• MizzTez

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    My01 skrev 2012-03-16 08:52:12 följande:
    Enniie & MizzTez: Mitt verkar vara som värst på morgonen, scannar igenom mig själv känner mig skakig, darrig hjärtat slår fortare, trött och yr och jag tror defenetivt att jag håller på att dö. Men har inte gjort det ännu! Sen kan det vara bra en liten stund till lunch sen resten av dagen är jag bara trött ingen ork till nått, ostadighetskänlor och känner mig sjuk. Som du skrev MizzTez att det är svårt att förklara hur man mår i kropen. Jag brukar förklara det som det känns som en sjukdomskänsla när man är förkyld eller feberkänsla i kroppen, men ingen i min närvaro förstår vad jag menar. Och det verkar ju inte finnas nå bra knep att bli av med det heller, tycker jag har provat det mesta. Man blir ju lite små trött av detta mående och funderar om man alldrig ska bli bra, om man får leva med detta resten av sitt liv. Lite jobbigt att alltid vara trött och vara på helspänn för tankarna far iväg man tror verkligen att man är sjuk på ricktigt! Men det känns skönt att höra att det finns flera med liknande besvär fasst inget jag önskar någon och hoppas verkligen ni mår bättre snart! Nä nu ska jag sluta babbla :)  
    Hm.. När du vaknar på morgonen hur länge sedan är det du åt något? Vad åt du sist? Har du fått ditt blodsocker kollat? Inte för att skrämma dig men det kan vara så enkelt som att ditt blodsocker är lågt på morgonen, det behöver inte betyda att det är något fel! Har själv haft så måååånga gånger! Får det ibland på dagarna åxå om jag inte äter när jag ska, då blir jag skakig, fladdrig, hjärtat rusar och det känns som att jag druckit alldeles för mycket kaffe. Jag vet att jag måste äta vid 22-23 tiden, två smörgåsar och en kopp te, för att må bra när jag vaknar. Brukar hålla mig från kolhydrater men just de där smörgåsarna är lagom på kvällen för mig. När jag mår som du brukar jag gå ut och gå.. Konstigt nog så hjälper det väldigt mycket! De två bästa råden jag fått av läkare är faktiskt att undvika kolhydrater, godis, fikabröd osv samt att ta minst 30 min promenad per dag. För mig funkar det allra bäst och när jag började promenera så kunde jag skippa mina lugnande och när jag tränar tar jag ingen medicin alls. Det jobbiga är när jag åker på en förkyldning och inte kan träna, då blir kroppen helt konstig och jag får börja med medicin igen tills jag kan träna. Jag tror helt och fullt ut att ju mer man arbetar fysiskt desstomer slappnar psyket av.
    Sluta inte babbla! Det är ju bra att skriva av sig, både för dig och andra!
    Anonym (Rädd) skrev 2012-03-16 12:14:13 följande:
    Hej på er. Har haft i princip alla de besvär som räknas upp här. Men jag utreds för sjukdomar så är rädd att det är det jag har. Ganska säker nu men fysiska och psykiska besvär går ju hand i hand. Har haft ont i bröstet hela veckan. Det moler och värker på vänstersidan. Får jag bara fråga om ngn som haft värk i bröstet baserat på ångest skulle kunna beskriva hur det känts? Mitt är så ihållande nu och tycker det blir värre när jag tar djupa andetag och rör på mig. Det får mig att tro att det rör sig om något annat. Det och att det hållt i sig hela veckan. Tack på förhand!
    En vecka är inget.. Jag har det så gott som kroniskt. Fått inflammation i bröstmuskler samt brosket mellan revbenen. Om du trycker med dina fingrar runt bröstmusklerna så ömmar de säkert? Min vänsterarm domnar bort åxå pga detta.
    Det är så sjukt vanligt att man får så här med musklerna när man har ångest, det är för att du spänner dig i princip hela tiden, även om du inte tänker på det. Det här medför även att det blir jobbigt att andas, eftersom dina bröstmuskler är hårda och du använder dem till att andas så blir det som fel. Hur ska jag beskriva det.. Hoppas du förstår ändå! det blir värre när man rör på sig åxå just eftersom de är spända men samtidigt så finns det inte nått annat som hjälper så bra som att få cirkulation i spända muskler. Prova ta alvedon eller ipren och så ställer du dig i duschen och värmer upp musklerna, när du stått där en stund så låter du armarna hänga rakt ner och så rullar du axlarna bakåt 10 ggr och upprepar det 3 ggr sen sätter du armarna rakt fram och drar ena handen bakåt, som att du skjuter pilbåge, samma där 10x3ggr. det mjukar upp musklerna och se till så axlarna är avslappnade och inte uppe vid öronen. Det här har jag fått av min sjukgymnast för mina problem och de hjälper! Tycker även du ska ta kontakt med sjukgymnast! Men känner du dig riktigt orolig så ska du ju så klart åka till läkaren och kolla det! Har själv suttit på akuten några gånger för att jag varit så jävla rädd..
  • MizzTez
    Idun84 skrev 2012-03-17 23:35:59 följande:
    Hej på er.

