• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Kul att höra att alla mår bra!! jag har lite körigt på jobbet just nu så jag läser bara allt lite snabbt..

Miss Star- jag tror att vi alla har varit där. FL är på både gott & ont tycker jag...det är ju det enda som snurrar i ens hjärna. Jag tog en paus på 1-2 månader förra sommaren och det gjorde mig faktiskt gott...gör nog samma sak i år med, i smaband med vårt bröllop och smekmånad.

Liffan-  fika 31 mars runt 17.00 på lämpligt ställe låter som en plan . OK, vilka kommer med? Jag akn kika på några ställen där vi kan "fika ifred" då våra samtalsämnen säkert gör att många skulle sätta kaffet i vrångstrupen . Vi kan säkert anpassa oss plus/minus nån timme så att alla som vill kan komma!

kram till er alla fina.

• Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-17 14:09:19 följande:
    Bara ett ägg har delat sig...Insättning ev i morgonHar gråtit hela fm..från 12 till 6 till 1... Inte så stor chans
    *kramar om*

Kom igen, tappa inte modet nu...all it takes is one!!!

Håller tummarna för din skull och hoppas, hoppas, hoppas.
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-17 16:29:50 följande:
    åh gumman...jag har aldrig varit i din situation (än) men du fixar det här. Fokusera på morgondagen, så tar ni ett steg i taget, därifrån. Jag lovar att allt känns bättre imorgon.

Tänk så här: du har lika bra förutsättningar som de som har 20 ägg att frysa!! Alla sätter bara tillbaka 1-och det har du med.
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-18 09:14:55 följande:
    Hej tjejer!Vitsippa - försöker du skriva? jag har sett flera gånger att det står att du har skrivit senaste inlägget men så finns det inget i tråden... konstigt.ja ja. nu har jag tagit blodprov på SU. det gick bra och jag fick FRIKORT!! så nu kan jag hänga där hela tiden utan att betala - vilken vinst! hoppas att ni får en bra dag!!
    Hoppas allt gick bra med provtagningen. Hurra för frikort!! Minns när jag hade det förra året *drömmer mig bort*
  • Macpau
    FrkSommar skrev 2010-03-17 20:52:39 följande:
    Hej Tjejer,ni är verkligen aktiva här, jag har inte en chan satt läsa i kapp!!Vi blev hastigt och lustigt inringda igår, info möte idag och nybesök inför IVF i morgon.Infomötet var .... tja... vad tyckte ni andra? För oss som genomgått alllt på SU var det BARA upprepningar.... har vi bara haft tur med läkare som berättar i förväg???Fick ett mindre psykbryt idag på eftermiddagen och var helt övertydag om att vi kommer att bli utslängda efter nybesökat men jag har lugnat mig till räckligt flr att surfa lite....Jag hade gärna hängt med på fika men jag jobbar tyvärr från 1200-2000.... jag vet att det är skärtorsdag men på mitt jobb gör det liksom ingen skillnad...... synd....såg en tjej med rött hårspänne på IVF träffen idag .... fegade ur totalt!!!
    Hej på dig!

Oj, fick ni inte ett brev med datum innan?? Jag har för mig att ni fick hem ett brev i slutet på januari? som sa att ni stod på väntelista..vad spännande, då jag ligger ca 1 vecka efter dig där iså fall.

Som Liffan skrev-hur ser det ut för dig med fikat, då det gäller onsdagen inte torsdagen?

kram:)
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-18 11:33:12 följande:
    Idag är lite bättre!! De har inte hört av sig än så då är meningen att vi skall vara där kl 14 för insättning!!OKEJ nya tag . Det krävs ju bara ett... Hur man sedan gör OM detta inte funkar får vi ta då..Jag vill inte ta sprayen igen för den däckade mig ganska rejält..Positiva tankar positiva tankar positiva tankar positiva tankar...Blastocy- behandling- Har ni hört talas om det!?!?Tydligen är det bra med långtidsodlingen..
    Skönt att höra:)

Blasocyst är väl när de odlar längre, ca 3-5 dagar? Tydligen ska det ge bättre chans då man bedömer vilket ägg har störst chans att klara sig..(eller att det har klarat sig så längt som till en blaso).

tror jag.
  • Macpau

Mia SD-Hoppas allt går bra med insättnignen nu!

Dizzi82-välkommen! Hur ser det ut för dig och din sambo, er "historia" till varför ni gör ivf? (bara om du vill berätta givetvis) . Hmm...vi var där den 26 janauri, men inte hört något alls från dem ännu vafan!!

Försöker-hahhaha....VAD var det för ställer du var på??? Jag vill också veta

Liffan- jag akn säga att jag inte arbetat ihjäl mig den sista tiden...om min chef skulle ha något spoionprogram (hjälp, det kanske han har??) så hade jag nog blivit inkallad till hans rum för ett snack...men vafan...livet kommer emellan ibland, så är det bara . Så länge man sköter sitt jobb hyfsat:)

• Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-18 18:25:20 följande:
    Hemma igen!!Nu är jag en RUVARE har jag lärt mig...Ett piggt och glatt ägg som delat sig 8 ggr.DR var nöjd och vi fick se det på en monitor, det myllrade där inne..Nu ska vi bara vänta..2veckor nnan jag får ta testet!många kramar o tack för alla värmande tankar !!!!!!!!!!!!!
    jag visste att det skulle gå bra!!!! 8 delningar är jättebra har jag för mig!! Hoppas, hoppas.

Försöker-helt normalt med måttlig till olidlig smärta med pergon ett par dar innan äl. Har nu precis samma. Som värst kunde jag inte sitta ner och att nysa var ett helvete

Men hallå...jag var ju också där i januari...och inte ens ett brev har jag fått Känner mig lite stressad över detta då ju tidigare jag får komma igång, desto mindre risk att det krockar med mitt bröllop...ska nog ringa imogon och höra efter.

Vitsippa76-jättekul att du hänger med och fikar! Då var vi 4

Nu ska jag gå iväg och dricka vin med några tjejkompisar-är alltså inte lika duktig som du Försöker . Men NÅN DAG  ska jag damma av mitt sportlife kort & få lite valuta förpengarna!

kramar till er alla
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?