30+ som fick första barnet 2006 *4*
Mandra, ååh, hoppas hoppas hoppas att ni får något! Inte kul att bo där, och dessutom behöva känna att man skulle vilja ta grannskapets barn i beskydd. Jag kommer ihåg när Thorsten skulle flytta till Sverige och vi letade lägenhet. Fick skälla mig fram tills vi fick en, tog en trea helt osedd i ett område där vi egentligen inte ville bo eftersom det är rätt stökigt. Tre månader senare lyckades vi byta till oss en annan lägenhet.... I den första hade vi grannar under som spelade techno på högsta volym hela dagarna medan barnen var på dagis. Visserligen på dagen, men när glasen i vitrinskåpet började skaka, ja, då var det inte kul mer. Och plugga därinne, det gick ju inte. När vi snällt bad dem sänka volymen blev de hotfulla och höjde ännu mer. Slutade med att vi faktiskt ringde hyresvärden eftersom vi inte kände oss trygga med att säga till dem själva mer. Efter att de skickat en varning (för det finns gränser för hur högt man får spela också på dagtid) då kom både mannen och kvinnan upp och bankade på dörren, stackars T var ensam hemma. Han öppnade inte, kanske jag inte behöver säga..... Sen fick vi ett hotbrev av dem och det kändes sådär roligt att vara grannar. Kan tillägga, att de som flyttade in efter oss var införstådda med de problemen vi haft.
Tyras tänder växer säkert ut fina och vita om några år! Min kompis son har en grå och intryckt framtand efter vilda lekar....
Assar hoppas det blir bra i Estland!
Själv tar jag lite paus i jobbsökande, puh.