Inlägg från: FrkSommar |Visa alla inlägg
  • FrkSommar

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Hej tjejer,

tror bestämt att jag "lovade" att hålla mig borta under vardagarna men här sitter jag och kan inte somna...

Dizzy: ... ge det några dagar, läs igenom planen typ 100ggr och inorera den sedan tills det är en vecka kvar tills det är något du måste göra. För mig funkar det... *ler* Har landat i vardagen igen och insett att just nu kan jag bara vänta på att mensen kommer och DÄREFTER ta nästa steg ... gå till apoteket... hörde att det är mycket man skall hämta, vi blev rekomenderade att ta bil och förbereda en hylla i kylskåpet...?!?!?! *fniss*

Jag är glad att jag har jobb så att det räcker och blir över för jag har inte många chanset att tänka eller känna efter :)
    I morgon börjar jag jobba 07:00 och skulle slutat 15:15 men föreningen jag arbetar för har årsmöte  på kvällen sååå... tja ... sist kom jag därifrån ca 23,30.... och då skall jag få färdtänsten att fungera så att jag kommer från Partille till Frölunda .... alltid lika spännande *fniss*  ... håller tummarna för at jag skall kunnna lita på min lilla underbara mamma som skall på samma möte.... hon är säkert sugen på att köra 7 mil extra för att jag skall komma hem.... eller inte... det finns ju tonåringar hemma att vaka över...

... var vi lika opåräkneliga när vi var 14-17 år???? Mina småsyskon verkar slå alla gränser!!!

Hörrni.... när var fika träffen egentligen ... känner att jag GÄRNA hade velat vara med... om det är okay....

Får jag komma med en fråga, det handlar om ren nyfikenhet!!!!!!!!!!!!
    Ni som jobbar, vad jobbar ni med?
    Ni som inte jobbar, vad vill ni jobba med??
    Svarar för mig själv för att få igång diskussionen *ler*
    Jag jobbar 40% som administratör för en idrottsförening och 60% medd människor med socialt utanförskap (för att säga som det är så är det mest alkisar och pundare....)

Nä, jag MÅSTE verkligen sova *ler*
    Ha en fin onsdag, vem vet... i morgon kanske jag har massa dötid och kan vara häroch skriva allmänt förvirrade in läggningar...

Natt-iNatt

• FrkSommar

Japp, 17:00 nästa onsdag vasaplatsen 7-11. Skall funka aldeles utmärkt :)

• FrkSommar

Hej tjejer :)

Är det någon mer än jag som är tillräckligt stressad för att utveckla riktiga stresssymptom?
    Nu är jag kanske mer stressad än de flesta för som någon sa så har jag trots två deltider svårt att inte lägga heltid på båda arbetsplatserna ( igår jobbade jag 14 timmar och idag 12)... mycket av jobbet följer med hem i mina tankar, det är ju så när man arbetar med utsatta människor, jag försöker verkligen att koppla bort men det är enklare sagt än gjort...
    Att jag går omkring med ständig värk börjar jag vänja mig vid men jag gissar att det också är en stressfaktor....
    Att jag inte lyckas sluta helt att röka är jätte stressande (Tack för att påhoppen uteblev, ni är verkligen helt underbara!!!!)
    Jag tror inte att jag behöver påpeka hur stressande hela karusellen runt utredning och IVF är....

... i alla fall så har mitt minne blivit sååååå dåligt, jag ställer samma frågor om och om igen, jag glömmer av saker jag sagt och gjort och om det är planerat att jag skall göra något så måste det stå i almanackan!!!
    Jag har börjat gå i sömnen, helt okontrollerbart så nu när sambon jobbar natt är jag inlåst i lägenheten eftersom jag tidigare försökt ta mig ut på nätterna .... och då klädd i bara trosor.... *pinsamt*

Jag är rädd att nästa vecka kommer att bli ytterligare en stressfaktor..... och jag är klart orolig för vad det skall göra mot mitt psyke. Försöker intala mig att det kommer att bli positivt men orolig är jag.

Min syster fick en dotter i december, när jag fick veta att hon väntade barn så bröt jag ihop totalt..... älskar min syster så mycket och unnar henne verkligen att få barn men kollapsen kom som ett brev på posten....
    Tyvvärr har jag inte tidigare haft möjlighet att träffa underverket eftersom de bor i norraste norrland men på tisdag kommer de hem *äntligen*.... Jag har tagit lite ledigt från jobbet för att verkligen kunna fokusera på att få en chans att lära känna mitt nya syskombarn och jag längtar så mycket! alla andra i familjen har träffat henne så jag har liksom "paxat" henne ett par dagar..... men vad kommer det att göra med mig?

