• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-07 15:13:01 följande:
    Hej tjejer, Ha det så himla mysigt på er fika. Synd att jag inte bor i Göteborg och dessutom redan varit där idag så att åka tillbaka är tyvärr inte ett alternativ. Måste försöka jobba lite också. Var på mitt andra ultraljud idag och det är på sprutdag 9. Var jätte nervös för att äggen inte skulle växt den här gången heller men det hade de minsann. Nu är jag i riskzonen för överstimulering och därför kommer jag inte få tillbaka något embryo den här gången men läkaren pratade väldigt gott om total frysning av ägg som han kallade det. Jag hade över 30 blåsor som alla var i 18-20 mm storlek. Problemet är att om man sätter tillbaka ett embryo och kroppen börjar producera hormoner för en graviditet så kommer tydligen buken fyllas av vätska och han tippade att det var stor risk att jag skulle behöva ligga på sjukhus i 1-2 veckor och tömma mig på vätskan och det skulle absolut inte vara trevligt. Nu plockar vi ut alla äggen på fredag, befruktar dem och sen odlas de i fem dagar och efter det så blir det nedfrysning. Hoppas bara att jag får många bra befruktade så jag har lite att ta i från frysen sen. Återinförande blir i vanlig cykel ca mitten av maj tror jag. Känns faktiskt inte så jobbigt att man inte får tillbaka något direkt. Tror på att det blir bäst så här och hoppas att det blir bra resultat ändå.
    Grattis till så många fina, välvuxna ägg! Skönt att ni kom förbi hela mognadsprocessen! Det känns ju som ett bra resonemang att skippa risken på sjukhus i flera veckor. och skönt som sagt att du är vid så gott mod! hade varit kul att ha med dig på fika men förstår helt och hållet att man inte kan flänga fram och tillbaka hela tiden...

Yes, snart fika! vi (jag) sa 17.30 så att Macpau skulle hinna med bröllopshåret. hoppas alla är med på det! *lite orolig*
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-04-07 16:39:49 följande:
    ok, fick för mig att det var 17.30. Nu ska man bara komma ihåg vem som är vem
    När du skriver så blir jag orolig igen... men du menar att vi ses där 17.30 va?
  • Liffan

tack tjejer för en trevlig kväll! nu är jag redo för sängen! kram

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-07 16:55:15 följande:
    Jag är med er i tanken i eftermiddag på fikat. Men i själva verket ligger jag nog hemma i sängen med vetekudde på mage, eventuellt katt på mage han brukar vara ganska bra på att känna på sig när jag behöver hans värme Kan säga att det just nu känns att man har gjort ett VUL med 30 äggblåsor i magen. Innan kände jag knappt någonting men nu så. Vila vila vila gäller nu. Ha det så roligt allihopa.
    Hoppas vetekudde och katt gjorde susen! katter är fantastiska, hjälper vid många åkommor!
  • Liffan
    Macpau skrev 2010-04-08 07:27:36 följande:
    God morgon!Instämmer med Liffan- tack för himla trevlig kväll allihopa! Jag var allt lite slirig igår när jag kom hem, tur att jag & Försöker79 grundade med en Cheeseburgare på vägen hem Lycklig vill ha mer- hur mår du idag? Du har äp imorgon, inte sant?? Skönt att höra att det känns bra med allt, trots omständigheterna. Maj är ju alldeles runt hörnet kram på er alla. Idag ska jag jobba, jobba, jobba! Hörs senare ikväll om jag hinner (ska vara barnvakt och är hemma sent ikväll). 
    Ja en cheeseburgare hade inte suttit helt fel...

Ha en bra dag!
  • Liffan

Godmorgon!

Vitsippa: subventionerade mediciner är en blessing!! bara två veckor kvar idag tills du sätter igång!

Försöker: Hoppas pergon går bra nu! jag tror att jag kanske har fått lite sömnstörningar av pergon den här gången. har, trots att jag varit sjukt trött, haft väldigt svårt att sova de senaste nätterna och vaknar vid minsta ljud. men jag ska inte klaga...

