• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Macpau skrev 2010-04-21 21:21:18 följande:
    fast det är bra, då jag fick träna lite på namnen igen (som jag som sagt är urkass med). Nu ska jag läsa! Har hittat en ny författare så jag plöjer igenom alla hans böcker.kram på dig och godnatt till er alla andra.
    ja det var ju tur då...

det är så härligt när man hittar en ny författare som man kan grotta in sig i.

kram och godnatt
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-22 09:27:51 följande:
    Godmorgon kära ni! Tack för era svar. Hade det bara varit detta med sköldkörteln hade jag kanske mer tagit det med en klackspark, men precis som ni säger. När det hänt så mycket under senaste året så blir världens minsta grej hur stor som helst för mig. Så ni får ha lite överseende med det Jag hoppas snart bli "normal" igen Så nu har jag tagit två tabletter Levaxin, får se om jag märker nån skillnad snart Tydligen kunde ett symptom vara att man hade lite/mindre sexlust, så min sambo tyckte jag skulle ta alla tabletterna på en gång   Liffan: tycker absolut du ska kolla ditt värde igen. Mitt var tydligen inte jätte dåligt men låg på gränsen så olika läkaren kanske säger olika om man ska ta medicin eller ej. Men hjälper det är det ju helt klart värt det Skrattade faktiskt lite när du råkade skriva ditt namn, hihihi. 
    Hej! en massa glada gubbar idag ändå. jag hoppas att det betyder att du känner dig lite gladare idag! Ja, jag ska höra med dem om värdena faktist...
    Macpau skrev 2010-04-22 10:01:46 följande:
    åh...jag känner ingen sjuksköterska/läkare...men vilken lyx det hade varit!! Jag tror att om det krisar så går jag till min svåger. han är diabetiker och expert på detta...å andra sidan så vete katten om han ska få göra det, har sett honom sticka sig med nålen genom 2 lager av tröjor, då han inte orkat dra upp dem
    men hallå! genom två lager tröjor! galet!
    Stella Kardunn skrev 2010-04-22 12:49:58 följande:
    FikalistanMåndag 17 maj: MacpauLiffanVitsippa76Miss StarTisdag 18 maj: MacpauLiffanVitsippa76Förlåt Vitsippa
    Nu får du ragga spelare till det norska laget! man kan inte slappna av bara för att man leder med en poäng

lite ofokuserad dag men kanske produktiv... något oklart.

hej hej!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-22 16:17:19 följande:
    Hallojsan girls, nu är jag tillbaka från su och har inte så roliga nyheter...fick en jättetrevlig överläkare som kan sin sak...har jobbat där länge nog så att säga & en massa dokumenterat arbete bakom sig just med ivf.Iallafall, han tyyckte jag hade för få och för lite vätskefyllda blådor för min ålder. Med tanke på min mammas situation (tidigt klimakterie) så tyckte han att vi bör ta det säkra föär det osäkra och rappa på detta. Han skrev en notis att jag skulle sättas på en eventuell återbudstid, om det finns någon sådan. Då de inte har såna så ska jag börja spraya i slutet på juni, så jag är redo att plockas 1a veckan de gör äp (v.33). Nu är jag orolig att mina äggreserver börjar sina I samband med detta tyckte han att menopursputor är bäst för mig (med näst högsta dosen direkt), så jag har nu fått med mig hem ett kit med nålar, en massa pulver, vätska och sprutor...är sjukt nervös nu. Vanliga diabetesprutor hade jag kirrat, men detta testar min sprutskräck på  ett helt nyt sätt...det är en vanlig spruta!! Plus att risken för överstimulering är klart mkt större...Har en del att smälta nu...kram på er.
    Hej vännen! Det var inte kul att höra att läget var så. fick du något svar på varför de inte konstaterat detta tidigare? jag förstår inte att det kommer upp nya saker hela tiden - hade det gjort det ordentligt från början så hade ni kanske inte behövt vänta så himla länge. men det var ju skönt att han tog det på allvar nu och sätter igång så fort som möjligt. det kommer att lösa sig! och jävla skit med sprutorna! men det kommer du (eller sambon) fixa också! ni klarar det här!!

kram
  • Liffan

Godmorgon!

Äntligen fredag! Hoppas ni alla får en skön dag och en trevlig helg!

