• pco

Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?

hur lång vänta tid e d för IVF sahlgrenska?

• pco

macpau: tack så super mkt för infon :)

jag undrar en annan sak också, vart går BMI gränsen för IVF på sahlgrenska?
    håller tummarna för er alla :)
  • pco

JaMA08: tack så mkt för infon:)

va duktig du e som kämpar me vikten, jag gör också det så tro mig jag förstår precis hur d känns, tungt o ibland vill man bara ge upp..men gö inte d:) tro mig d kommer vara värt det när du väl har din knodd i magen:)
    jag önskar att jag också hade samma kämpa glöd som dig:)
    Lycka till :)
  • pco

Macpau: bor du i Partille? :) d gör jag me:P

Grattis till Bröllopet:)
  • pco

hejsan

Det är så att jag har pco och kommer att få en tid för IVF inom 3 mån: Jag undrar hur det går för er andra? lyckats på först? elr hur lång tid tog det för er?
    Mina symptom är övervikt, behåring och utebliven mens, någon annan som e i samma sits och har lyckats bli gravid?
  • pco

hej hej

jag hoppar in här igen..

jag undrar om det finns någon med pco som är överviktig som har lyckats bli gravid via ivf?

vi har fått hem brev nu från sahlgrenska om att vi ska komma på besök i augusti men e nervös för jag e överviktig så det kanske väl inte ens e säkert att man få göra ivf då? elr? det står även att man måste gå på en en gruppinfo om detta, e det obligatoriskt? måste man gå på det? o att dagen efter ska vi på ett nybesök? va gör man där? sätter man igång då med engång elr?

jag undrar hur stor är chansen att bli gravid via ivf på första försöket?

är mkt tacksam för svar!

Lycka till allihop!! 

• pco
    macpau: ja jag hoppas att chanserna är goda för oss pcoare. Har du gjort ivf elr någon annan behandling?

Tarda: hmm okej BMI 35 men deå borde jag klara mig :) mene får man lov o fråga varför du gjorde ivf om du inte har pco? ha du egen ÄL?
    Du skrev också att det verkar vara fullt i höst o att man antagligen får en tid inom 3mån. När jag sist va och lämna prover o sådant så sa de att dem skulle skicka en remiss till sahlgrenska och att vi sen efter 3mån kommer att få en tid för att vi har nåt som heter vårdgaranti dvs inom 3mån ska vi få sätta igång. och det har vi redan gjort nu vi har fårr tid för infon o nybesök o så efter 3månaders väntetid men då kan det väl inte vara så att vi ska vänta ytterligare 3mån efter nybesöket ?:S trodde att jag skulle få sätta igång nu ju :( va tråkigt om det e på det viset.

Lycklig vill ha mer: okej men om du har lättare för att bli överstimulerad så innebär det väl att det fungerar iaf? för då får du ändå fram en äl?

Miss star: tack för tipset:) men jag känner också att jag kan tyvärr inte vara ledig hur mkt som helst från jobbet heller..suck fan va allt ska vara komplicerat bara för att man inte kan bli gravid på ett vanligt sätt:S  :( 
  • pco

GRATTIS GRATTIS  missDrutten :)  åhh va härligt det måste kännas :)

• pco
    Miss Star : neeeeeej gu va tråkigt att det blev såhär :( men jag håller alla mina tummar o tår för att det går vägen för er nästa gång då ni ska göra icsi :) kramar i massor till dig!
  • pco
    Macpau: hur går det med ruvningen? :) hur känns det ? t o m jag e jätte spänd och jag HOPPAS verkligen att det tar sig!! :) Lycka till.
  • pco

macpau GRAAAAAAAATTIS!!!!! e super glad för eran skull..guuuså roligt :) smitta gärna av dig till oss andra :)

• pco
    Tarda härligt att du ska gifta dig :) vilken spännande upplevelse! jag o min sambo har tänk på det så många gånger också men men..just nu e vi inne i IVF-karusellen så jag känner att jag måste göra detta klart innan jag börjar med nästa projekt hehe..

jaa..hoppas ni smittar av er så vi alla får lov o +a snart!!
    Det är nog ingenfara me lillan i magen ska du se :) det löser sig!

just ja..röstning idag :S orka.. 
Svar på tråden Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?