Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra, ååh, hoppas hoppas hoppas att ni får något! Inte kul att bo där, och dessutom behöva känna att man skulle vilja ta grannskapets barn i beskydd. Jag kommer ihåg när Thorsten skulle flytta till Sverige och vi letade lägenhet. Fick skälla mig fram tills vi fick en, tog en trea helt osedd i ett område där vi egentligen inte ville bo eftersom det är rätt stökigt. Tre månader senare lyckades vi byta till oss en annan lägenhet.... I den första hade vi grannar under som spelade techno på högsta volym hela dagarna medan barnen var på dagis. Visserligen på dagen, men när glasen i vitrinskåpet började skaka, ja, då var det inte kul mer. Och plugga därinne, det gick ju inte. När vi snällt bad dem sänka volymen blev de hotfulla och höjde ännu mer. Slutade med att vi faktiskt ringde hyresvärden eftersom vi inte kände oss trygga med att säga till dem själva mer. Efter att de skickat en varning (för det finns gränser för hur högt man får spela också på dagtid) då kom både mannen och kvinnan upp och bankade på dörren, stackars T var ensam hemma. Han öppnade inte, kanske jag inte behöver säga..... Sen fick vi ett hotbrev av dem och det kändes sådär roligt att vara grannar. Kan tillägga, att de som flyttade in efter oss var införstådda med de problemen vi haft.
    Tyras tänder växer säkert ut fina och vita om några år! Min kompis son har en grå och intryckt framtand efter vilda lekar....   Förvånad

Assar hoppas det blir bra i Estland!

Själv tar jag lite paus i jobbsökande, puh. 

• malinkat

Ville bara titta in och säga hej, har ju inte varit här på... en evighet? Önskar Ela mer SÖMN och hoppas ni andra har det bra. Ska försöka läsa ikapp ikväll

Elvira åkte idag iväg på sin tre dagars utflykt med dagis, så ikväll ska jag och Alfred gå på bio och se Bilar

• malinkat

Pyttis, klart du får skryta Härligt! Man kan ju inte annat än att bli glad och stolt när de berättar såna saker!

M73, skönt att komma igång! Som sagt, drömjobb eller inte, man ska börja nånstans. Och i Sverige är det inte lätt att köra deltid alltid..... det finns mycket som gör att jag vill tillbaka till Sverige, men jag ÄLSKAR att jag kan hämta barnen 15 varje dag! En sån lyx skulle vi inte haft råd med i Sverige :-/

Assar, grattis - till alla då {#emotions_dlg.flower}  Och skönt att det känns ok att ge bort gravkläderna

Mandra, AJ!

Här är det sååååååå TRIST väder så jag kriverar! Man har ju inte lust med nåt liksom. Har regnat och varit grått i flera veckor... :o/ Tidig höstdepp, blä! Men trots att Elvira och hennes dagisgrupp inte kunde komma ut till stranden pga vädret hade hon en härlig utflykt, hon var på ett strålande humör när jag hämtade henne igår! Hade på sig ett linne, en klänning, en tröja och en till klänning. Samt tights och kjol, hahahaha. De berättade att hon var så stolt över sina kläder att hon ville ha allt med en gång Och de är inte speciellt extravaganta kan jag lova  

Sjjälv har jag varit på tre intervjuer, alla så förbaskat lågavlönade och tråkiga att det bara finns inte (8 €/h), men jag har kommit på lite andra strategier och vet mer vart jag ska söka mig nu. Hoppas ju samtidigt att foto-kundkretsen ökar. Thorsten ska söka en lektortjänst igen på universitetet i Sthlm, så får vi se! I oktober tar vi en till sväng hem också, hela familjen denna gång. Så det blir härligt!

• malinkat

Wow Mandra, kommer jag känna igen dig nästa gång vi ses?

Assar, härligt med lite mer semester, låter som mysiga planer  Ang mandlarna har jag faktiskt inte tänkt på det. Nu ligger de i sängarna så jag kan inte kolla Men jag tänker, att om jag inte tänkt på det så kan de nog inte vara så stora..? Jag skulle nog ringa BVC och kolla lite.

Idag har det ÖST ner. Hade egentligen en "för-fotografering" med mitt brudpar som jag ska fota om ett par veckor, men det blev intställt. Istället blev det lekparken hela familjen, i full utrustning, och bad i världens största vattenpöl Vi tömde vatten ur stövlarna när vi kom hem, men kul var det!