Jag har försökt att ställa mig in på att om vi inte får några barn så då har jag iaf 4 underbara syskonbarn och jag kommer att ge dem allt jag har och är för jag älskar dem som om de vore mina egna  .. men... jag är iaf så otroligt avundsjuk!!!

På sjukhuset sa de till oss att koncentrera oss på vardagen för att slippa stresssymptom men min vardag är så snurrig att jag snart funderar på att fokusera helt på IVF karusellen och bara det ....

Åh, ett långt och förvirrat inlägg från mig på en vardag!?!??! .... förstår ni varför jag börjar bli orolig för mitt mentala hälsotillstånd???

Skall nog ta och ringa psykologen på SU ... känns som en bra idé just nu.

Fast jag tror att en fika kan göra mer nytta :) vi ses på onsdag IRL ... så kul!!!! Fast jag fattar inte hur jag med mitt teflonminne skall få ihop vad jag egentligen vet om vem och vem som är vem....

... tror att jag har koll på vem jag är..... kanske...{#lang_emotions_wink}

Sov sött gänget!!!

Kan man friköpa sig mot stavfel???
  • FrkSommar

Hej!

7 april skulle nog passa för min del också men måste vi dissa denna onsdagen för att göra det en annan gång, jag för min del skulle gärna hänga med båda gångerna :)

Nu har jag en fråga av litet annorlunda karraktär...

... min spraystart blev tidigareladg pga tidig mens, jag kommer att spraya i typ 4 veckor innan jag går in på sprutor...
    Men!! ... jag har mens med sedan igår och skall starat spray dag 20 .... vad händer om jag hinner bli gravidd där emellan??? JAg har ÄL ca dag 11 ..... jag kommer ju inte veta innan spraystart om jag i så fall är gravid.... hur funkar detta????
    Sambon idé att att vi kommer at få ett androgyny eller könslöst barn. och det är ju lite skrämmande....
    Har ni andra fått någta råd...

Vi har gett oss själva ett; se till att det är omöjligt att jag blir gravid..... men det vore kul att höra om någon tänker som vi och som ha frågat SU, jag får ju inte  kontakt med dem förrän på måndag..... Gissa om jag kommer att ligga på som en tokig för att få svar!!!

Har förövrigt suttit barnvakt i helgen, jag älskar mina syskonbarn men allvarligt talat!!!!!!
    En grabb 6,5 år, en tös på 5,5 år och en primadonna på 3,5 år ..... ibland undrar jag vad jag ger mig in på och är tvärsäker på att vår ide om att "bara" skaffa ett barn är helt perfekt :)

Kram Trevlig helg

• FrkSommar

Snabb titt här :)

Japp, jag MÅSTE jobba mindre... jag vet *ler generat* .. och nu har chefen sagt ifrån också så nu blir det lugnare... två halvdagar denna veckan *yippie*

Som sagt så fikar jag gärna både på onsdag och den 7:e så jag dyker upp på onsdag och hoppas på att få en härligt avslappnade fika :)

Nu måste jag åka och hämta bilen på verkstan..

Vi som kan och vill ses på onsdag!

• FrkSommar

Hmm... vaken alldesles försent som vanlig men men ....

... är det någon som har en bra idé om hur vi skall känna igen varandra på onsdag???

Inboxa mig, jag kommer tyvärr inte att hinna med tråden. Min syster och mitt senaste tillskott av syskonbarn kommer i morgon, lagom till min sambos födelsedag..... som vanligt när det gäller mig så är det allt på en gång *ler*

Kram Sommar som verkrigen ser fram emot en fika!!!!

• FrkSommar

Hej,

angående problemet med att känna igen folk man aldrig träffat...
    inför fika med Liffan i morgon bad jag familjen om hjälp, jag tror ingen av dem fattade ritkigt vad jag menade men jag bara måste få dela med mig av resultatet, det gav mig många goa skratt 

Nej det är absolut inte lätt att beskriva sig själv, jag tänkte få lite hjälp på kalaste jag var på i kväll och ställde samma fråga till alla, hur ser jag ut? Tror inte att svaren säger dig mycket men de var så dumma att jag måste ändå dela med mig av resultatet:

1       ”Du kommer alltid att vara min dotter oavsett hur du ser ut” –Pappa ….vem annars…

2        ”Du ser lite sliten ut, försök att vara lite ledigare…och sluta röka” – Mamma

3        ”Du ser trött ut men ryggen är rakare” Lillasyster som är arbetsterapeut…

4       ”Hur så, har du gjort något med håret?? Sådant lägger jag aldrig märke till” Svågern

