• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Lycka till både Mandra och PW!!! Det kommer att gå fint!

Wow, vilka barn ni har!

Tack, jag mår mycket bättre idag! Sov halva natten på soffan för den är mjuk och go!

• kaz

Stor kram här med Vi4. Jag hoppas ändå det är ett gott tecken (på ngt sätt).

PW: Hoppas på snabb rättning så du kan korka upp skumpan! Det är du värd!

Mandra: Fy! Självklart har man rätt att försvara sig när ord inte räcker till. Man kan ju inte lära sina barn att de bara ska stå och ta emot! Sedan är det ju ytterst anmärkningsvärt att detta fortgå. På barnens förskola är det ett barn som slåss mycket så honom får personalen punktmarkera periodvis. Helt klart en icke acceptabel situation för T! Klart att du är besviken ang uppsatsen. Stor kram. Känns ju väldigt surt när man jobbat för något och man inte förstår argumenten till varför det inte räckte. Bra att ni överklagat (även om chanserna är små att lyckas).

Tack, jag mår bra igen (om än blålila).

• kaz

Mandra: Bra att ni tog tag i situationen på dagis. Väldigt märkligt att examination ska kolla sig själv?! Så funkar det ingen annanstans!

PW: Hipp hipp hurra på din dag!

Vi4: Klokt av dig att ta lite extra ledigt.

På sön åker jag till Paris med jobbet. Känner mig berest, ena veckan London nästa Paris

• kaz

PW: Segt att vänta!

Milla: dessa humörssvägningar! Simon sa härrom dagen att han önskade att han inte fanns (när jag på ett mycket pedagogiskt sätt förklarat att det inte var lönt att sura över att inte få sova eftersom man under hela livet har tider att passa på morgonen ).

GHP: Spännande med övernattning. Hoppas det gick bra!

• kaz

Mandra : Så spännande med huset. Det blir mest jobb (men ändå luftigt schema). Och så får jag rå mig själv lite - väldigt skönt faktiskt!

• kaz

Mandra: Konstigt att de inte styrt upp möte ännu. Bra att du står på dig! Hur blir det med skola/förskola nu iom flytten, kommer tjejerna att byta? Spännande men såklart intensivt med totalrenovering! Jag orkar inte ens ta tag i ett inreda barnens rum men det börjar bli dags

Vi4: Fy för magsjuka! Hoppas den är en lindrig variant (som Sara hade). Alla kan glömma - men sätt din egen hälsa först!

PW: Hoppas du får resultaten snart! EVIGHETER

Har det bra i Paris och har träffat intressanta personer idag. Men fy vad rått och kallt här är. På ngt vis är det nästan värre än hemma. Bebis lever rövare i magen - det verkar vara en mycket aktiv period nu. Väldigt speciell känsla

• kaz

Gbg: Jag blir väldigt berörd av det du skriver om E. Så svårt när han satt upp dessa hinder för sig själv! Det låter dock som ni har en bra dialog med skolan. Låter som ni har utarbetat en bra strategi. Jag hoppas att det kommer funka. Och ja, man får känna och tänka så som du gör! Ha inte dåligt samvete för det! Många styrkekramar

Mandra: Det låter som ett bra möte och som de tar problemet på allvar! Hoppas det är tillräckligt för att T ska känna sig trygg!

Siggan; Om Simon får välja vill han också helst leka och klätttra. Hans grej handlar inte om att läsa och skriva (där han förvisso gjort stora framsteg) utan om att fokusera. Han gör gärna sina uppgifter snabbt och slarvigt så han kan hitta på andra saker sedan. Men jag tänker att det är det som detta året är bra för - träna inför skolan. Visst är de fortfarande väldigt små (och det är rätt mysigt).

• kaz

I Simons klass är de inte indelade - vet inte hur det ser ut framöver.

Japp, då var det influensa. Simon insjuknade inatt med hög feber. Som tur var somnade jag redan kl 22 igår så jag var ändå rätt fit för att ta hand om en feberyr kille. Men sedan kräktes han även i morse. Blir nog en vab-fylld vecka!

• kaz

Hoppas ni klarar er undan magsjukan Mandra! Grattis till huset! Spännande tid ni har framför er även om det såklart är påfrestande att leva med allt i lådor! Tänk när våren kommer!

Är helt slut efter 2 nätter med febrig Simon men kanske har det vänt nu - känslan säger det. Nu är jag på väg till jobbet och maken är hemma. Helst hade jag bara velat bädda ner mig

• kaz

Gbg: hjälp så läskigt! Huh, ibland blir man väldigt medveten om "verkligheten". Men grattis till E:s framsteg och till huset.

I Simons klass får de också redovisa inför klassen (men inte alltid såklart).

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*