Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

Så, nu har jag köpt första julklappen.... Hello Kitty sängkläder & handduk till Elvira Hur mycket köper ni till era barn? Och har ni många andra klappar att köpa?

Finns så mycket jag ju VILL köpa till barnen, ni vet, man går där och känner hur GLADA de skulle bli etc... men sen ska barnens kusiner (totalt 4, en till på väg) ha klappar, svärföräldrarna (i vår familj köper vi inte till vuxna), och så vill jag köpa något litet till Thorsten, även om det bara blir symboliskt. Försöker då köpa något vettigt till barnen som de ändå kommer att tycka om - sen lämna en genomtänkt lista till mor- och farföräldrar  

• malinkat

Ah vad jag suger at mig, blir varm om hjärtat av ert fina beröm Hjärta  Tack!

Och tack för input ang  julklappar Vi4, jag tänker bade pa pengar och mängd - man skulle ju lätt kunna lägga alldeles för mycket men pengarna växer ju inte pa träd som mina föräldrar alltid sa.... Elviras paslakan-set+ handduk kostade väl tillsammans ca 340 kr, sen behöver hon en ny kudde som passar de tyska matten, och där vill jag ju köpa nagot ordentligt, bara den kostade ju ca 220 kr. Försöker som Assar undvika leksaker som inte haller, älskar ocksa att ge böcker. Men när jag fragade bokmalen Alfred om han önskade sig böcker var svaret "men mamma, vi haaaar ju sa manga redan". Han önskar sig Star Wars paslakan/utklädningskläder (var kommer det ifran? Han känner igen SW loggan, men har ju aldrig sett det??), vill ha coola grejjer... Vi har kollat pa lite Cars2 prylar, en radiostyrd bil eller nagot. Far se. Som Juni säger, de far ju sa mycket! Vart ska allt fa plats liksom??

Assar, mysigt att umgas! Saknar det här faktiskt, har ju inte samma umgängeskrets här som hemma. Men pa fredag kommer ett par jobbarkompisar till T och äter, blir mysigt!
    Tandkrämspinnar, HAHAHAHA! De är ju sa kloka - och vi fattar just ingenting  

• malinkat

Tack Kaz Och du, kan du inte lägga upp en bild sa vi ser hur snygg du blivit??

Vi 4, kram till dig. Hoppas du känner att du kan samla krafter och tankar sa du är "fit for fight" pa momangen!

Nu är det fredag, efter dagis ska Alfred till sin fotboll (och Elvira älskar att följa med :) )och sen far vi matgäster. Saaaa trevligt, vi har alltför sällan folk hemma eller gar bort och äter. Känner ju inte lika manga här som hemma i Sverige, där vi liksom "passar" ihop hela familjerna, eller att det funkar rent praktiskt. Saknar det faktiskt! Inte för att vi alltid var supersociala jämt förut, men mer än nu. För mig är det ocksa mer märkbart än för T eftersom jag jobbar hemifran och inte sa ofta träffar folk.

Hoppas ni far en härlig fredag!

• malinkat

Milla, tack! Det är bara så svårt att "ha vägarna förbi" när vi är hemma, ni bor åt fel håll :) Vi får arrangera en familjelivs-fotodag i Stockholm för alla som kan och så får jag ge grupprabatt

Assar, jag var på några intervjuer, kundservicejobb. Men efter att ha konstaterat att de betalar typ 8€ i timmen (minus skatt) så bestämde jag mig för att försöka bli bättre på att sälja mig själv. Har väl haft lite mer jobb här efter sommaren, men det är faktiskt fortfarande rätt trögt. Någon som vill bli min personliga säljare?

Natten mellan lördag och söndag var jag uppe på toa minst varje halvtimme mellan 01 och 10.00, sen fortsatte jag med lös mage hela dagen, likaså min käre make. Fyyyyyyy, har glömt hur det var! Måste vart något vi ätit för nu är jag ju bra igen. Men var tvungen att ställa in en fotografering och så höll vi tummarna. T åkte till England i morse och jag hade jobb - gick trots allt bra...  

• malinkat

Mandra  Hjärta    Vad härligt, jag är så glad för din skull! 

Kaz, jag vill också se en bild Har ingen svd här i Tysklandet Nyfiken, du får lägga upp en ny profilbild på FB! Sen hoppas jag att allt löser sig till det bästa med mamsen, och snart. Det är så jobbigt att sätta gränser med sina föräldrar också tycker jag, alltså det att man vill vara där, hjälpa till, involvera sig utan att en själv och den egna familjen ska bli åsidåsatta....

Vi 4 , vilka härliga nyheter! Hoppas att det går vägen hela vägen!

Själv har jag bokat en långweekend för familjen, vi har ju inte haft någon "egen" semester, bara vi, slappa, äta god mat etc. Så vi åker till havet en långweekend i slutet av månaden. Sätter på oss varma kläder och njuter av hav och kust! Barnen längtar också!

• malinkat

Frk Kanin, fantastiskt! Och liksom med Mandra, ögonen vattnades av den sista meningen, vilken klokhet ohch förmåga att sätta orden på tanken.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*