    Jag har varit sjukskriven i hela mitt vuxna liv. Är 28 år. Fick ångest och panikattacker vid 12.  Aldrig haft ett jobb.
    För några år sedan mådde jag ganska ok, och trodde att jag skulle bli bra. Men nu är det värre än någonsin.
    har haft många olika diagnoser men nu tror man att jag är bipolär och har GAD. Jag träffade en kille som var ganska elak mot mig och min stressnivå på vardagarna var hemska. En dag sa det bokstavligt talat PANG och jag fick massor av symptom. Jag har alltid varit hypokondriker (Mest pga min pappa som var extrem hypokondriker hela min uppväxt samt min dödsångest som varit mitt främsta problem sedan 12 års ålder) 

    Nu är jag rädd och stressad från det att jag vaknar tills dess att jag somnar. Många av dessa symptom har jag haft länge, men i mildare grad. Tex den extrema tröttheten och värk.
    Symptom:

    Molande, värkande, brännande smärta överallt
    (Ibland börjar det kännas som eld i någon kroppsdel som går så ont att jag gråter)
    Ihållande muskelryckningar överallt 
    Domningar
    Svettningar
    Extremt trött
    Muntorrhet
    Svårt att svälja
    Klump i halsen
    Problem att öppna munnen ibland pga stela käkar
    Akne
    Magkatarr
    Stelhet
    Trött/Slö i kroppen
    Problem med magen
    Migrän + spänningshuvudvärk
    Ont i axlar/rygg/nacke/svank/armar/höfter etc
    Pirrande/stickningar/ hugg
    Dubbelslag och skenande hjärta
    Dimmig syn ibland
    Svullnad

    Det är inte konstigt att man blir livrädd och har svårt att tro att detta hänger samman med ångest. Det är ju så fysiska saker att man blir helt säker på att man är allvarligt sjuk. Jag kan fortfarande inte övertyga mig själv om att jag "bara" mår extremt dåligt psykiskt. Jag har varit hos läkare 8 ggr de senaste 4 mån. 
    Det är skönt att ha hittat denna tråden. 
    Skulle vara trevligt att prata med andra i samma situation. kram på er. 
    Kan bocka av hela din lista och säkert lägga till mer på den åxå!
    Nä håller med dig, det är svårt att fatta att allt hänger ihop med ångest/stress. Man kan inte tro att hjärnan styr kroppen så mycket och jag som alltid tyckt att jag hade kontroll. No shitt! Det hade jag inte! Gick från världens stabilaste och mest logiska människa till ett nervvrak med hypokondri så det sjunger om det på ca 10 min. Blev en tvärvändning i mitt liv..
    Nu har jag börjat ha mer bra dagar än dåliga men minsta lilla stress får mig att må jättedåligt, kan få jordens ångest av att åka till stugan bara. Helt sjukt, kan planera jätteroliga saker men sen stressar jag upp mig så mycket så det går ut fysiska på mig och det tar flera veckor att återhämta mig. Är verkligen bara en bit av mitt gamla jag kvar.. Men jag har inte tappat hoppet helt för det kommer, jag pusslar sakta och säkert ihop mig själv igen.
    Vad får du för hjälp? Har du provat KBT? Varit toppen för mig! Så det rekommenderar jag alla..
    Har du provat äta magnesium? För mig har det gjort underbar verkan på mina skakningar och muskelryckningar, har dem knappt alls mer och genom att mycket av ångesten sitter där så lugnar jag ner mig betydligt bara där. Helt klart värt att prova om du inte gjort det! Har åxå de där käkarna och ska på måndag till tandis och få en skena till natten, ska bli underbart!! Sen får jag även betablockerare för mitt hjärta, de är verkligen skönt att ha dem, de lugnar ner hjärtat när det rusar och slår dubbelslag.

