Inlägg från: Jag bryr mig inte vad ni tycker |Visa alla inlägg
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

Livsglädjen den som tycker det har då inte alla hästar hemma.

Maria K skrev 2010-01-26 22:30:03 följande:
    Klart du inte kan vara riktigt klok för jag tycker du verkar vara en en underbar människa och de brukar vanligtvis vara lite knäppa Nej ärligt jag som så många andra förstår och tycker verkligen denna tråd fyller sin funktion som stöd och motivation när allt eller bara nått litet är jobbigt. Tror nu i efterhand inte att jag hade klarat mig så bra de 16 dagarna i Finland när N låg på neo och de 14 fruktansvärda dagarna när vi kommit till stockholm utan erat stöd. Nu till en fundering; jag varit och läst i en annan tråd och tänkte fråga här av ren nyfikenhet: Vad var det första ni tänkte när ni såg ert barn för första gången?
    Det första jag tänkte på var, men han ser ut som en gammal smurf. Inte tyckte jag att han var vacker. Första gången jag såg honom utan cpap, så började jag gråta för att jag tyckte han var så ful. Näsan var ju helt intryckt, men sen intalade jag mig att det blir ju normalt när han slipper cpapen. Nu är han så vacker och fin. Fast det har gått 1 år snart. Skulle vara lite tråkigt om han inte hade växt till sig.

Jo en till sak jag tänkte på. Var. Va har han inga öron!!!. Fast jag frågade på en gång. Var är hans öron?

Fy i morgon är det Davids 1 års dag, men det blir inget kalas . Storebror har magsjuka. Har haft det sen i tisdags. Undrar när han ska bli frisk.

David 1 år i dag Grattis!

Tänkte bara säga att David ska bli storebror och jag hoppas att det går bra denna gång, så man slipper neotiden.
    Grattis alla andra gravida i tråden.

Trolltoka skrev 2010-11-03 20:20:56 följande:
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-11-03 19:22:25 följande:
    Tänkte bara säga att David ska bli storebror och jag hoppas att det går bra denna gång, så man slipper neotiden.
    Grattis alla andra gravida i tråden.
    Grattis!
    Tack båda{#emotions_dlg.flower}

Det gick inte citera båda, men jag hoppas ni fattar?

SandraLindholm skrev 2010-11-03 20:58:20 följande:
    Åhhh va kul! Grattis!

Tack
    Ja det ska bli,så kul. Mannen han vart tveksam, men efter 1 min vart han jätteglad.
    Erkens mamma skrev 2010-11-03 21:44:18 följande:
    Grattis!!!!!! :)
    Tack
    Erkens mamma skrev 2010-11-03 21:56:13 följande:
    Jahopp, igår och halva idag lyckades Elias vara på dagis innan de fick ringa oss. Men inte för andningen utan för att han fått akut öroninflamation. Åkte till vårdcentralen som inte kunde kolla då hans örongångar var för trånga och kladdiga. Så vi fick åka till sahlgrenskas öron-näsa-hals akut på remiss där de har bättre instrument att kolla med.

Läkaren rengjorde i hans öron och konstaterade sedan att han hade en rejäl buktning på trumhinnan. Så nu blir det kåvenenin i tio dagar.

Jaja -värre saker har hänt men stackaren vad ont han hade. Nu kör vi med både alvedon och ipren inatt så hoppas vi att han får sova.

Kul dag... 4 timmar i väntrum med en skrikande lillkille, till slut somnade han av ren utmattning i mitt knä medans vi väntade på sista läkaren. 

Hoppas lillen mår bättre i dag.

Någon som vet vilken försäkring man kan ta? Både så att det gäller om man nu skulle få för tidigt igen eller andra komplikationer som kan uppstå.
    För nu ska jag då ha en försäkring som täcker allt.

cloudberry79 skrev 2010-11-04 12:32:27 följande:
    Kolla här för en jämförelse, ganska mycket att läsa, men ger en bra bild över vilka försäkringar som finns och vad de ger för ersättning:

bankforsakring.konsumenternas.se/Forsakring/B.../
    Tack för länken.
    jennyc skrev 2010-11-04 12:35:08 följande:
    Grattis till liten i magen!!

Jag ska när som helst teckna en försäkring för min bebis. Sist hade jag Folksam och de va jättebra...men valde inte den utökade och de ska jag göra nu...ska jämföra lite och funderar på att teckna 2 :S skadar ju inte direkt
    Tack. Grattis själv.

Vilken djungel det var det här med försäkringar.

Livsglädjen skrev 2010-11-07 17:48:58 följande:
    Erkens mamma: skönt att höra att det går bättre!

Pelle*3: ni måste vara utmattade! Hoppas ni får känna lugn någon gång. Vet ju hur det är att ha ett (ni har ju två) mycket sjukt barn och dessutom storasyskon som man ska orka med samtidigt.
    Jag satt vid Eiras sida någon av gångerna som hon var jättedålig (trodde vi skulle mista henne den gången, men just då gick det bra) och sa rakt ut (storgråtandes) "ska det vara så här att vara förälder så vill inte jag vara förälder något mer!". Kram!

LizzTommy: Tack, jag vet att jag kan ringa, bara att veta att jag kan hjälper mig massor...

Idag har en fotograf från lokaltidningen varit hemma hos oss och fotograferat (usch vad jag alltid känner mig obekväm med att bli fotograferad). Tidigare så har jag blivit intervjuad och snart så blir det ett reportage om vår familj och att få barn extremt tidigt, mista barn och vad hon nu hittar på att skriva ihop av allt jag har berättat för henne. Jag meddelar er när artikeln finns att läsa (har för mig att det brukar gå att läsa dem på nätet också).
    Låter verkligen som om det kommer bli en intressant artikel.
    Futurum nobis est skrev 2010-11-17 07:35:32 följande:
    Här har ni artikeln: www.dt.se/nyheter/dalarna/article803077.ece
    "Stoppa in min hand i respiratorn" Undrar hur han tänkte där? Det ska givetvis vara kuvösen, men det förstår ju ni
    Vilken bra artikel det var.
Svar på tråden EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17