Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla: Jag gav Julia glass igår, hon har munnen full med vattkoppor. Mums sa hon!

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-02-24 10:59:40 följande:
    Pyttis > Stackars lilla vän. Läste hur sjuk hon är. Jag hoppas verkligen att det vänder nu.
    Mandra: Jag med!!! Är utless på att vara hemma med två sjuka barn. Klippa och klistra är urtåkigt, Charlie och Lola på svtplay går mig på nerverna, att tvinga i barn medicin är vedervärdigt.....
  • Gladhannapanna

Jag har varit ute med flickorna en sväng, helt underbart att komma ut och få lite sol på kinden! Agnes och jag byggde en snölykta tillsammans när vi kom hem.

Ett tips är att köpa gravljus och ha dem i snölyktan, dels har de eget vindskydd, dels har de lång brinntid. Om de inte slocknar av smältdroppar förstås!

Nu är det tänkt att Julia ska sova, men jag hör henne prata i sängen.

1177 sa till mig inatt att man itne skulle ge ipren vid vattkoppor, jag ringde vår fantastiska bvc.sköterska imorse som aldrig hört talas om det. Hon tror dock att Julias feber beror på samma förkylning som Agnes har.

Pratade med barnmedicin i em om nya recept på A's astmasprayer, frågade då om ipren igen. Sköterskan sa att hon frågat alla fyra barnläkarna och att det inte stämmer! Så nu har J fått både alvedon och ipren eftersom Alvedon bara sänker febern till 39!

• Gladhannapanna

Grattis till Stellisen, hoppas att hon 'är frisk idag!

Agnes är fortfarande dålig, sitter i soffan och skräller medan hon tittar på bolibompa.
    Julia hade hög feber inatt med, jag blev så himla sur på maken! Sa att det var hans tur att sitta uppe med sjukt barn: "MEn jag ska ju jobba imorgon". Jag tog henne och sa att jag minsann ska komma ihåg detta när han är föräldraledig... SKitbarnslig, men jag är så himla trött eftersom jag inte får sova som jag behöver och att vara hemma med sjuka barn är faktiskt rätt jobbigt det med! *surar*

Nu har Julia vaknat så jag ska gå och ta hand om henne!

• Gladhannapanna

Malin: Jag har eg världens bästa man, men ibland fallerar han, precis som jag... Om det blir en rörig natt till måste han hjälpa till för jag blir tokig!

Min mamma kommer snart och passar barnen för jag ska till osteopaten, på hemvägen ska jag gå in på jobbet och lämna in en semesteransökan. Ev tittar jag in en snabbis i bokhandeln också. FÖrdelen med att bo i en håla, allting är så himla nära!

• Gladhannapanna

Vi4: >Jag skäms när jag klagar på några dåliga nätter, vi brukar ju få sova!
    Vet inte hur lång tid det kan ta att bryta vanan, men fortsätt ni att kämpa på! Någon gpng måste det ju vända!

• Gladhannapanna

Föresten sjunger A precis: Var är pillfingret, var är pillfingret? Här är jag etc.

Lite kul med tanke på att hon helt klart pillar mer än pekar!

• Gladhannapanna

Usch, vi har fått ett rejält skrämskott idag!

Jag var hemifrån en stund och min mamma var barnvakt. När jag kom hem hade Julia 40,3 i temp och var slö. När jag kollade tempen noterade jag att hon var väldigt blå på fötterna, armarna, händerna och lite runt munnen. Ringde 1177 som blev hyperstressad! Hon ringde barnmedicin här två gånger och ringde mig och kollade läget mellan gångerna. Eftersom de inte svarade blev jag beordrad att åka till barnakuten, PRONTO, om hon blev sämre var det ambulans som gällde!

Jag packade snabbt ihop mig och barnen, ringde maken som stack från jobbet. När vi kom fram var Julia piggare pga febernedsättande. Träffade en läkare rätt snabbt som konstaterade att det inte är ovanligt att bli blå vid hög feber. Det är bara vattkoppor och en förkylning som bråkar, inget allvarligt med hjärta eller lungor.

Bara att åka hem igen.

SÅåå skönt att det inte var allvarligt, men lite jobbigt att bli så himla uppstressad!

• Gladhannapanna

Åh vad trött jag är!!! Adrenalinpåslaget igår gjorde oss båda helt matta efteråt. Jag åkte och red på kvällen, sista gången på evigheter pga min operation på onsdag.

Julia vaknade vid tretiden, jag väntade ut maken som gick upp med henne i en timma, sedan lade han ner henne och hon blev arg direkt, då gick jag upp med henne. Peppar, peppar verkade hon inte ha så mkt feber inatt, däremot väldigt snorig så hon fick nezeril. Hon vaknade halv sju imorse.... zzzzzz

Imorgon ska jag gå på Göteborg Horse Show med en kompis på förmiddagen, på kvällen ska maken ut och äta med kompisar.

Vi4: Tycker också att ni ska prova att flytta ut hans säng en natt och se vad som händer, om det funkar kanske ni kan göra en omprioritering och inreda en arbetshörna någon annanstans.

• Gladhannapanna

Malin: Vilken supermamma du är som tar dig tid att tänka ett varv extra. Jag är urdålig på det och då jobbar jag ändå med föräldrarådgivning....

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*