    {#emotions_dlg.flower} Välkommen hit måste jag ju åxå säga! {#emotions_dlg.flower}
  • MizzTez
    Idun84 skrev 2012-03-18 00:42:08 följande:
    MizzTez: Tack! Jag har alltid varit en sådan som proppar i mig hälsokost till höger och vänster. Men inte mycket har fungerat såpass att jag märkt det - förutom järn. Men jag började med mivitotal (flytande) för ca 1 mån sen. Pga magen och att jag i allmänhet tar upp tabletter dåligt, så har detta varit en skillnad. Mina muskelryckningar har minskat efter att jag börjat med mivitotal. Men jag har fortfarande kvar en hel del. Men det beror väl på att jag är konstant rädd. Käkar eye-Q olja också.

    "Google förstörde mitt liv". En sådan t-shirt vill jag ha. Jag var hälften så rädd innan jag googlade ALS i vintras.

    Jag har tyvärr haft värdelösa kontakter på mina psyk-mottagningar. Har flyttat en hel del så har bytt ca 5 ggr. Men varje gång har det blivit fel. Antingen har de glömt mig, skickat mig fel, tappat bort journaler eller feldiagnostiserat mig. Blev erbjuden KBT först nu. Har precis flyttat hit så fått vänta 2 mån på kontakt. Och nu får jag inte träffa läkare förrän 15e maj. Hoppas bara jag får samtalskontakt och sjukgym etc innan dess. Jag hinner dö av ångest 4-5 ggr innan maj.

    Var på akuten senast igår för att jag har svårt att svälja. Varit hyfsat lugn idag men kan fortfarande inte svälja ordentligt. Känns nästan som kramp i halsen och förstorad tunga..  Men hur mycket ska man orka springa till läkare? När ska man lyckas övertala sig själv om att man är psykiskt sjuk och hypokondrisk och inte döende? Önskar att jag bara kunde sluta bli så paniskt rädd så att man åker till akuten - får sitta där i 4 timmar - och sedan har man ett 10 min långt möte med en läkare som inte hittar några fel. 
    En evig fight med sin egen hjärna.

     
    Det kommer ska du se.. Du vaknar en dag och tänker "skitsamma" och då lättar det! Jag tänker alltid "Har jag haft så här förr? Dog jag då? är det farligt?" osv. Vissa av mina symptom kan jag koppla tillbaka till jag redan var ett litet barn, kanske sådär 8 år. Jag är diagnostiserad med astma bla. men vet du, jag tror inte det är det utan ångest! Hade ofta tungt att dra in luft, knas med hjärtat men de har aldrig hittat ett fel på mig! de kollade min sköldkörtel när jag var kring 11-12 år och jag har gjort ekg i samma veva, först nu kopplar det för mig! Men det bästa är ju att jag överlevt! Det var ingen okänd djungelsjukdom..

    Vet du vart dina symptom kommer ifrån? Frågar du läkarna om det? Alltså vad som händer i kroppen när du får tex. svårt att svälja? Jag gjorde det till min kbt-terapeut, han är ju utbildad läkare så jag har fått göra den ena kollen efter den andra och han har fått svara på alla mina dumma frågor. Men det lugnar mig! Jag nöjer mig inte med ett "För att det är så.."
    Har åxå farit på akuten flera vändor, besökt vc så mycket så personalen hälsar på mig på stan! hahaha Men de sa åt mig att det är bättre att komma in och få lugnande besked än att gå hemma orolig för även om ångest är ofarligt så sliter det ju på kroppen åxå att alltid vara orolig.

    Mivitotal innehåller faktiskt endel magnesium men inte så stor del som man kan äta, jag tar 375mg x2 och det är perfekt för mig, min syster kör med 500mg och det är bra för henne. Jag tänker aldrig sluta ta mina magnesium! Det tog bara 2 dagar så märkte jag skillnad och sen råkade jag bli utan i sommar när vi var i stugan och det tog 2 dagar så mådde jag skit igen, hade jordens panik och var på väg hem mitt i natten, så aldrig mer. Till och med min magkatarr är bättre!

    Åh, förstår precis det där med google! Jag har slutat googla nästan helt jag, brukar bara söka på roliga saker nu mer, inte ens försöka kolla symptom på saker. Läser heller inte kvällstidningar mer, kollar inte nyheter, mår bara dåligt av det för det är bara kaos och helvete i dem. Filmer är det uteslutande nästan bara komedier och romantiska filmer för jag har inte nerver att kolla skräck eller thriller mer. Jag har uteslutit sånt som får mig att må onödigt dåligt helt enkelt. Överlever utan att veta om allt kaos.

