• Macpau

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MIA SD skrev 2010-03-07 21:32:03 följande:
    Det blir troligtvis äggplock i v11!Ibland blir jag bara såå tröött på allt ihopa!! Att livet ska varA SÅ orättvist.. människor lever på soptippar med en massa farliga avfall. ingen mat inget hus inget!! men barn kan de få.. och inte bara en utan ett helt koppel..vi får inget..
    åh vad spännande med äp så snart!!! Jag vill oxå ;)
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-07 13:07:24 följande:
    Hoppas att ni mår bra idag! Hade en fantastiskt rolig kväll igår med mycket dans! hemma vid halv fem och det är inte ofta jag är ute så sent nu för tiden. Underbart roligt!! Naas: vi kollade lite på adoption och tänkte nog köra på någon av de större, FFIA eller AC. de verkar ha flest länder vilket jag tycker skulle kännas skönt om det är så att det finns hinder för att stå som sökande till vissa länder. Men är inte alls så insatt... Macpau: Kul att de lyckades! det ger allt lite hopp!Försöker: hur mår du? Tänkte meddela att jag nu har bokat StJörgen för mig och några tjejkompisar om några veckor - på inspiration från dig! Idag har jag tagit så sista pergotabletten så nu jävlar...
    Jag har också varit inne & kikat på hemsidan-ska boka jag med med et tpar vänner tack  för tipset Försöker

Jag ska ta min 1a tablett idag (sista kuren nånsin hoppas jag, tjoho!!). Svettningar, here I come!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-08 10:42:07 följande:
    ursäkta men nu är jag j-ligt förbannad!!!! det står att su har tel.tid idag 8.30-11-30. Jag har ringt hela förmiddagen och bara fått en tel.svarare som säger att personen är åter....så har jag ringt exakt när den nya tiden varit. Senaste tiden var nu 10.30 så ringde då och vet ni vad dom säger då. "Personen ni söker är åter IMORGON"!!!!!! men hallå, om man har tel.tid till kl. 11.30 kan man väl inte bara skita i det??!!!!! JAG VILL BOKA MIN TID TILL VUL!!!!!!!!!!    Idioter!!! De har inte svarat på hela förmiddagen, varför har man tel.tider överhuvudtaget?????
    haha...visst är de otroliga därborta med sina kötider??

Ett tips-de har en "idélåda" i väntrummet. Kan vara bra att ge dem ett "tips" om deras tillgänglighet??

kram:)
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-08 13:28:48 följande:
    ja, verkligen! Fick du tag på dom till slut? Vad bra att du inte skyller på mig om ni inte blir nöjda men det tror jag ni blir. Där är ju så mysigt. Och jag tycker det är så mysigt att man får göra behandlingarna på sig själv. Då kan man ta det i sin egen takt och vara lite längre där man vill. Får nog försöka övertala min sambo att vi också ska dit snart skönt att du inte fått några biverkningar av pergo. Jag har hört nånstans att man oftast känner mer om man tar 2-3 tabletter. Men jag vet inte, vi har ju experter här som vet Nu håller vi tummarna STENHÅRT för att det ska funka!!!! Heja, Heja, Heja.  Ja, jag behöver verkligen ett jobb. Det börjar ta ut sin rätt att gå hemma, både psykiskt och ekonomiskt. Så min tanke är att skulle jag få jobbet kan jag stanna där tills det börjar komma lite mer jobb. Jag ska säga till när det närmar sig intervju. Tack söta du!!
    Hoppas att allt går vägen med jobbet! Som min svärfar ofta säger: "det är ynkedom å skam att ni "ungdomar" inte får jobb fastän ni sliter så! "
  • Macpau
    Vitsippa76 skrev 2010-03-08 16:09:00 följande:
    Här är det fortfarande ingen mens förresten. Skulle kommit i onsdags och brukar aldrig vara sen. Kan man lita på Testlagrets tester??
    I onsdags säger du...? Mensen är nu nästan en vecka sen....Jag skulle testa med clearblue. *hoppas försiktigt*
  • Macpau
    MIA SD skrev 2010-03-08 20:37:14 följande:
    hade i morse tid hos ssk för blodprov.. Bröt ihop tootalt och grät o snorade..berättade att jag hade blivit av med jobbet , om hur dåligt jag når i kroppen ibland. Att det är skitjobbigt att söka jobb när man är så inne i den här karusellen!!SSk var supertrevlig och lovade att prata med DR så skulle de ringa senare..Efter tre timmar ringde DR och sa att hon sjukskriver mig i 2 veckor så jag kan "komma ifatt" o landa..Direkt efter samtalet så kände jag mig lättare.. Känns SÅ jäkla skönt att få gå in i min lilla "kokong" nu och bara va IVF!!Nu ska vi se om Försäkrngskassan godtar det!
    jag tror att det är välbehövligt med lite vila. Alla vi som har gått igenom allt detta under en längre tid vet hur orkeslös man kan bli emellanåt. Om jag inte hade haft jobbet så vet jag inte hur jga hade stått ut-nu kan jag åtminstone (emellenåt) fokusera på mitt jobb

