Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

MalinKatarina:Låter som om du har en plan på att kolla upp kroppen! Kan alltid vara bra att få reda på att man är på topp!!! Jag går på mammografi varje år pga bröstcancer i släkten. Se till att tiden inte ligger strax innan mens för då gör det riktigt ont!

Mandra: Skönt att allt var ok med stumpan, trist emd pluggandet men du klarar dig säkert galant ändå!

Juni: Stackars liten som har så ont i magen!!!

• Gladhannapanna
    asap skrev 2011-01-06 20:29:40 följande:
    Pyttis - Vad härligt det låter med skidträning. Tjejvasan nästa?
    Absolut inte!!1 Jag harvar runt på mina vallningsfria skidor, skulle inte ha en chans i något lopp, bara glad motionär!
  • Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2011-01-06 22:11:30 följande:
    Gör era barn sönder saker? Idag när jag lagt H så tyckte jag det lät misstänkt i hennes rum, då satt hon och rev sönder en bok??? Det var inte första gången heller, hon gör gärna sönder saker, älskar att riva sönder papper och klippa i dem. Saxar har jag lagt undan så hon använder dem bara under uppsikt, men riva sönder sina böcker??? Hon har rivit sönder böcker två gånger förut men då har hon varit riktigt arg på mig, idag var hon helt lugn . Hur får jag henne att förstå att man inte ska göra sönder och förstöra? Det könns som jag tjatar hela dagarna om "försiktigt"
    Inte Agnes så mycket, men Julia härjar ju en hel del! Har tyvärr inga råd att ge.
    Fast igår hade vi en diskussion med Agnes, vi har köpt en väldigt barnvänlig kokbok, fanns på vår tid med. Tydliga bilder och lätta recept. Agnes ville måla i boken, färglägga lite. Då sa vi att om hon gör det så blir boken bara Julias och inte deras tillsammans.

Kanske vore ngt för H. Om hon gör sönder saker får hon inte ha dem kvar utan ni tar bort dem.
  • Gladhannapanna

Juni: SÅ himla jobbigt att hon gör sönder saker och tramsar vid måltider!
    Agnes får inte heller lördagsgodiset om hon inte äter, hos oss kan man faktiskt inte gottgöra dåligt beteende senare under dagen. Vi kanske är för stränga, men det brukar inte bli alltför mycket tårar faktiskt, hon accepterar oftast att hon får stå sitt kast.

Jag har varit och tränat idag, var ett bodybalancepass, dvs kombination av pilates, yoga och qi gong. Känns verkligen att jag inte tränat på tre månader! Däremot kände jag inte av framfallet alls! *s*

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2011-01-08 19:31:13 följande:
    Jag kanske var för snäll, men näär hon städat upp alla sina saker innan lunch utan att jag ens bett henne, och sen åt lunch utan tjafs så fick hon sin tablettask Skäms

Härligt med träning och ännu  bättre att framfallet inte kändes...
    Men då förstår jag att hon fick sitt godis, att hon gjorde bra saker på eget initiativ!

Malin: Bra att det finns en plan för att hjälpa A med språket om ni stannar!
  • Gladhannapanna

Juni: Oj, vilken tålig tjej ni har!!! Det kan säkert ligga lite i det du funderar kring, att hon själv läker fort.

• Gladhannapanna

Här kommer ett låååångt egoinlägg:

hade en gräslig dagi igår. Började med en minnesstund för en kollega som gått bort. Ingen jag kände speciellt bra, hon hade varit sjuk i flera år coh bara jobbat sporadiskt.
    Hade ett samtal med en mamma som förlorat sitt barn, tungt!!! Är glad att Mini och Vi4 delat med sig av så många tankar för det hjälpte mig massor när jag pratade med henne. Tipsade tex om Änglarummet här på fl.
    Ska träffa henne mer framöver.

har pratat med mina systrar och mamma en del sista tiden, pappa super mycket just nu. Jag är besviken på min mammas sätt att hantera situationen. Samtidigt kan jag inte klandra henne för det är inte min man som dricker!
    Igår sa jag till mamma vad jag tycker, att hon gör det ok för pappa att dricka när hon väljer att servera alkohol hemma. Hon blev jätteledsen så klart. Sedan pratade vi vidare och då sa hon att hon ska leta sig en annan bostad.
    Jag tror att det är rätt för henne, men det känns skit! Dessutom känner jag att jag håller på att förlora min älskade pappa! Jag kan ju inte tvinga mamma att leva i en osund relation för att jag inte vill bli skilsmässobarn som 39-åring!!!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2011-01-11 11:51:30 följande:

Nu ser jag att mitt inlägg ser klumpigt ut, jag menade inte att vara okänslig, undrade bara hur det funkar och OM det funkar för barnen med anhöriggrupper... Stora kramar till alla er med såna problem, jag har egentligen inget att tillföra mer än mina sympatier...

Ingen fara! Jag förstod hur du menade. Jag har inte gått i någon grupp, känner att jag är för insatt rent yrkesmässigt.

Tack för stöd och sympatier!

Nu har jag pratat länge med en kompis och med min socionomkollega så just nu känns det lite bättre.

Maken och jag har bestämt oss för att inte umgås med mina föräldrar om det serveras alkohol eller om pappa är onykter, i så fall kommer vi att åka hem. Jag ska berätta detta för dem om några dagar när jag har lugnat mig lite och fått lite distans. Kommer också att prata med mina systrar om att det är den hållning vi kommer att ha i min familj.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*