hur gick eran förlossning?
tänkte höra hur eran förlossning gick?
nu börjar det närma sig förlossning inte långt kvar men jävla va nervös man börjar bli:( skulle hjälpa om ni berätta hur era gick:)
tänkte höra hur eran förlossning gick?
nu börjar det närma sig förlossning inte långt kvar men jävla va nervös man börjar bli:( skulle hjälpa om ni berätta hur era gick:)
Gick asbra! Epiduralen var såå underbar! Min första tanke efteråt- Detta skulle jag kunna tänka mig att göra igen! När som helst!!
Är du rädd ska du nog inte fråga mer här... ja iaf jag ska hålla tyst om mina erfarenheter.
'
Tänk såhär.. det finns inget du kan göra åt situationen mer än att läsa på fakta och försöka hålla dig lugn och självklart ha bra hjälp och smärtstillning. Som jag ser det så finns det ingen anledning att vara rädd före. När du väl är på plats så vill du bara ha det gjort!
Jag var oxå riktigt nervös innan. Inte för smärtan men att allt skulle gå bra.
Och jodå bebisen kom med hem frisk och jag kom hem nästan hel =)
Det är en jobbig, smärtsam, konstig, upplevelse med världens finaste och bästa vinst.
Inga större komplikationer här, "bara" lite värksvaghet som gjorde att förlossningarna tog några timmar mer än vad som behövdes. Sugklocka med andra barnet som inte alls var så farligt som man läst om tidigare, bara skönt att få extra hjälp så han kom ut.
Det gör ont, man blir helt slut och ibland kommer tankarna om att man vill ge upp och åka hem istället Men skulle nån komplikation komma finns läkare och andra runt en som sköter det snabbt.
Sen håller jag med om att man är räddare innan det börjar än vad man är när det väl är igång. Iaf jag fick värsta pushen där och tänkte bara att "nu ska han ut" och den tanken höll fram till slutet
Lycka till med förlossningen! Kommer säkert gå bättre än det du föreställer dig.
min gick jätte bra..... och snabbt! hade inte alls ont under värkarna. jo.. visst gjorde det ont men inte alls som jag hade räknat med. när jag åkte in så var det för att jag hade haft värkar så pass länge och inte visste när det var dags snarare än att jag ite stod ut. var öppen 7cm när kom in 2 timmar senare öppen 8, då stack de håll på hinnan och 20 minuter senare var hon ute... ingen bedövning..
Var super duper nervös.... googlade på allt och läste en massa böcker och va inne på FL...
Dagen kom... jag hade flera månader tidigar skrivit ett brev till min kommande BM... om att jag ville ha epiduralbedövning och annars slidvägsbedövning (har glömt vad den hette)
Hur som helst så kom jag in o va öppen 8cm.. så någon bedövning blev det inte... in i duschen på förlossningsrummet.. för min önskan om att föda i bad fick jag iheller inte!!
Men det gick bra..
Bara lyssna på din Bm så ska du se det går bra!!!
Lycka till!!!
Min förlossning gick snabbt, efter 2 timmar inne på förlossningen är dottern född :)
Min förlossning för två år sedan gick jättebra. Vattnet gick kl 23,30, små snälla värkar började komma vid 2-3 tiden. Vid 4 blev jag inskriven på förlossningen då värkarna kommit igång mer och jag var öppen 4 cm.
Kl 05,05 var jag öppen 9 cm och efter 3 krystvärkar var hon ute.
Blev illamående av lustgasen och han inte få något annat, men det gick bra ändå. Gick inte sönder alls ;o) Hade några få värkar som jag minns att de gjorde riktigt ont, men inte så att man inte överlevde.
Det kommer säker gå jättebra för dig. När har du BF?
Själv väntar jag nr 2 i slutet av mars.
Från första värken tog det 25 timmar. Men när hon väl "skulle ut" gick det jättefort.. och gjode inte så ont som jag trott.. är ju förvärkarna som är jobbig tycker jag.. men skulle utan att tveka göra om det! =)
Lustgasen var min bästa vän, hehe,