• Liffan

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

MaMaS skrev 2010-03-17 10:19:34 följande:
    Hello girls!! Idag är det en fantastisk dag Har precis kommit tillbaka från vul. Hon hittade 3-4 ägg som var större än alla andra och framför allt 1 som var störst som hon trodde var det som skulle släppa, troligtvis har jag äl på lör. HÄR SKA BAKAS BEBIS!!!! Sen ska jag dit ca 1 vecka efter äl och ta blodprov (det gjorde väl du också liffan) och se så jag verkligen haft äl.  Så nu vet ni var jag håller hus de närmsta dagarna  Liffan: Aha, så var det kanske. Han ville inte ha jobbet...så tänkte aldrig jag. Skulle verkligen gett honom jobbet då.hahhhaha Gud, vad jag blev sugen på sushi nu när du sa det Macpau. Får kanske bli snart Hur är det med er alla? Hoppas bra! Hur gick det idag Mia med insättning? Jag tänkte på dig när jag var där och undrade om du kanske var där samtidigt. Hoppas det gick bra!! Nu ska jag förbereda mig och läsa på lite inför min intervju imorgon.  Kram kram
    Hej! vad härligt med en fantastisk dag!! och förhoppningsvis några fantastiska dagar framöver (man får ju försöka att motivera ändå ) Yes, blodprov även för mig, ska dit imorgon.

Mia, jag håller tummarna för att det går bra för dig idag!! *skickar stärkande tankar till dig och äggen*

Jag är lite trött idag av ingen anledning. har precis fikat och fick i mig fyra espresso så jag gissar att jag kommer att bli lite piggare snart. och så blev jag så upplivad av din energi Försöker!

tror faktiskt att jag ska ta mig lite sushi till lunch jag med!

Kram
  • Liffan
    Stella Kardunn skrev 2010-03-17 10:48:12 följande:
    Tänkte bara lämna ett livstecken...har hållit lite låg profil ett tag, kände att jag "knarkade FL" alldeles för hårt och bara blev mer och mer ´"deprimerad"...tror det kanske hade lite att göra med att jag verkligen kände hormonerna svalla denna pergokur...
    Kul att se dig! full förståelse för att man behöver paus ibland men du är alltid välkommen när du känner för det! Hoppas att du mår ok förutom de där hormonjävlarna!
    MaMaS skrev 2010-03-17 10:52:24 följande:
    ja, jag hoppas vi får till det lika lätt som förra mån hoppas det går bra imorgon med blodprov!!! Du är exakt 1 vecka före mig verkar det som   efter 4 espresso lär du bli pigg Och vad skönt att jag kunde smitta av mig lite Jag brukar ju vara den som mest sitter och klagar hela dagarna tycker jag Synd att jag inte skulle på intervju idag, då hade jag verkligen kommit in med positiv energi. Fast det hade kanske blivit för mycket, de hade kanske tyckt jag mest liknade en duracell-kanin eller nåt   Jag vill också ha sushi!!
    just det! ni slösade ju på simmarna förra månaden... Häng med på sushi då, vet ja!
  • Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-17 14:09:19 följande:
    Bara ett ägg har delat sig...Insättning ev i morgonHar gråtit hela fm..från 12 till 6 till 1... Inte så stor chans
    Nej vad tråkigt Mia!! Förstår att du är ledsen! önskar att jag kunde ge dig en stor kram. jag håller tummarna för att det kvarvarande ägget är en tuffing men förstår att det känns tungt nu. KRAM
    MaMaS skrev 2010-03-17 11:35:08 följande:
    Liffan: Ja, men inte hjälpte det Känns dock som det kommer bli lite kämpigare (finns det ett ord som heter så?) denna gången.  Förlåt, glömt svara ang fika. Jag är gärna med på fika! Kul!
    Nej, det är oförklarligt när man jobbar så hårt på det... min sushi var fantastisk - där missade du något Vi får helt enkelt ses den 31/3 istället.
  • Liffan
    FrkSommar skrev 2010-03-17 20:52:39 följande:
    Hej Tjejer,ni är verkligen aktiva här, jag har inte en chan satt läsa i kapp!!Vi blev hastigt och lustigt inringda igår, info möte idag och nybesök inför IVF i morgon.Infomötet var .... tja... vad tyckte ni andra? För oss som genomgått alllt på SU var det BARA upprepningar.... har vi bara haft tur med läkare som berättar i förväg???Fick ett mindre psykbryt idag på eftermiddagen och var helt övertydag om att vi kommer att bli utslängda efter nybesökat men jag har lugnat mig till räckligt flr att surfa lite....Jag hade gärna hängt med på fika men jag jobbar tyvärr från 1200-2000.... jag vet att det är skärtorsdag men på mitt jobb gör det liksom ingen skillnad...... synd....såg en tjej med rött hårspänne på IVF träffen idag .... fegade ur totalt!!!
    Oj, här går det framåt! kul! när sätter ni igång? var det något särskilt som föranledde psykbryt eller var det den vanliga paniken över vad man ger sig in på?