Kram & ta hand om dig!
  • Macpau
    MaMaS skrev 2010-03-09 14:53:16 följande:
    Jag ringde prick kl.13 och kom faktiskt fram direkt Sambon ville väldigt gärna följa med, men såklart fick jag typ den enda tiden han inte kan Men, men det är ju bara vul. Ska dit nästa ons.  De ringde precis ang en tjänst jag sökt och ville ha en tel.intervju med mig. Alltså jag är så sjukt dålig på att ha intervjuer i tel!! Varför måste man ha det? Jag får aldrig fram det jag vill säga, allt blir bara skitdåligt och jag låter som världens konstigaste människa som inte kan något av det som står i annonsen. Blir så arg på mig själv. Så nu sabbade jag denna chansen på detta jobbet. Fan!!
    åh vad spännande!

det kommer att gå jättebra det här! Man tror ofta att man är sämre än vad man faktiskt är...man är sin bästa kritiker, inte sant
  • Macpau
    Liffan skrev 2010-03-09 11:06:50 följande:
    Jag är helt med dig! Jobbet gör att man kan släppa tankarna på barnlöshet ett tag och fokuera på något annat. Jag ger dig och Mia extra många kramar och tankar! Och om det är någon annan som jag har missat... Och håller tummarna att det löser sig med arbete snart för er! Även om du Mia, bara ska konkonga in dig i några veckor nu!Försöker: Hur går det förresten i jakten på SU? Jag fick till slut tag på dem (det var ju förra veckan men men) och ska dit på torsdag på VUL. spännande, jag gillar verkligen att göra VUL! KRAM
    hhihihi....du är den FÖRSTA jag hört som gillar vul

Hållr tummarna att allt ser superbra ut:=)
  • Macpau
    Finiz skrev 2010-03-09 15:08:39 följande:
    Hej tjejer!Jag har varit dålig på att skriva här, men jag följer tråden varje dag. Går bara och räknar dagarna tills jag ska börja spraya. Men först ska mensen komma (beräknar den till helgen) men förhoppningsvis kommer den inte. Fast det gör den garanterat.Har ätit 2 kurer med pergo och har haft uppehåll denna månad men har ändå haft massa symtom. Har haft molande mensvärk och stickningar sedan ägglossning, brösten ömmar och jag är fruktansvärt trött!!Försöker79: Det är ju jättebra med en intervju, det kommer gå finfint även på telefon, dom är säkert medvetna om att det kan bli lite konstigt. Sätt dig och skriv ner alla frågor som de kan tänkas ställa och vad du vill fråga dom om. Det är viktigt att verka intresserad. Och Lycka till!! Vitsippa: Har du testat än? Det gör jag varje månad även fast mensen kommit, man vet ju aldrig, en del säger ju att de får mens även om de är gravida.Hade vart jättekul att hänga med er på fika, men har lite svårt då jag bor 10 mil bort. Så jag får passa där.Kram kram!
    åh vad spännande att du snart börjar spraya!!! var är det jäkla brevet som jag ska få då??

oh, Vitsippa....where art thou?  uppdatering tack!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?