Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Så klart att du ska skriva även deppiga inlägg om det är så det känns!!!

Malin: Jobbigt med ont i kroppen, men det verkar som om du har en del jobbi alla fall? Grattis till dem!

• Gladhannapanna

Kaz: Hoppas att du snart mår bra igen!

Malin: Vi har inte heller alltid en feberfri dag, men då brukar barnet blivit feberfritt under dagen och ätit bra. Om de inte äter skickar vi dem inte till förskolan.

Julia har varit superduktig idag, inte bråkat alls och hon var hur pigg som helst, skippade middagsluren!

• Gladhannapanna

Mandra: Så trist att tjafsa med maken/sambon. Det tar ju mycket energi som man behöver itll annat, men ibland behöver man rensa luften lite.

Hoppas att ni snart hittar lösningar/inställning/kompromisser som funkar!

När min syster skulle gifta sig för snart 25 år sedan hade vår farmor ett samtal inför bröllopet, dels var det tips om att man ska ha sex på lördagar, att alla undrar om det verkligen är rätt karl dagen innan man gifter sig och att "äktenskapet går ut på att kompremessa (bred götebosska!), för det var vår farfar bra på!!!

Med tanke på hurdan hon var undrar vi om det bara var han som "kompremessade"! 

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-12-16 22:48:18 följande:
    Pyttis: Låter som en underbar farmor! Min farmor höll ett tal om kommunikation på vårt bröllop. Hon köpte hem och serverade ärtsoppa varje torsdag i flera år när de gift sig. Hon trodde att det var vad en officer ville ha till middag, så de åt det fast hon inte gillar det. Så helt plötsligt en dag var ärtsoppan slut i affären . Panik! Hon serverade något annat och farfar sa, "vad skönt för jag tycker inte så mycket om ärtsoppa". Behöver jag säga att de aldrig åt det mer
    Underbart!!!
  • Gladhannapanna

Vi har ju en del nätverk i närheten men har ändå skolat in granntjejen för att kunna utnyttja till guldkanten i tillvaron!

• Gladhannapanna
    kaz skrev 2010-12-18 22:46:19 följande:
    Mandra: Stor stor kram. Hoppas ni är på banan igen. Här är det inte heller helt muntra tongångar men det beror mest på att vi har lite olika syn på hur man ska hantera barnen - sjukt jobbigt. Har tyvärr börjat fundera mer och mer på om vi verkligen är en så bra "fit"...

Hur som helst, God Jul på er kära vänner. Nu är väskorna packade och imorgon åker vi till Thailand! KRAM
    Hoppas att ni hittar en lösning som känns bra för båda, trist om man inte känner att man är på samma våglängd!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*