Kram

• Liffan

Här var det lugnt! Är alla ute i solen? själv är jag i sthlm och har det bra!

kram

• Liffan

Hej!

Macpau: Välkommen till adoptionskön (snart)! Det är fantastiskt skönt när man väl tagit steget. jag känner mig så mycket mer avslappnad efter att vi ställde oss i kö. Stockholm var trevligt! hemma med familjen och på 30-årskalas. mycket mysigt!

bubblan79 skrev 2010-04-26 10:14:31 följande:
    har haft en fruktansvärt lugn helg men vart hur jäkla stressad som helst och inte fått gjort något. denna veckan har jag 6 prov i skolan och det är föööööööör mycket. hur ska man kunna få bra resultat när man inte kan plugga ordentligt till dom.har förövrigt känns mig stressad och upprymd och skitnervös oxå därför att vi ska på infomöte på sahlgrenska nästa onsdag.äntligen ska vi får börja! tänk om det inte lyckas, vad gör vi då?...frågorna snurrar i mitt huvud.
    Låter som en intensiv vecka!! mötet kommer att gå jättebra - snart är ni äntligen på g!

Hur är läget med alla?
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-04-26 11:36:17 följande:
    God förmiddag, Ville bara säga hej till alla såhär i början av veckan...som jag hoppas går tokfort så jag slipper ur det här ingenmanslandet snart....I övrigt fokuserar jag mig på husrenoveringsprojekten, trädgården och allt annat för att inte tänka på att vi kommer att få vänta ända till hösten innan vi äntligen får prova IVF.
    Hej! gud vad skönt med en massa annat att tänka på! skulle också behöva ett renoveringsprojekt känner jag. Vi blir nog ett gäng till hösten som kan stötta varandra då!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-26 11:51:04 följande:
    att det nu är inlägg nr 1000 !!!!
    Grattis!!! det är inte dåligt det!
  • Liffan
    Finiz skrev 2010-04-27 14:45:45 följande:
    Inne på sprutdag 7 nu, känner inte av något speciellt. Vart och tagit blodprov fredag och måndag och värdena har stigit lite. Ska ta nytt blodprov imorgon och sen blir det vul till helgen. Och nästa vecka smäller det. Börjar bli ordentligt nervös nu när det är så nära.Hur går det för er andra?
    Gud vad skönt att slippa biverkningar! håller tummarna för att det förblir så! sakta men säkert närmar det sig...
    Macpau skrev 2010-04-27 18:01:26 följande:
    Åh vad spännande!! Försår att du är nervös, men skönt att du inte verkar ha några större biverkningar att tala om?Tog ett gravtest idag-negativt så klart. Annars är allt toppen .
    Jävla ensamma minussträck! när väntar du mens? jag inväntar min imorgon tror jag, men man vet ju aldrig med pergon... men då har det ju iaf gått 30 dagar och då är det lika många som förra gången med pergo. den här gången har jag haft om möjligt ännu mindre biverkningar så jag ska verkligen inte klaga.

härligt dag! nu blir det middag, sen en promenad. vi har stegtävling på jobbet och jag siktar högt!

kram
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-27 19:27:14 följande:
    På fredag ska mensen komma- och inte en tillstymmelse till plus. När jag var gravid förra året så hade jag ett starkt plus 5 dagar innan bim...så jag vet att det inte har funkat denna gången. Skit.Bryta ihop & plocka upp sig!Pergo är lite lurigt...jag har fått mens ända upp till dag 33! (normal cykel 27-29). Hur många kurer har du kvar innna du får ställa dig i ivf kö? (förhoppningsvis så slipper du det, givetvis).Stegtävling, vad roligt!! Undrar om jag ska föreslå det på mitt jobb?!
    ja, pergon verkar ju vara lite lurig... men jag har inga förväntningar. känns ungefär som vanligt. jag drömmer så konstigt veckan innan mens och det drog igång för ett tag sen så jag inväntar ännu en besvikelse. men men... en kur kvar sen ställer de mig i kö så jag hoppas att de får iväg remissen innan sommaren iaf. jälva evighetsprojekt det här...

stegtävling är hur kul som helst!! jag blir lätt störd och bara går och går. speaking of... nu är det dags!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?