Och hörrni, tack för uppmuntran

• malinkat

Milla, vi hojtar ;) Som vanligt är dock helgerna rätt fulla - kanske en vardagsträff i Enköping? Vi får höras!
    Hej Mini Härligt med jobbet!

Ela, kraftkramar till dig! Det känns som att Alfred aldrig hade "perioder" och Elvira har dem konstant ....

Jag är idag på uruselt humör och funderar på vad jag ska göra för att förbättra det :-/ Hade fått ett ok av bruden från senaste bröllopet att lägga upp bilder på bloggen, visade henne tom mitt förlag och frågade om hon menade att det skulle vara ok för familj och vänner att synas på bild (visste att maken var skeptiker nämligen) Jaja, inga problem. Del 1 var också ok, del två från festen.... så fick jag mail från henne att några ur familjen och vännerna ringt och sagt att de tyckte det var för privat. Och jag lägger ju liksom bara upp bilder som jag tänker att jag också hade tyckt var ok om det var jag som var med, alltså inga pinsamheter. Så nu väntar jag på att få höra vad jag får lägga upp då...... Självklart ska man respektera deras vilja, och jag vill ju inte göra dålig reklam för mig själv genom att lägga upp bilder, tvärtom..... men Tyskarna är verkligen skeptiska! I Sverige blir de flesta glada över att se sitt bröllop eller andra bilder (om de inte är för intima) på en hemsida. Här vet jag inte vad de tror ska hända? De vill se nya bilder och se att fotografen gör något nytt och utvecklar sig - men de vill inte visa sina egna bilder? Tom Google Streetview har fått foga sig och "sudda ut" folk och gatunummer, för folk vill inte visa sitt HUS på nätet......Känner en mamma som jobbar där och hon menar att ingenstans i Europa är det ett problem - utöver här. Gaaah! Jag har tom drömt om bildrättigheter inatt  

• malinkat

HÄRLIGT Kanin!!! Och vink vink till er andra, är visst heller inte så närvarande, men jag tänker på er Hjärta

• malinkat

Mandra, vilken kommentar, stackars pappa ;) hehe
    Jobbigt med latsas-grat-barn, kanske är den annalkande hösten *lat oss hoppas*

Jag behöver ocksa ert goda rad. Elvira är inte kul vid läggning och natten nu....blä! Har svart att somna, vill inte att vi ska ga ut ur rummet och där känns det ocksa lite som att graten inte riktigt är riktig. Att hon vet att vi inte kan lata henne skrik-grata för länge, eftersom A ocksa sover där, och sa far hon oss att komma in igen. När hon väl somnat är det frid och fröjd till 23/24 ungefär, sen vaknar hon igen, och da är hon ju förstass trött-ledsen. Förut har vi kunnat ge lite vatten, sagt godnatt och gatt igen, nu är det omöjligt. Ibland bäddar vi ut bäddsoffan sa sover en av oss med henne där, men vill heller inte at det ska bli en vana - den är inte sa jätteskön för oss vuxna att sova pa. Att ha henne i sängen hos oss gar inte, vill inte, vi kan inte sova sa. Inatt satte jag mig hos henne tyst en stund. Gick efte 10 min ut igen, när jag la huvudet pa min kudde ropade och grät hon igen. Sa jag lag pa golvet nedanför hennes säng till typ 2.30, AJ! Vad ska man göra?? Vill bryta cirkeln! Vi pratar mycket om hennes fantastiska säng, och att man drömmer bra drömmar etc.... men mitt i natten är ju inte logiska argument direkt slaende.....

Vi e trötta........ 

• malinkat

Pyttis, tack för input! Sover middag gör hon, men dagis vill inte halla henne vaken (hon vill själv ga och sova där, sa jag kan första dem), sa det blir sa svart att ta bort. Mitt största problem med middagssömnen är nog att de sover sa seeeeeent! Händer jag jag väcker henne när jag kommer kl 15. Inte alltid dock. Men vi tänkte kanske försöka i Sverige när vi kommer hem, sa far vi se om det funkar. 
    Trygghetstankare är hon verkligen, jag har innan ju bara kopplat det med hennes snuttefilt och mjukiskatten som hon har inte bara när hon sover utan ocksa när hon är ledsen/trött etc. Elviras säng är inte sa stor, men det kan vara värt ett försök att lägga sig där :) Pratar du med J om det? Sätta ord pa det? Tack igen :) 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*