5        ”Som vanligt så ser du för djävlig ut” Väldigt ironiskt från lillebror

6         ”du har kjol på dig, vem har du lånat den av?” Systerdotter 5 år

7           ”Ganska lik min mamma” Systerson snart 7 år

8        ”hmm.. (tänker länge) ungefär som ett spöke, vit liksom med svarta hål där ögonen skall vara” Systerdotter 3,5år

9         ”du har gått ner ett par kilo och du är väldigt söt när min dotter sover på din mage” Lillasyster som just fått en paus från kinkig och trött bäbis…

Tror ni att ni skulle känna igen mig? *fniss*

Nu tänkre jag verkligen vara ledig i ett par dagar och det skall bli makalöst skönt, skall tänka bara på att ha trevlig och att sova :) Fikan i morgon kommer att bli en höjdpunkt!!
    OM någon skulle ånga sig så möts vi vid 7-11 på vasaplatsen 17:00.

Kram från en totalt förälskad moster :)
  • FrkSommar

Åh, jag fick låna en dator en stund!
    Familjen har börjat uppmärksamma mina stresssymptom... det slutade med datorförbud och utegångsförbud *ler sorgset* jaja, det är nog bra för mig men tyvärr så innebär det att jag missar fikan idag. Hoppas att ni får en riktigt trevlig kväll och att vi fortsätter träffas!

... måste smita innan någon hittar mig vid datorn!!

Kram till ALLA!

• FrkSommar

Hej tjejer,

ber om ursäkt för frånvaro, har fått datorprivilegier tillbaka på försök :)

Började spraya i dag ... tyckte nog att biverkningarna dök upp lite väl snabbt men jaja, bara att bita ihop och ta :)

Hoppas att alla har det gött i vår solen!

Jag skall göra ett försök att läsa ikapp i morgon :)

Nattinatt

• FrkSommar

Hej tjejer,

som vanligt har jag inte tid att läsa i kapp men jag är rädd att jag gav en taskig bild av sprayandet sist....

de första dagarna mådde jag ganska kass men sedan dess har jag mest mått som vanligt.
    Går och oroar mig lite för sprutorna och mycket för ÄP men jag försöker att inte tänka på det mer än nödvändigt :)

Har aktivt försökt att varva ner och det fungerar ganska bra :) Tar ut kompledigt så ofta jag kan och roar mig med att se hur länge jag kan hålla mig borta från FL.... helt klart nyttigt men inte jätte lätt!

Åh,.... jag skulle ju egentligen bara gå in och tala om att jag saknar er och håller tummarna för er allihopa!!!

Åter om en vecka eller ngt :) Hoppas att ni förstår.

LIFFAN: väldigt sent om side: Grattis på namnsdagen!!!!!!!

• FrkSommar

Hej Tjejer,

som vanligt så är jag inte aktiv.håller på med både nässpray och sprutor men det verkar inte gå min väg.....
    ganska nere just nu!
    Ledssen att jag missade träffen men jag hoppas att ni hade roligt oc att ni lärde er massor!!!

Skall in och lämna ett andra ö prov på torsdag, hoppas på bättre resultat......
    Är det någon annan som skall in då? Jag hde verkligen behvt prata av mig.......

• FrkSommar

Hej tjejer!

tänkte bara skriva ett litet inlägg så att ni inte tror att jag hoppat av cirkusen ocg glömt er alla,
    Jag var bara tvungen att ta ett litet anningshål :)
    Har tagit mig igenom allt nässpray och stickande i magen (som förövrigt var mycket lättare än jag trode) så igår var vi och plockade ut fyra ägg. *glad*  Även den proceduren var mycket mindre smärtsam än jag hade trott men inte mycket värre än mensvärk :)
    Fick tyvärr en barnmorska som retade gallfeber på mig, alla har ju varit så fina att jag kom av mih helt! Inget "skska hand" ingen ögonkontakt och mumlade mest med jobbg brytning närr hon pratade och jag önksar att en syrra hade fått sätta droppnålen i stället :)

Jaja, nu är det gjort, i morgon, söndag är det dags att för insättning.
    Tror att jag skall ge mig ut på stan och shoppa loss lite, ta en chailatte och sedan gå till frissan. Det har jag gjort mig förtjänt av!

Vi ses!!

• FrkSommar

Titt-ut! Glad

Ville bara checka in och åter igen meddela att jag inte glömt av er.
    Ruvar för fullt och försöker tänka på allt annat för dagarna sniglar sig verkligen fram...

Ha det bäst alla!

Kram FrkSommar

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?