rött hårspänne??? är det något hemligt tecken?

men den 31/3 är en onsdag, omöjligt med skärtorsdag på en onsdag . kanske jobbar du annorlunda då?

tusen frågor - sorry!!
  • Liffan

Hej tjejer!

Vitsippa - försöker du skriva? jag har sett flera gånger att det står att du har skrivit senaste inlägget men så finns det inget i tråden... konstigt.

ja ja. nu har jag tagit blodprov på SU. det gick bra och jag fick FRIKORT!! så nu kan jag hänga där hela tiden utan att betala - vilken vinst!

hoppas att ni får en bra dag!!

• Liffan
    MIA SD skrev 2010-03-18 11:33:12 följande:
    Idag är lite bättre!! De har inte hört av sig än så då är meningen att vi skall vara där kl 14 för insättning!!OKEJ nya tag . Det krävs ju bara ett... Hur man sedan gör OM detta inte funkar får vi ta då..Jag vill inte ta sprayen igen för den däckade mig ganska rejält..Positiva tankar positiva tankar positiva tankar positiva tankar...Blastocy- behandling- Har ni hört talas om det!?!?Tydligen är det bra med långtidsodlingen..
    Skönt att det känns lite bättre! jag håller tummarna att allt ska gå bra nu! har inte riktigt koll på långtidsodling... kommer skicka alla stärkande krafter jag har till dig vid två!

Försöker: Intervju idag! håller tummarna även för dig!
    Macpau skrev 2010-03-18 10:19:38 följande:
    Hoppas allt gick bra med provtagningen. Hurra för frikort!! Minns när jag hade det förra året *drömmer mig bort*
    Ja det känns härligt! sorgligt att man som ung och frisk kvinna har frikort inom sjukvården. nu ska jag jobba för att vi kan dra igång med IVF innan mitten av augusti men inser att det blir svårt eftersom de har sommaruppehåll. Hur är det med dig då Macpau?

Kram
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-18 14:19:29 följande:
    Hejsan, svejsan!! Idag har jag sjukt ont i magen, äl börjar närma sig. Just nu är jag lite nervös över att det är FÖR många ägg som mognar. Men läkaren sa ju igår att det är ok så man får väl lita på det.  Har varit på intervju idag, tack Liffan för din tanke!! Det var bland den roligaste och konstigaste intervju jag varit på Jag kan ju inte säga vilket ställe det var, men hade jag gjort det hade ni nog förstått bättre. Men de var inte alls vana av att intervju och det märkets De ställde i princip ingen fråga till mig, eller ville veta något om mig. De var liksom mer ett samtal oss alla emellan (de var 4 från dom) och ibland pratade de med varandra och jag tänkte, hallå, detta är en intervju Så efter jag suttit och skrattat i ca 1 timme var "intervjun" slut och de kände sig nöjda. Jag frågade om de inte ville veta nåt mer om mig, men de var jätte nöjda med min intervju och vad jag jobbat med tidigare och sa flera gånger att jag skulle passa jätte bra för tjänsten. Och han som tackade av mig sa när jag skulle gå att det var en mycket bra genomförd intervju....ok.....??? Men de ska träffa några till och ge besked om ca 2-3 veckor. Detta är absolut inte mitt drömjobb, men det är ett jobb och de 4 jag träffade var hur sköna som helst. Jag kom ut med ett leende på läpparna, om man jämför med i tis....Så vi får se.  Jag har också frikort - grymt skönt!!  Skönt att det gick bra idag när du tog ditt blodprov, nu håller vi tummarna att resultatet blir bra Mia: Bra med positiva tankar!! Önskar dig stort lycka till nu idag. Och som sagt det behövs bara ett och att de inte har ringt är ju jätte bra för det betyder att ett har överlevt!! Jippi!!!! Jag tror att med ivf får man nog bara tänka små steg i taget. Nu har ni ett ägg som överlevt, det är jätte bra. Skulle det inte gå vägen får man ta det då. Man får nog försöka att inte tänka så mycket vad som kan gå fel under vägens gång för då blir man nog knäpp. *kramar till dig*
    Gud vilken härlig intervju! nu blir man ju lite nyfiken på vad det var för ställe. håller tummarna för att det går vägen - att ha bra och roliga arbetskamrater är inte att förakta och dessutom inte att ha bara 15 minuter till jobbet. *hoppas hoppas hoppas*

