• tessilus

Hemmaföräldrar

hej här är en till hemmammamma är hemma med dottern som blir 3 i maj. vi väntar tillökning i juni, så jag blir hemma ett bra tag till. har man inte ett stort "ha-begär" så klarar man sig ofta ganska bra på en lön. jag har ganska mycket saker jag skulle vilja köpa men håller mig

• tessilus
    Idomina skrev 2010-02-11 11:00:47 följande:
    Jag är hemma med min tvååring, och hoppas få vara hemma länge till. I sommar kommer en bebis till, så jag räknar med åtminstone ett par tre år. Vi har flyttat ut på landet, till en håla utan särskilt mycket nöjen att lägga pengar på. Det blir en så stor grej av att åka iväg, att vi nästan alltid håller oss hemomkring.Som många andra i tråden bakar vi mycket bröd och lagar all mat från grunden. Vi har förmånen att tillgång till eget kött, vilket tar ner matkostnaden rejält.Tyvärr har vi inte vårdnadsbidrag här i kommunen, det skulle underlätta en del.En annan nackdel med att bo på en liten ort är avsaknaden av andra hemmaföräldrar. Här finns en öppen förskola ett par dagar i veckan, men eftersom de flesta börjar på dagis när de är dryga året, så är det mest bebisar där. Tråkigt tycker tvååringen.
    lite ot kanske, men men  vart lite nyfiken på det här med att baka eget bröd. tjänar det sig verkligen att göra det? jag satt o prata med gubben min igår om det där o vi vart lite fundersamma. oftast ere ju så gott åxå emd eget så man äter ju kanske lite mer:-P
  • tessilus

jag e skitdålig på o baka eget, men brukar göra tekakor nån gång ibland o de är ju så jädrans gåa så man vill ju äta upp allihop på en gång 

• tessilus

jag tycker det är en svår sida o fatta sig på så jag orkar aldrig vara inne där. hehe

• tessilus

jag måste ju tipsa om bibliotekets sago och sångstund, åldern var 3-6år. vi var där för första gången i torsdags o fy vad mysigt det var. skulle tro att de nog har sånt lite var stans. (vi bor i borlänge om det är nån fler som gör det)

Svar på tråden Hemmaföräldrar