Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

Milla: våra har spargrisar som både stort och smått hamnar i. Inför semestern köpte jag varsin plånbok till dem som vi lade spargrispengar i, de ligger imim handväska och tas fram när de vill handla ngt. Var väl en dryg hundring var.

• Gladhannapanna

Vi4: så jobbigt att du mår så dåligt!!! Jag hoppas att det vänder snart och att tröttheten istället beror på en graviditet!!!
    Du vet var jag finns om du vill prata!!! Kram

• Gladhannapanna

Lider med er som har strulande nätter! Är tack och lov förskonad! Det är faktiskt ganska ofta som båda sover hela natten! Nu har de dessutom börjat sova till sju istället för sex! Men jag tror att de blir tidiga igen nu när de återgår till förskolan.

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2011-08-09 11:22:10 följande:
    Okej, stackars barn

Tyra försöker säga något till oss, hon använder sin Tyriska, dvs utan L R K OCH S. Jag och sambon gissar på ord efter ord och får nej nej nej, vi gissar bara fel.. tillslut tittar Tyra på Vilya och säger. -Vija, vad häger jag?

Hahaha det var så sött och jag hade så svårt att inte börja skratta men hon var så allvarlig så jag bet mig i läppen. Tur hon har en storasyster som förstår henne och kan översätta Tyriska till svenska så hennes föräldrar förstår
    Bra med syrran!!!  *s*
  • Gladhannapanna

Jag lider verkligen med er som inte får sova, önskar att jag hade något universalknep att ta till, men tyvärr!

Om det känns det minsta bättre för er ska ni absolut skriva av er här på fl, jag läser gärna!!!!

• Gladhannapanna

Vi4: Härligt med lekträff för både pojkar och mammor!!

Jag hoppas att du snart hittar lite energi liggande i något hörn! Men om man tänker efter på hur de sista åren varit för er så är det inte det minsta konstigt att du är trött, sliten och håglös! Du kanske skulle må bra av att äta lite antidepressiv medicin?
    Just håglöshet och initiativlöshet är ju tecken på depression, som du ju redan vet själv!!! En period kan ju medicin hjälpa till att komma ur det värsta, det är itne säkert att du behöver medicin så länge!

Jag har pratat en del med barnmorskorna på jobbet om graviditet och mediciner och de säger att det finns sorter som funkar under graviditet!

Nu är hela vår familj tillbaka i jobb-förskolekarusellen! I måndags skuttade tjejerna in genom dörren, igår bröt båda ihop samtidigt och idag kom vi samtidigt som bästisarna så då skuttade de in igen!

• Gladhannapanna

Varning för skryt!!!

Igår när jag hämtade barnen berättade personalen att de var så stolta över Agnes.
    En flicka på 3,5 år håller på att skolas in och Agnes har tagit henne under sina vingars skugga. Bjuder in henne i leken, visar runt, förklarar rutiner mm mm. Trots att Agnes egen bästis var tillbaka igår tog hon sig tid med den nya flickan!  Personalen hade kunnat hålla sig i bakgrunden och låta tjejerna hitta varandra!

Agnes har berättat en del om den nya flickan hemma, hon är adopterad vilket kräver en del funderande tydligen.

• Gladhannapanna

Mandra: vad duktig du är!!!

Jag är så besviken på mig själv som har gått upp massor av de kg jag gick ner förra året. Försöker ta mig i kragen, men det går sådär...

Assar: båda våra har gigantiska mandlar. Agnes har tom utretts men de tar bara bort dem om man har sömnapn'e eller många halsflussar.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*