    Vet inte om läkaren du träffade på akuten sa något om din svällda hals? Eller om du hört det förut men det kommer oftast från nacken och käkarna, spända muskler gör att det spänner över halsen. Jag brukar be min karl massera mig när jag får så, det och en alvedon hjälper väldigt mycket. Men samtidigt måste jag övertala mig själv om att det inte är farligt, jag har haft det förr.. Mina panikattacker är nästan borta nu, haft 2 st på en 4 månader tror jag och mediciner behöver jag inte heller, tagit 8 lugnande på 11 månader. Får du nå mediciner?

    Oj, herregud vad jag babblar på här, sorry, hade mycket jag ville säga, hoppas du hängde med i svängarna!
  • MizzTez
    Computerworld skrev 2012-03-18 23:39:34 följande:
    Det är verkligen en skrämmande tråd, detta! Över 100 000 läsare! Jag har haft både stress- och panikångestsymptom. Det kan vara svårt att veta vad som relaterat till vad ibland. Så här ser min historia ut, för er som orkar läsa:

    För närmare 20 år sedan jobbade jag i en liten butik. Det var mycket stressigt och ensamarbetet gjorde att jag fick sällan äta eller gå på toaletten som jag ville, utan det var kundflödet som styrde. Även när jag väl tog mig tid för ett toalettbesök var det allt annat än avslappnat, med en kund som ropar "Hallå!" utanför.

    Följden av detta blev en ständig stress och magproblem. Snart kom sömnproblemen, eksem flammade upp i alla möjliga veck på kroppen, klådan satte in och jag kliade mig blodig om nätterna. Till och med ögonlocken blev torra och fnasiga. Ångestsymptomen gjorde sig tydliga med ännu mera sömnbrist, hjärtklappning, ojämn puls, hård puls, ryckningar i ansiktsmusklerna och andra ofrivilliga muskelryckningar.

    Allt detta spädde på oron och dödsångesten. Ett helvete utan slut, som mycket var kopplad till mitt jobb. Att byta jobb och orka söka nytt mitt i allt detta var mer än jag klarade.

    Ett antal läkarbesök senare, som alla pekade på att jag var fysiskt frisk med utmärkta värden, stod jag där ännu mer förvirrad. Ett par besök på öppna psykmottagningen gjorde ingen direkt nytta, mest som vilken kurator som helst utan förslag till egenvård.

    Sedan började jag plugga för att komma bort från butiken. Sakta återtog jag mitt liv, men tyvärr kunde ångesten komma på föreläsningarna och överallt där jag kände mig tvingad att sitta still, som bio, restaurang och bussar.

    KBT blev räddningen. Andningsövningar, medvetandegöra kopplingen mellan tankarna och pulsen, resonera förnuftigt med mig själv innan jag "gått i spinn" och tappat kontrollen. Stoppa tigern framför mig medan den är en liten katt.

    Ångestsymptom som jag upplevde var hjärtklappning, törst, overklighetskänsla ("bubbla"), diarré (exploderande tarmar, kändes det som), kissnödig, rädsla för allt som kunde öka pulsen (t.ex. sex och träning, vilket är absurt, eftersom det är sådant som slappnar av kroppen efteråt).

    Jag har fortfarande vissa problem med styrketräningen, som ger hög puls, men så länge jag har trevliga träningskompisar att prata med så håller jag dumheterna i schack. Det är hemskt att just träningen som gav mig sådana kickar ska bli drabbat, men det är bara att bryta ihop och komma igen.

    // Freddan
    Åh herregud! Du beskrev just mig!! Hade ett sånt jobb jag med, kunde ibland jobba 10 timmar utan varken mat eller pisspaus!
    Nu pluggar jag.. Men med svårigheter på saker där jag ska ha muntlig redovisning tex eller sitta på lektion.
    Fattar precis det där med saker som ökar pulsen!! Nu har det börjat lätta men just träningen och sexet ökar ju på pulsen och ibland är det lite läskigt. Men jag älskar att träna, det hjälper mig jättemycket annars!
  • MizzTez
    Anonym skrev 2012-03-18 10:57:46 följande:
    Här är en till som lider av stress.  Dom misstänker både adhd och kanske bipolär på mig dessutom.
    Jag måste ha rutin på dagen och jag tänker på framtiden och hur livet ser ut varjedag.
    Har jag ett bokat möte tittar jag i kalendersn och stressar upp mig flera dagar före mötet är..osv.

