• MIA SD

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-02-18 15:37:28 följande:
    Skönt att det ändå går bra för dig, fast ditt humör och åksjuka. När ska mensen komma? Känns konstigt att längta efter mens, det var ju länge sen Ja, arbetslöshetslunken kommer man in i efter ett tag. Nu har jag väldigt svårt att förstå hur man klarar av att komma i tid till jobbet kl. 8.00...hahhaha Nu när du skriver om allt, kom jag på att det är ju inte alls många dagar kvar tills jag ska till sahlgrenska för ett första möte  Du som gjort det, är det något speciellt man ska tänka på? Fråga? Tips?
    Eftersom vi bor utanför Göteborg så har vi ju gått på alla möten i vår stad här hemma. Kan dock inte tänka att det är så stor skillnad..
    Läkaren ställde samma frågor som alla andra har gjort.. Inga konstigheter. Sen ville hon titta på mina äggstockar så det var bara hoppa upp i den älskade stolen igen..
    Lite blodprover och ett snabbt möte med ssk för att boka sprutskolan.
    Läkaren pratade så fort att det var komiskt.. Man är ju ganska förberedd om hur en IVF går till så när hon visade sina bilder så var det som en kulspruta... Det spelade nu ingen roll för det var inte förrän man kom hem som frågorna kom.. Och då hade jag ju en tid bokad.
    Jag var faktiskt så duktig o skrev ner alla frågor jag hade.
    Det är ganska skönt för då kan man släppa det när man skrivit det.
    Sen får man ta det eftersom..

Vilka värktabletter skulle ni rekomendera att jag tar.. Faan man vågar ju knappt titta på en förpackning!! med alla hormoner i rusning så..
  • MIA SD

Efter en ganska snöig helg så väntar nu en förhoppningsvis en spännande vecka.
    Jag hoppas innerligen att mensen ska komma igång nu mån-tis så vi kan börja med sprutorna!!
    Någonstans långt inne i skallen ringer det en klocka att man börjar alltid med sprutorna på en onsdag så hoppas!! att den kommer då senast onsdag..
    Detta var för att man efter 5 dagar skulle lämna blod vilket blir på måndagen..
    DÅ kollar man hormoner o allt är i balans.. sen är det sprutor i några dagar till för att sedan ÄGGPLOCK!!
    Herregud.. Detta kan alltså ske inom två veckor.. Känns helt absurt!!

• MIA SD
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-02-22 10:09:53 följande:
    Spännande Mia, du och jag kommer verkligen göra detta samtidigt. Jag väntar också på mensen och misstänker att den kommer på onsdag vilket innebär att det blir sprutstart på torsdag för min del.
    Jag hoppas verkligen att jag har fel då jag tror att man börjar med sprutorna på onsdagarna.. Känns som döden om man missar det..
    Har du oxså vrit på sprutskolan? Hur stor dos ska du ta?
    Själv ligger jag på 150!
  • MIA SD

Ja

Lycklig vill ha mer skrev 2010-02-22 13:20:12 följande:
    Jag var på mitt informationsmöte med sprutor osv för nästan en månad sedan så jag har inte så stor koll just nu känns det som. Först tyckte man att en månad var så låångt borta men helt plötsligt är man här. Ska ringa till min läkare när jag får mensen så då uppdaterar han mig nog men har för mig att jag skulle starta med 150 också. Jag ska göra ett försök privat medan vi står i landstingskön och där har de öppet på helgerna också så det blir inga problem med sprutstart för mig i alla fall. Men tycker det verkar konstigt att de inte gör någonting om man har mens efter onsdagen. Då kan det ju gå flera månader innan man träffar rätt veckodag.
    Jag trir inte man "missar" något utan det var för att det skulle gå fem dagar med sprutor och det blir då på måndagen när man skulle lämna prov. Uteifrån det bestäms det när äggplock ska ske..
    Jag VET inte.. Allt är i en röra.. Jag tar det steg för steg.. Nu väntar jag på mensen sen får jag ta nästa steg när den kommer..
    Har ni fått vänta länge eftersom ni går till privat först? 
  • MIA SD

Jäkla skit mens!
    När man för en gångs skull vill att den ska komma så inte helsike kommer den..
    Humöret är inte på topp!!!{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_djavulsk}

• MIA SD

Ok! Misstag nr 2!
    Jag trodde man fick sin mens och började med sprutor... Men nej man måste blöda färdigt först så Nästa onsdag är det sprutstart!
    Jag brukar inte blöda så länge som tur är!
    Nu kan jag lugna ner mig lite och kanske inte stressa kroppen så mkt!!
    Har fått be om ursäkt till katterna efter gårdagen!!!{#lang_emotions_embarassed} De var en jobbig dag för dem tror jag........

• MIA SD
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-02-25 07:02:06 följande:
    Tjoho mensen kom igår så nu är det dags för första sprutan idag

enligt min gyn-ssk ska jag blöda färdigt innan jag får ta min första spruta..

Alla verkar göra så olika!! Fattar inget..

Någon mer som gått upp i vikt av sprayen!! Har det skitjobbigt!! 

• MIA SD

Hej alla!
    Mensen har nu äntligen kommit!! Efter en hård lördag med takskottning hemma hos mina föräldrar döck en vecka föesenad äntligen upp!!!
    Nu är det sprut start på onsdag som gäller!!
    Jag fick för första gången i livet mensvärk ocj hade ont idag.. Undrar om det har med medicinen att göra!!??
    Är nu ännu mera humörkänslig - gråter för minsta lilla!!!
    Snart är det dax!!{#lang_emotions_sealed}

• MIA SD

Nej, Jag är inte full.. bara trött..
    förlåt alla felstavningarna..

• MIA SD

Sprut start Ikväll!! Mkt nervöst.. Lagar lite extra god mat så småfirar vi här hemma!
    Kan äntligen bocka av ett steg till..
    Nu är det v11 som gäller för ut och inplock!!
    Ska bli roligt o se hur rolig maken ser ut när jag ska spruta mig i magen.. För mig är det inga problem men för honom..{#lang_emotions_wink}!
    Har köpt lyxglass att trösta mig med sen..

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?