kanon. Men om det inte gör det så kommer det att funka fint det med .
Jag kan bara utgå ifrån min erfarenhet och för min del var det oerhört skönt när jag accepterade att det får bli ersättning/tillägg.
Kram
Tarda- ja, jag tänkte nästan att tiden missuppfattades där . Lilla I. förvandlas väldigt ofta till ett litet skrikande monster efter kl. 19
Liffan- fredag halv ett blir kanon! Ska vi ta med oss nån fika? Kram
Liffan- jag minns att jag var extra beroende av min mamma i början, ville precis som du suga åt mig allt som hon kunde . Jag är verkligen jätteglad att vi bor så nära mina föräldrar.
Ska bli jättekul att träffas på fredag! Vi bestämmer det eller?
Härligt Miss Star att amning, om än lite långsamt, går framåt! Håller tummarna att det nöje bättre o bättre . Tråkigt med höften, en kompis dotter hade samma sal och den lilla flickan springer runt som en galning nu .
Tack för idag Liffan! Underbar liten Alma