Macpau: Hoppas ni får en trevlig kväll! nedräkningar har börjat! fick förresten bekräftelse på adoptionsanmälan igår och det var FFIA som vi hade ställt oss i. jag var inte helt on top of that på vår date vill jag minnas. men insåg när man läste mer på medlemssidorna att det var en del länder som vi nog får svårt med så såhär i efterhand kanske jag ändå hade valt adoptionscentrum som har fler länder. men det är ju jättesvårt...

själv jobbar jag halvdag och sen ska jag hänga med mina föräldrar som kommer ner. trevligt!

har ni sett vilket väder det är ute! kan det bli annat än bra!

lycklig: tummarna hålls! lycka till idag!

• Liffan
    Lycklig vill ha mer skrev 2010-04-09 15:08:11 följande:
    Nu ligger jag hemma i sängen igen. Blev kvar på sjukhuset längre än vad jag trodde men jag glömmer alltid av hur illamående och snurrig jag blir av mediciner. Dessutom släppte de inte i väg mig innan jag hade kissat och de var inte det lättaste trots typ 2 liter saft för att få upp blodsockret lite. Det hela gick mycket bättre än vad jag trodde. Fick ett rum och bytte om till fin sjukhusskjorta och knästrumpor. Kanyl i armen och två panodil. Efter ca 15 minuter var det dags för äggplocket. Fick medicin i armen som gick rakt upp i huvudet så man blev snurrig direkt så jag kände inte alls lokalbedövningen som de satte där nere Ibland började jag känna av lite smärta vid plockningen men då sa man bara till och fick mer medicin. Så det gick enkelt men mådde ganska dåligt i magen efteråt. Mina äggstockar är så stora nu eftersom det var så många ägg så de trycker liksom neråt och mot rumpan så jag fick ganska svårt att röra mig på några timmar. Känns inget där de var inne och grejade men längre bak i ställe. Jag märker att jag inte är jätte bra på att förklara. Nu mår jag dock bra och ligger och vilar. Totalt hade jag 30 blåsor att tömma och man fick ut 16 ägg på dessa. Nu hoppas jag bara att de är fina så de klarar av allt som de ska genomgå.
    Grattis Lycklig till så många ägg och till ett lyckat äggplock! när får ni besked om hur det har gått med befruktning?

ta hand om dig och fråga katten om den kan dela med sig av värme och kärlek. och mannen såklart också...
  • Liffan
    MissDrutten skrev 2010-04-09 17:11:31 följande:
    Hej.Ruvardag 7 om man räknar insättningsdagen... och hej hej alla biverkningar. Har läst lite om biverkningar och progesteron och nästan alla biverkningar passar in på mig. Svullnaden har gått ner men är konstant illamående och magen är i rörelse hela tiden... Trodde först att jag var magsjuk men när jag började läsa på sa förstod jag att så var det inte alls. Det är vagitoriernas fel allting...Förutom detta så är allt bra. Nu väntar man på dag 18 så man kan ta grav.test, om inget händer innan dess...Tänker på er alla och håller tummarna
    vad skönt för dig att du lyckats pricka in alla biverkningar . nu får tiden gå fort!! du kan bli trådens första plusare! det håller vi tummarna för!
  • Liffan

Hej tjejer!

Nu har jag lämnat av mamma och pappa vid tåget efter en mysig helg! tyvärr fick min sambo min tokförkylning och jag har inte heller varit helt frisk. men vi får försöka få till ändå för nu är det återigen sags för ÄL.

Hoppas våra ruvare mår bra! och ni andra också såklart!

Kram

• Liffan

Godmorgon!

Nu är det måndag och jag har bestämt mig för att jag ska bli helt frisk den här veckan och att jag ska få mycket gjort på jobbet! sen blir det semester på fredag!

Vitsippa: fantastisk helg! det är sådana helger jag önskar vi hade trädgård...

Macpau skrev 2010-04-11 12:59:16 följande:
    Samma här! Osugen som sjutton men är det äl så är det
    Nej du, det blev något nödgat sexande igår kan jag säga... Hoppas ni fick till det!

Kram
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?