Mia: hoppas att du har känt de krafiga tankeöverföringarna som har försiggått under tiden du har varit på insättning. *kraft och styrka och lyckosamhet*

Hej och välkommen Dizzi. jag har själv inte varit på något första besök så jag överlämnar det till dem som är bättre informerade. Lycka till!

Jag har inte haft bra arbetsveckor alls de senaste två veckorna. och nu har jag rätt mycket att göra och jag ska resa bort nästa vecka och har en massa att läsa och förbereda inför det. dessutom är jag borta hela dagen imorgon så sen är det bara måndag kvar. *jag måste komma igång nu!*
  • Liffan
    MaMaS skrev 2010-03-18 14:51:17 följande:
    Jag kan inboxa dig om du är nyfiken vilket ställe jag var på. Vill bara inte skriva det här.  Nä, vi fick verkligen bra kontakt, men sen tycker jag kanske jobbet i sig är sådär...men vi får se...Nä, 15 min är inte illa, är det fint väder hade jag kunnat gå (iallafall hem).  Här får du lite pushning av mig *Go Liffan, Go Liffan, Go Liffan* 
    Varför är min inbox inte överbelamrad än?

tack för pushing!
    Macpau skrev 2010-03-18 14:56:22 följande:
    Mia SD-Hoppas allt går bra med insättnignen nu!Dizzi82-välkommen! Hur ser det ut för dig och din sambo, er "historia" till varför ni gör ivf? (bara om du vill berätta givetvis) . Hmm...vi var där den 26 janauri, men inte hört något alls från dem ännu vafan!!Försöker-hahhaha....VAD var det för ställer du var på??? Jag vill också veta Liffan- jag akn säga att jag inte arbetat ihjäl mig den sista tiden...om min chef skulle ha något spoionprogram (hjälp, det kanske han har??) så hade jag nog blivit inkallad till hans rum för ett snack...men vafan...livet kommer emellan ibland, så är det bara . Så länge man sköter sitt jobb hyfsat:)
    ja, spionprogram hade varit döden... jag funderar rätt ofta på att höra lite försiktigt med IT-killarna (för de är ju alltid killar) och se om de har något sådant. men det hade ju också varit lite misstänkt... men visst, just nu sköter jag mitt jobb hyfsat men jag är inte direkt initierande.

Macpau: ja, nu tycker jag att det är din tur att få ett brev, eller ännu hellre ett litet samtal!
  • Liffan

Frk Sommar: en månad kvar! jag känner ändå att det är bättre att de infomerar för mycket än för lite. när man väl är där kommer man säkert känna sig helt lost iaf... Kul att ni är på g!

Vitsippa: skönt att du fick undersökningen gjord. och att det verkar ha sett bra ut då eftersom ni fick klartecken. var det som en spolning typ eller? åh vad kul att du kommer med på fikat!

MIA SD skrev 2010-03-18 18:25:20 följande:
    Hemma igen!!Nu är jag en RUVARE har jag lärt mig...Ett piggt och glatt ägg som delat sig 8 ggr.DR var nöjd och vi fick se det på en monitor, det myllrade där inne..Nu ska vi bara vänta..2veckor nnan jag får ta testet!många kramar o tack för alla värmande tankar !!!!!!!!!!!!!
    GRATTIS!!! 8 ggr måste vara bra! gissar att det blir två lååånga veckor... men det fixar du!
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?