    Jag lider mest av spänningshuvudvärk, jag har de nästan 4 gånger i veckan. Kan få stickningar när jag andas in också.  Jag stressar upp mig för allt och de börjar bli ett problem.

    Jag har hela tiden trott att jag har en hjärn tumör pga min huvudvärk.

    vad får man för hjälp för sånt här? då tänkte jag på huvudvärken, receptfria smärtstillande hjälper sällan.
    Är de ens någon ide att ringa vårdcentralen för spännings huvudvärk?

    Sorry om jag bara flyger in i tråden med massa frågor. Jag lider med er alla med era problem.
    De är hemskt jobbigt och begränsande.

    Hoppas ni kan hjälpa med svar :)
    Anonym skrev 2012-03-18 12:35:43 följande:
    nehepp, tack för "hälpen", jag ringer proffs hjälp i morgon istället :)

     
    Samma anonym? Isåfall är mitt tips att du väntar lite längre än 1,5 timme på ett svar eller kontaktar 118118
  • MizzTez
    veon skrev 2012-03-18 11:18:46 följande:
    markbon: Jag känner av den! Är det inte i bröstet/magen ... så är det i huvudet. Väldigt enerverande.

    MizzTezz: Du verkar ha stenkoll, grymt skönt att läsa (i allt helvete dvs) :) Kan du inte försöka skriva ut de olika symtomen (och vad som händer i kroppen) ... som du fått förklarat för dig från din kbt/läkare?

    T.ex.

    - Brännande känsla i huvud
    - Hård puls / hjärtklappning
    - Kontrollera puls
    - Vibrerande inuti
    - Yrsel/Ostadighetskänslor
    - Svårt att djupandas

    mfl mfl ?
    Hehe, nja, kanske inte stenkoll men nån koll kanske jag har!
    Jag ska ta och kolla på min symptomlista som jag skrivit här tidigare och skriva ut det jag kan och kommer ihåg men måste göra det en annan dag för just nu har jag huvudvärken från hell! Tror min näsa ska lossna och pannan explodera, orkar inte riktigt tänka, 5e dagen nu och egentligen är jag skitglad över det! För ett år sedan så hade jag legat på akuten och gråtit vid det här laget i ren panik men inte en gnutta panik här nu.. Se det positivt!
  • MizzTez
    markbon skrev 2012-03-18 23:55:59 följande:
    Ännu en till som verkligen rekomenderar KBT, tyvärr så vill inte min läkare skicka remiss till psykologen, vilket jag så gärna vill! Har nu haft tryck över bröstet i 5 dagar och funderar på om det kan ha med hjärtat att göra...? Ibland är det hopplöst!
    Men vilken knepig läkare! Kan du inte söka akut för trycket? Jag sökte akut för bröstsmärtor och läkaren gick in och skrev på min remiss till psyk att de ska snabba på med den. Så de borde ju kunna skriva remiss åxå? Får du tag på nån annan läkare? Jag vet inte hur det funkar men kan du inte kontakta psyk själv?
  • MizzTez
    markbon skrev 2012-03-19 15:57:35 följande:
    Idag ringde jag till min VC (som varit stängd i tre veckor pga. Ombygnad) pratade med min sjuksköterska om mitt tryck på bröstet. Hon trodde det kunde vara något bråsk som var inflamerat, hade en förkylning förra veckan. Eller psykiska saker, men hon trodde absolute inte att det var något fel på hjärtat. Gjorde 24h ekg för 1;5 månader sedan, sålänge jag inte får ont i hals, armar el ett större tryck så kan jag vänta tills min läkare ringer mig på onsdag FM.

    Frågade om remiss till psykologen och nu står jag i kö, ca 1 månads väntetid, jag tror att mitt tryck på bröstet kommer av problem hemma och på jobbet.

    Jag har ingen tryck nu på bröstet, det liksom kommer och går. Hur är det själv idag MizzTez?
    Men det lät ju lite skönt iaf, det går ju åt rätt håll då!

    Med mig är det väl okej.. tror jag.. fruktansvärt ont i skallen bara! Var till tandis idag, har världens bästa tandläkare så jag blir så glad av att prata med han. Härlig filur! Fick övningar att göra för min käke, har tydligen väl arbetade käkmuskler Hur jag nu ska tolka det?!? haha Pressar käkarna så hårt på natten så hela vänster tandrad gör ont.
    Lite smått stressad för jag hamnat efter så mycket i skolan när jag varit sjuk så jag försöker komma i kapp allt jag kan. Lite stressad över det så jag har lite svårt att sova men men.. det löser sig!
  • MizzTez
    Anonym (Ny med ångest) skrev 2012-03-20 20:59:10 följande:
    Hej,

    så skönt att läsa att andra har liknande symtom som jag, minskar en del av min oro.

