Inlägg från: Erkens mamma |Visa alla inlägg
  • Erkens mamma

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Härligt PelleX3 att storebrors operation har gått bra. Håller nu tummarna stenhårt för att inga komplikationer ska tillstöta.

Måste också passa på att så här helt OT berätta att jag idag har fått jobb :)

Om två veckor är mitt mammaledighets liv slut -och det ska bli såååå skönt! Eftersom Elias är vår lilla hoppsan så hade jag ju tänkt att börja jobba ungefär för två år sedan och redan då var jag ganska trött på att vara föräldraledig :-P . 

Hoppas att allt normaliserar sig nu under hösten. Att vi får vara som en vanlig familj ett tag. Nästa år väntar stora nya utmaningar så vi behöver verkligen lugnet nu.

• Erkens mamma

Pellepellepelle: Härligt med cpap på båda. De kämpar på! Håller mina tummar nu att de håller sig stabilt på bättringsvägen :)

På torsdag ska Elias börja sin inskolning på dagis. Tycker ni att jag är mesig om jag redan nu kör igång med pulmicorten? Läkaren har ju sagt att vi ska börja i god tid innan förkylningssäsongen och köra på hela tiden...

Min mini ska börja dagis! Panik och lyckorus samtidigt. Tänk att vi tog oss hit. Min lille kille...

• Erkens mamma

Livsglädjen: Tack för din berättelse! :)

Elias ska ju börja på samma dagis som hans storasyster går på och som hans storebror har gått på. Det är ett litet dagis med bara två avdelningar och jag känner alla i personalen ordentligt vid det här laget. Så de har också varit med hela tiden och träffat Elias sedan han var pytteliten. Vi hade ett stort stöd i dem när jag låg inlagd och maken fick sköta hela ruljansen. De har följt våran resa under neotiden. De har varit ute och kollat på honom de första gångerna jag vågade ta honom i vagnen och gå och hämta Emma. Det känns så skönt! De vet och har "varit med".

Båda mina tidigare barn har infektionsastma så jag vet att de är väl förtrogna med airomiren och att de vågar ge den om det behövs. Så dagiset och personalen har jag stort förtroende för. 

Pellepellepelle: Håller mina tummar och hoppas på att killarna fortfarande kämpar på i cpapen.

PennyJenny: Håll ut håll ut! Skickar all min tålmodigaste energi och styrka till dig. 

Kramar till er alla! 

• Erkens mamma

Kollar in och hoppas hoppas hoppas.... Tänker på er hela familjen PelleX3.

Momalicious: Tack för styrkekramarna -det finns många här som behöver dem :)

Elias vägde: 9 200 gram och var 73 cm.

• Erkens mamma

Japps... fyra dagars inskolning och totalt 6 timmar på dagis med 4 (!) andra barn och han är dunderförkyld och vi puffar och puffar...

Hur ska detta gå?!

• Erkens mamma

Vilken fiiiiin tatuering!
    Vill också ha.. fast jag är för feg tror jag... Kanske ska spara det till 40-års krisen?! ;)

Fast jag tänkte tatuera magen över mitt ärr som är skit-fult rent ut sagt. Försöka göra något fint av det istället -förutom Elias då.

Grattis också Jennyc :)
    &
    Grattis till finaste ettåringarna! Jisses vart tar tiden vägen?

Tänker på er andra och hoppas på fortsatt stabilt förbättrande lägen.

• Erkens mamma

Vi låg med på östra. När vi låg var röda rummet för de allra minsta och resp platserna fanns där medans gröna var lite mindre vårdkrävande barn. Först röda sedan gröna rummet och sedan iväg till mölndal -så var det för oss.
    På andra siadn var gula och gröna rummen -där låg de barnen som var sjuka på annat sätt och behövde annan vård än neo vård.

Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17