Inlägg från: Vitsippa76 |Visa alla inlägg
  • Vitsippa76

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

Jag instämmer i fredagsjublet! Fyller i listan också:

8/3
    Liffan
    Miss Star

9/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa

14/3
    Liffan
    Vitsippa

15/3
    Liffan
    Vitsippa

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa (? osäker, det var nåt där, men minns inte vad...)

• Vitsippa76

Hej i tråden! Jag har galet mycket och göra och är supertrött, så jag har inte varit här så mycket det senaste. Idag hade jag mycket väl kunnat somna på stolen i lunchrummet...

Juristen - Härligt att du mår illa, det är ju ett så gott tecken, säger alla... Visst älskar man den kommentaren...Flört Saltlaktrits är gott! Men man skall visst inte äta för mycket har jag hört, typ max 50 gram?

Liffan - Så fin! Och en riktig gymnast verkar det ju vara!

Nu har jag kollat upp helgplanerna 26-27, och jag kan båda dagarna. Spanien-packning står på schemat för övrigt, men det tar ju inte hela helgen hoppas jag! Vi får väl se vad som händer i år... Förra året vulkanutbrott, skall vi tro på jordbävning i år?

14/3
    Liffan
    Vitsippa
    Macpau

15/3
    Liffan
    Vitsippa

26/3
    Liffan
    Miss Star
    Vitsippa
    Macpau (är uppbokad för tillfälet, men ska se om det går att flytta)
    Tarda

27/3
    Liffan
    Miss Star
    Macpau
    Vitsippa

• Vitsippa76

Fredag! Den här veckan har rusat förbi och jag har inte gjort mycket mer än jobbat och sovit... Var är mitt liv? Jag hittade just ett recept som passar mig bra idag "fredagsmat för medvetslösa"...

Tarda - Så mysigt du verkar ha det! Längtar... Det skall verkligen bli kul att träffa den lilla till helgen!

Liffan och Miss Star - Det går undan för er! Själv känner jag inte livmodern alls än, men det är väl för tidigt antar jag. Jag nojar mest inför nästa vecka när det är dags för läkarbesök på mvc och vul igen. Det blir nästan på dagen samma som förra gången, 10+5. Får vi bara se att allt är bra då så skall jag väl kunna glädja mig på riktigt sen. Drömde härom natten att jag började blöda... Vaknade genomsvett och rusade upp på toa, men det var förstås bara en dröm.

Trevlig helg!

• Vitsippa76

Söndag klockan 14 blir kanon! Jag hjälper också gärna till, t.ex. med att baka nåt!

Nu skall jag lämna jobbet och ta mig in till stan för att köpa en ny bh...

• Vitsippa76

Vilket minne ni har tjejer! Visst var det vul nr 2 idag och nu är vi strålande glada.Solig Det var en mardröm av nervositet före undersökningen, men sen fick vi se en liten krabat på 4,1 cm med ett hjärta som pickade för fullt. Hjärta Helt underbart! Nu kan vi äntligen våga glädjas och se framåt igen!

Ser fram emot söndag, skall bli mysigt!

Jag börjar också bli orolig för Juristen, jag hoppas att allt är bra!

• Vitsippa76

Jag instämmer! Tack så jättemycket Liffan!

Nu är väskan packad, imorgon äter jag lunch i 17 grader och solsken! Solig

• Vitsippa76

Hola!

Jo, jag är tillbaka i landet. Det var underbart att få lite försmak av riktig vår och till och med sommar. I torsdags hade vi 22 grader och strålande sol, underbart!! De unga arbetskamraterna har skött sig exemplariskt, så resan  har faktiskt mest varit ett rent nöje!

Macpau - avundsjuk på din ledighet. Den här eftermiddagen hade jag gärna tillbringat ute i solen!

Liffan - vilken dramatik! Skönt att det har slutat blöda, men jag förstår att du är orolig!

MissStar - Härligt att lillskrutt allt mer ger sig till känna! Jag längtar tills jag får känna detsamma!

Nu skall jag slita mig från jobbet och kanske hinna med en promenad i solen innan den går ner. Kram på er alla!

• Vitsippa76

Hejhej!

Mässan och tillhörande fika låter trevligt. Jag hade gärna gått, men M är i Prag på kurs och jag tänkte spendera helgen på landet. Det blir en bra början på en veckas ledighet. Såå välbehövligt, det känns som om jag inte gjort annat än jobbat det senaste.

Liffan och Miss Star - härligt att era små börjar få starka benmuskler så att omvärlden också får känna att de finns! Glad Här känns det inga sparkar än såklart, men magen börjar faktiskt att puta ordentligt! Igår och idag har det spänt och stränat och molat och det syns verkligen skillnad från i söndags. Det sägs ju att magen växer i etapper och nu förstår jag vad som menas!

Idag fick jag berättat för min chef också (min nya chef, som jag tycker 1000 gånger bättre om än min gamla!) och det kändes bra. De är mitt i planeringen av tjänster inför hösten så jag ställer till det en hel del, men hon verkade uppriktigt glad för min skull.

JaMa och LHVM - lycka till med ruvandet! Här är en till som håller tummar för er.

Det kanske är dags att börja planera nästa träff? Innan vi bröt upp från Liffans fantastiska Afternoon Tea sist pratade vi ju om att kanske ses hemma hos mig en vardagskväll i slutet av april innan det blir dags för grillning hos Macpau, eftersom det verkade vara omöjligt att få till en helgträff. Känns det fortfarande som en bra idé? Jag gör en lista så får ni fylla i som vanligt.

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa

Måndag 2/5
    Vitsippa

Tisdag 3/5
    Vitsippa

Onsdag 4/5
    Vitsippa

Torsdag 5/5
    Vitsippa

• Vitsippa76

Kom på att skärtorsdagen kan vara ett alternativ också. Då det SF (sambofritt!Flört) här i huset också och inte så nära dropdown för Macpau. Men ni kanske har planer för hela påsthelgen? Jag lägger till den i alla fall!

Torsdag 21/4 (skärtorsdag)
    Vitsippa

Måndag 25/4 (annandagen)
    Vitsippa

Måndag 2/5
    Vitsippa

Tisdag 3/5
    Vitsippa

Onsdag 4/5
    Vitsippa

Torsdag 5/5
    Vitsippa

• Vitsippa76

Hej Juristen, vad kul att höra av dig! Hoppas att illamåendet vänder snart så att du får krafterna tillbaka!

Hoppas att alla har haft en härlig helg i vårsolen och att ni hade det bra på mässan! Jag har varit på en liten släktturne med mamsen och papsen och varit resten av helgen på landet, skönt! Berättade den goda nyheten för mormor i lördags och det var härligt att se hur hon gick från att vara riktigt trött, förvirrad och lite nedstämd till att bli jätteglad och verkligen leva upp! Hon kom dessutom ihåg det flera timmar senare, till skillnad från mycket annat. Jag hoppas verkligen att hon får vara med tillräckligt för att lära känna sitt barnbarnsbarn också!

Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?