    Dessa symtom har jag pga ångest:

    - panikångestattack (svimningskänsla, yrsel, domning i vänster arm, stela fingrar vänster hand)
    - känslig för ljud och ljus
    - dimsyn, tunnelseende
    - spända käkar, svårt att öppna munnen, knakar när jag rör käkarna sidleds
    - pirrningar i knäna
    - ont bakom ögonen och i ögonen, ont när jag flyttar blicken
    - svårt att fokusera blicken, svårt att få skärpa, känns som att linserna inte ligger rätt
    - domnade händer på morgonen med stela fingrar
    - trötthetskänsla i armarna
    - hjärtklappning
    - känningar i bröstmusklerna på båda sidor, speciellt vänster
    - halsbränna, ont i mellangärdet och "bubblor" i magen som far runt, plus tarmryckningar
    - magproblem åt båda hållen
    - rädsla att jag har en allvarlig sjukdom, stark dödsångest
    - svullna ögon på morgonen, mörka ringar
    - minskad aptit, viktnedgång
    - kalla fötter, händer
    - frossa, skakningar i benen
    - svårt att somna, vaknar mitt i natten, mardrömmar
    - ont i tungan (strängen under tungan) och ovansidan tungan
    - tappar lätt saker
    - glömsk
    - rastlös, svårt att varva ner

    Under behandling med Sertralin:
    - ökad ångest i början
    - darriga händer och fingrar
    - Kraftiga muskelryckningar både när jag ligger och när jag sitter
    - domningar i båda händerna, försvinner när jag rör på händerna
    - stela fingrar båda händerna och tår på höger fot
    - stram och öm i lederna i fingrar och tår
    - yrsel, ostadighetskänsla när jag går, speciellt när jag sätter ner vänster fot
    - känningar under knäna

    Ni som äter SSRI (sertralin, zoloft eller annat) mot depression, ångest mm, hur lång tid tog det för biverkningarna att minska eller avta helt?? Ser fram emot att bli av med mina muskelryckningar och darrigheten...

    Kram till er alla drabbade och krya på er!
    Hej på dig!
    Har du fått kollat dina händer något? Jag har fått karpaltunnelsyndrom och mina händer är som dina, stela på morgonen, domnade och speciellt vänster, hela min vänsterarm är knepig! Går hos sjukgymnast och det hjälper massor både för bröstmusklerna (inflammation pga spänningar) och mina armar.
    Jag äter inga mediciner emot ångesten eller paniken, har fått både lyckopiller, lugnande och betablockerare men de enda jag tar om jag måste är betablockerarna, de sänker hjärtrusningarna, väldigt skönt.. Äter ca 3 tabletter på 2 månader. Jag är sådär dum så jag genomlider skiten istället för jag vill lära mig att hantera den istället.
    Men mina darrningar och muskelryckningar har jag fått bort med magnesium. Det här är första gången på 9 år som jag inte skakar!! Helt otroligt, jag som trodde jag hade Parkinsons! Så det rekommenderar jag verkligen! Tog två dagar med 250mg x2 per dag så säger min karl åt mig "men gumman, du skakar ju inte!!" Visade åt min kompis för tre veckor sedan, han har kallat mig för bricanylen i flera år och nu visade jag han! Han blev helt chockad! Sån skillnad.. Nu får jag bara skakningar om jag är riktigt orolig eller jättestressad. Har du pratat med din tandläkare något? Om käkarna? Var till min igår och fick övningar för käken, idag märker jag skillnad både på käken, knastret och huvudvärken.
    Hoppas dina biverkningar försvinner snart! Så det blir lugn och ro i kroppen, vet du vad som orsakar ditt mående?
  • MizzTez
    Idun84 skrev 2012-03-21 12:18:31 följande:
    Jag får snart en panikattack. Fyfan vad rädd jag är. Jag upptäckte precis att mitt ena insida  knä är lite insjunket vid muskeln. Som vid ALS. PÅ andra benet syns ingenting. Varför varför? Jag vill inte ha panik framför min dotter. Åh, gud.
    andas.. har du pratat med läkare om dina misstankar? Hur länge har du haft dem? Sluta googla åxå..
Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?