Inlägg från: MissDrutten |Visa alla inlägg
  • MissDrutten

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej.

Vi är hemma, mår bra och försöker komma in i alla rutiner. Iris går upp i vikt som hon ska och blev av med sonden i fredags. Förhoppningsvis kan vi bli utskrivna från neo-vård i hemmet på måndag.

Allt är otroligt. Kan sitta hur länge som helst och bara titta på henne...

Angående föräldraledigheten så är jag förvirrad. hade ju inte allt riktigt klart när hon bestämde sig för att komma så jag får nog vänta lite på ersättningen. Jag har bestämt mig för att vara hemma året ut iallafall och sedan ska sambon ta lite tid. i och med att vi jobbar så olika tid och får in så olika lön hänger det lite på det. För att det ska gå runt ekonomiskt kan han nog inte vara hemma så länge som han skulle vilja.

• MissDrutten
    Vattuman skrev 2011-03-02 12:48:48 följande:
    7 mm och ett hjärta i full galopp! :):):)
    Åh vad härligt! GRATTIS
  • MissDrutten
    Vitsippa76 skrev 2011-03-03 13:02:46 följande:
    Det gick bra idag! Ett fint litet Hjärta pickade för fullt! Men läkaren höll på att skrämma livet ur mig... Det tog (enligt mig) jättelång tid innan hon sa något alls, hon provade olika vinklar och ställde in olika program samtidigt som hon såg bekymrad (förmodligen koncentrerad) ut. Både sambon och jag höll andan och pustade ut rejält när hon äntligen sa att det såg bra ut. Men sen var hon jättegullig och visade noga och länge och väl på den flimrande lilla fläcken som var hjärtat. Underbart att se! Solig

Nu är det dags att ta tag i jobbet igen!
    Grattis till dig med Vitsippa. Fantastiskt att det verkar gå så bra i tråden. Härligt med alla plus och alla tickande Hjärta
  • MissDrutten
    Stella Kardunn skrev 2011-02-15 12:53:32 följande:
    Hej MissDrutten va kul att du kikar in, hur går det för er?
    hej.

Nu har det dröjt så där länge igen... Tiden räcker inte till allsGlad

Allt går bra för oss. Nu är vi uppe i fem timmar sömn i sträck de flesta nätter, så jag börjar piggna till lite.
    Vår underbara bebis har gått upp rejält i vikt och vät i längd. Nu väger hon 4 kilo och är 56 cm lång så läkaren tror att hon kommer vara ikapp om ett par månader.

Hon är fantastisk och kan fortfarande, vissa dagar, inte fatta att hon är min

kram på er alla
  • MissDrutten

stavade lite konstigt i föregående inlägg såg jagGlad

Skyller oxå på den där amningshjärnan... Den är inte rolig alls. Är helt disträ ibland och kan glömma bort vad jag ska säga mitt i en meningGlad

Liffan: Jag blödde ganska rejält i två omgångar under graviditeten och det gick ju jättebra iallafall. Förstår också att glädjen kommit av sig lite. Jag kände likadant.
    Vi är ju lite skadade som sagt vi som går och har gått igenom detta. Flört År av förtvivlan, längtan och hoppfullhet varvat med hopplöshet har satt sina spår. Det jag har lärt mig är att aldrig ta något för givet här i livet.

Oj vad det blev seriöst och lite nedstämt nudå. Vi har ju en fantastisk tråd med många plus och fantastiska resultat när det gäller ÄP.
    Vi är bäst helt enkeltGladoch så måste vi fortsätta tänka.
    Kom igen nu alla tjejer, oavsett om ni har fått ut era bebisar, väntar på de eller kämpar för att få de!

kram

• MissDrutten

Hej alla!
    Härligt sommarväder och jag har precis kommit in från en promenad med vagnen. Lilltösen har varit kinkig hela dagen så nu tog vi en sväng på guppande grusväg och kullersten. Det gjrde susen så nu sover hon skönt.

