• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej vänner, jag loggar in ensnabbis bara. Kommer att förklara allt närmare lite längre fram då vi precis kommit hem. Den 11 maj 2011 föddes lilla Isabelle. Hon var mindre än ra gissningar (stax över 3 kg)

Förlossningen däremot var en annan historia. På natten till den 11 gick proppen och jag befann mig i ett blodbad då flera allvarliga komplikationer inträffade. Som tur var var vi jättesnabba in och de sövde mig inom 20 minuter från att vi lämnade hemmet. Både jag & lillan mår bra nu och vi är så lyckliga över att vi hade sån himla tur med så många saker under den halvtimmen då allt inträffade så snabbt (våra reaktioner, ej vänta på ambulans, akutpersonalen som var förlossningsläkare och visste vad detta var), trots allt . Nu ska vi njuuta av lilla sötnosen.

Kram på er!

• Macpau

Hej tjejer!

Härligt att höra ifrån dig Juristen & grattis till ett mkt lyckat rul Vitsippa!

Liffan- ha en jättetrevlig konsertkväll! Om nån timme kommer F:s föröäldrar för att träffa sit barnbarn och ikväll kommer ett par vänner hem till oss, som också ska springa imorgon. Minns att vi var där förra året då det var så varmt, och hejade på henne även då.

Jag bjuder jättegärna över er hem till mig, men en picknick låter lika underbart! Vi ska på bröllop den 11 juni, men 12 skulle funka.

Sen kan vi kanske ses hemma hos dig Miss Star i juli så står jag för augustikalas i solen?

Annars rular det på. Lilla I. har lite magknip emellanåt så det gråts en del, men vi lär oss att hantera allt nytt under tiden.

Stor kram!

• Macpau

Hej underbara tjejer!

Förlåt att jag har sackat efter lite här...för att vara nyfödd så tar det lilla knytet fasligt mycket av ens tid! Hon har ont i magen en hel del, men förhoppningsvis så släpper det inom ett par veckor...

Jag ska läsa ikapp idag när F. kommer hem från jobbet. Vill jättegärna träffas på söndag! Ska kolla med min man bara, men jag hoppas att jag kan hänga på!

Hoppas alla mår bra. Stor kram till er alla {#emotions_dlg.flower}

• Macpau

Hej tjejer!

Jag skulle gärna vilja ses men känner att det är lite långt att åka med lillan själv i bilen då hon sitter bak. Finns det nån av er som kan vägen och som kan tänka sig att åka med mig i bilen? Det skulle kännas bättre. Givetvis hämtar jag upp/lämnar av!

Trodde man skulle vara lite kaxigare, men tji fick jag . Idag fyller lilla fröken 1 månad! Nu ska vi på bröllop. Hörs i eftermiddag.

Liffan- jag tyckte precis som du att lilla I. vände sig "fel" i sista stund för det bökade runt över hela magen..men det hade hon inte. Hoppas att din lilla groda ligger rätt hon med.

Stor kram på er alla.

• Macpau

Hej tjejer,

vad gulliga ni är som försöker hitta bra lösningar Hjärta. Efter dagens bilfärd som var lite längre så tror jag att jag avstår ett par veckor till, tills vi känner oss mer bekväma i kläderna. Jag avstår att följa med denna gången...Vill dock jättegärna ses och längtar efter att höra hur ni alla mår/ser ut med era fina magar som växer

• Macpau

Hej tjejer,

Åh vad jag är nyfiken på era magar nu! Är lite avundsjuk på er som hade det så roligt igår, men jag gjorde rätt som stannade hemma då hon hade (har fortfarande) jättemagknip och är väldigt ledsen.

Vi får snart ordna med en ny träff (hos mig denna gången va?). Vad tycker ni, i juli nån gång?

Kram kram på er

• Macpau

Hej alla underbara och glad midsommar i efterskott! Vi kom nu hem från minmans hemstad och vår lilla I är numera döpt. Allt känns ok nu, det har varit så hektiskt att lära känna en helt ny person samtidigt som huset har varit i fokus. Nu är allt det förbi och jag känner mig mycket lugnare än för ett par veckor sen . Är fortfarande nörvös när lillan får magknip (vanligast på em mellan kl. 17-22) då det blir långa gråtperioder där det enda som funkar ärtt hålla/vagga henne och många tårar att torka...men sen så kommer det ett leende eller ett litet ljud från henne, så är allt glömt! ...och så sätter det igång dagen därpå igen .

Tarda- så visst får man klaga & tycka det är jobbigt!! Jag har faktiskt rivit mitt hår ett par gånger och tom åkt hem till mina föräldrar vid ett tillfälle där i början, när skriket inte upphörde...gjorde susen! Vi fick sova ut och lilla I fick gråtaav sig hos mormor & morfar

Nu längtar jag verkligen efter att se era magar hörreni! I juli är ni jättevälkomna hit på fika. Jag ska titta tillbaka på era tidigare svar om vad som funkar/inte funkar för er och återkomma med ett par förslag.

Vitsippa- Sommarlov!!!

Miss Star- vad duktig du är som pysslar och har dig. har du inga bilder att visa upp?

Liffan- nu kan det inte vara lång tid kvar tills du går på semester/mammaledighet ju!! Hur lång tid kvar är det? Det är så sköööönt! Säg till om du vill låna några dvd boxar och slappa de dagar då det regnar (har the closer, dexter & how I met your mother) 

Juristen- nu var det jättelänge sen! Tänk att vi har hängt med ett par år nu... och att allt slutade så förbaskat bra inte illa!

Förresten, har alla uppdaterat den andra tråden med planerade bf datum? Ska in o kika strax...tänkte annars det kunde vara lättare att hålla koll på allt. Ska uppdatera mitt alldeles strax!

Saknar er!

• Macpau

God morgon tjejer! Kikar in en snabbis nu när alla sover (har gäster boende hos oss över helgen).

Miss Star- skönt att ersättare har kommit nu. Vad hände att det blev försenat? Bokslut låter annars inget spännande, ta inte ut dig nu!

Liffan- det är en sån lyx att ha en mamma som kan hålla koll på ens lilla bebis i magen, speciellt för en liten hypokondriker som jag. Vicken lyx!!  Hur var det med blodtrycket, hur högt var det? Hade de nån teori? För det verkar inte som att det skulle luta åt havandeskapsförg. eller? Håller tummarna att allt ser bra ut nästa gång du går dit, att det bara vara nån engångsgrej.

kram allihop! Återkommer i helgen om passande datum för en träff, men jag kan i princip alla dagar...kram på er alla!

• Macpau

God morgon!

Vet ärligt talat inte vart juli har tagit vägen...var det inte juni nyss?
     Vad säger du Liffan, är det bara 20 dagar kvar?? Herregud, tiden flyger förbi när man är i sin egen lilla bubbla.

OK, träff hos mig snarast. Måste se alla magar/mammor

Förslag på datum:
    Söndag 17 juli-lunch?
    tisdag 19 juli-lunch/em fika?
    Söndag 24 juli- lunch?

Liffan (och givetvis alla andra!)- du är jättevälkommen på fika idag om du vill . Jag är hemma! Nån mer kanske?

Stor kram{#emotions_dlg.flower}

• Macpau

Vad kul att ses på söndag tjejer! Jag har en teutonia mistral s och är super öns. Kan provköras hos mig på söndag! Kram

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?