Vi 4 > Ah, vad bra att min energi lös igenom :) .. det var min förhoppning. Du vet , jag ville försöka påminna dig om saker du redan vet men att du VERKLIGEN vet dom nu också, när du behöver det.
Jag känner ju så igen mig, ngn liten liten bit i mig som är så säker på att jag är värdelös och som vid fel tillfälle blir bekräftat, eller som vid fel tillfälle hjälper mig att tolka det till en bekräftelse som tar över hela mig fast jag vet att det inte är sant.
Skönt att du vänt det lite redan och bättre blir det ju mer du inser om hur dum han är. Vem kommer till ett tio min långt möte med gnäll? vad hjälper det liksom? och som handledare? han har fattat sin roll väldans fel då.
Nåja, för att åter igen påminna. Packa nu ner den där lilla delen som så gärna letar negativ bekräftelse, eller kasta ut den för den är inte du och du är inte den.
Du är du, mamma, fru, vän, kvinna, doktorand, kollega, syster dotter och massa fler roller, du är varm, kärleksfull, ambitiös, noggran, omtänksam, försiktig, klok som en bok, älskad och tusen andra saker men inte värdelös.
Jag påminner dig gärna när det blir sådär tokigt, kanske för jag tror mig 'veta' hur det känns och jag VET också hur fel den där sidan har.
Vänd världen på rätt köl igen, det är ingen katastrof som skett. Inget nytt från igår har du fått veta.. så allt borde kunna fortgå enligt planerna. Det kommer gå skitbra och du kommer fixa det med bravur! det är jag säker på.
Ledsen att saker kommer sådär på en gång och att det inte fäste denna månad. Jag håller tummarna för nästa tillfälle
pyttis > Kloka ord från Vi4. Hoppas hon får stöd och vänder/orkar. Verkligen jobbig sits.
Hos oss håller vi på att lära barnen att sova själva, vi hade kommit så långt som till att vi sitter utanför deras rum med glipa men så att de ser oss i glipan. Idag fick jag backa. Sambon är på galej med jobbet och Tyra blev helt förkrossad när jag skulle sätta mig utanför. Så det slutade med att hon låg och höll min hand frivilligt och hårt , hon somnade tryggt. :) Man får gå lite på känsla ibland. Tror hon tyckte det var jobbgt att han var borta ikväll.