Enligt statistiken borde Macpau få en pojke så här kommer min gissning... Helt ojektiv då jag varken sett eller känt Glad

Gissa Macpau's bebis

Tarda gissar: 13/5 pojke 3875 g 51 cm

Miss Star gissar: 16/5 pojke 3462 gr 51 cm

Liffan gissar: 11/5 pojke (sorry, det hade varit roligt att sprida gissningar på kön men det går inte tyvärr), 4048 gr, 53 cm

MissDrutten gissar på en pojke. 3982 gram och 52 cm.

• MissDrutten

Glömde skriva datum ju...Flört Så jag uppdaterar min gissning

Gissa Macpau's bebis

Tarda gissar: 13/5 pojke 3875 g 51 cm

Miss Star gissar: 16/5 pojke 3462 gr 51 cm

Liffan gissar: 11/5 pojke (sorry, det hade varit roligt att sprida gissningar på kön men det går inte tyvärr), 4048 gr, 53 cm

MissDrutten gissar på en pojke. 15/5 (för det blir Iris dopdagGlad), 3982 gram och 52 cm.

Vitsippa gissar: 10/5, flicka, 3920 g och 52 cm.

Miss star: VinkevinkSkrattande

• MissDrutten

Macpau: Grattis till det lilla underverket! Vad skönt att allt gick bra mitt i all dramatik. Ta hand om er.

kram till alla

• MissDrutten

Hej alla.

Har precis suttit en timme och läst in mig på allt jag missat... Det är inte så att jag glömt bort er men det är fullt upp hela tiden och när det äntligen blir lite lugnt så ska man ha tid för sambon oxå Flört Vi är på babycafe  och babysim
    en gång i veckan. Utöver det har jag kommit igång och tränat lite för nu ska de där gravidkilona bort...
    Våran lilla I har blivit stor, 8 mån på fredag, och man kan nu inte längre se några fysiska spår av att hon kom fem veckor för tidigt. Helt otroligt vad tiden går fort.

GRATTIS till alla härliga barn. Och helt otroligt att det bara blivit tjejer men vi har ju chans på en kille iallafall Glad   

Kram       

• MissDrutten

Hej allihopa.

Helt otroligt att det blev tjejer för alla. Är flickspermierna starkare tro Flört

LVHM: Hoppas att det gått bra för dig. Jag tror på positivt resultat nu!

kram till er alla, både vuxna och bebisar

• MissDrutten

Hej.

Ser att tråden varit "död" ett tag men vill berätta att jag och kära sambon har satt igång rond 2 nu... Och har redan misslyckats med att behålla ett ägg. Nya tag i februari. Trodde inte att det skulle vara så jobbigt den här gången när vi redan har vår fantastiska I, men längtan är nästan lika stark nu. Konstigt va? Men v¨åran känsla är att familjen inte är färdig än och att vi gärna vill ha ett barn till.

Hur känner ni inför eventuellt ett barn till? Ni kanske oxå redan är igång eller redan har två? Glad     

• MissDrutten

Macpau: Vad härligt och grattis!!! Tänk hur livet kan vända...

Hade TD idag och fick två streck... Tog om testet (såklart) och fick två streck igen... GRAVID...
    Sitter just nu i chock för jag var helt övertygad om att det inte funkat den här gången heller. Har haft menslika smärtor i magen, spänningar och rejäla magknip så jag har väntat på mensen men nu får jag vänta på en bebis istället.
    Magontet oroar mig lite men det är ju typiskt mig att alltid oroa mig för något Glad  De på Sahlgrenska sa att det kan kännas helt annorlunda vid andra barnet.

Emsan83: Första graviditeten blev till efter ett FET, då första IVF misslyckats. Nu var det andra FET som satte sig. Och det som har funkat för mig är i den naturliga cykeln utan stimulans eller hormoner.  Verkar som det är andra gången gillt som gäller för mig .

Tack för att ni höll tummar och skickade lyckönskningar 

• MissDrutten

Grattis Tarda!

Vilken otrolig utveckling vi har haft i den här tråden.

På fredag är det UL för oss och jag väntar med spänning. Lite nervöst och jag har haft en liten oroa-mig-fas men nu känns det bättre igen och jag ser fram emot det.

kram på er        

• MissDrutten

Den 9/11 fick jag och sambon vår andra dotter. Allt gick otroligt bra trots att den här bebisen var betydligt större än den förra Glad

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?