Piggley Wink skrev 2011-01-06 22:11:30 följande:
Gör era barn sönder saker? Idag när jag lagt H så tyckte jag det lät misstänkt i hennes rum, då satt hon och rev sönder en bok??? Det var inte första gången heller, hon gör gärna sönder saker, älskar att riva sönder papper och klippa i dem. Saxar har jag lagt undan så hon använder dem bara under uppsikt, men riva sönder sina böcker??? Hon har rivit sönder böcker två gånger förut men då har hon varit riktigt arg på mig, idag var hon helt lugn
. Hur får jag henne att förstå att man inte ska göra sönder och förstöra? Det könns som jag tjatar hela dagarna om "försiktigt"
Inte Agnes så mycket, men Julia härjar ju en hel del! Har tyvärr inga råd att ge.
Fast igår hade vi en diskussion med Agnes, vi har köpt en väldigt barnvänlig kokbok, fanns på vår tid med. Tydliga bilder och lätta recept. Agnes ville måla i boken, färglägga lite. Då sa vi att om hon gör det så blir boken bara Julias och inte deras tillsammans.
Kanske vore ngt för H. Om hon gör sönder saker får hon inte ha dem kvar utan ni tar bort dem.