• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Vad kul att det blev så lyckat!
    Jag är rädd för att vi däremot inte lär våra barn att vara extra snälla mot just katter, vi försöker skrämma iväg de som är på tomten. Med kraftig allergi i familjen känns det inte som någon bra idé när de boar in sig under altanen.... Fast vi är noga med att säga att det inte är katternas fel, de vet inte att det här är vår tomt och att de inte får vara här.

Oyra - Grattis i efterskott till treåringen. Hoppas han mår bättre nu.

M73 - Krya på er, ni också.

• asap

Siggan - Värt att vänta lite extra länge för att det ska bli så stor förbättring som möjligt. Kan tro att hon såg söt ut i sina tofsar!

Wilma - Det låter ju bra ändå, och grattis till dejten.

• asap

Pyttis - Näe, allt på en gång!? Hoppas det vänder omgående.

kaz - Vad skönt att ni slipper bråka mer om medicinen.

Vi4 - Söt E! Han är rätt tidig att prata, eller hur? Min G (snart 1½år) pratar massor hela dagarna, men de enda "riktiga" ord man kan höra är hej, tack, Ida och mamma.
    Och jag kan bara hålla med om att våra ettor är/hade varit så stora nu! Idag har vi haft "hallonfest" här hemma. Ida slutade med blöja under jullovet och det gick jättebra från början. Men när dagis drog igång igen hände det olyckor varje dag. Förra måndagen sade jag till Ida att när det har gått en hel vecka utan kiss eller bajs i byxorna brukar man kunna fira det med en fest! Att det blev hallonfest bestämde hon själv, för det är ju det bästa hon vet. Vi hade hallon och glass, men hon åt bara hallon. 4 tallrikar.

• asap

Milla - Grattis, vad kul! Alltid skönt när det går fort så att man slipper gå och vänta på intervjun. Lycka till!

• asap

Oj, det skrivs så mycket att jag inte hinner med, men jag gör ett försök!

Milla - Är man föräldraledig så har man ju oftast ett jobb man är fl från, och därmed också en uppsägningstid. Att du är beredd att pussla så att du kan börja tämligen omgående om än inte på heltid från början tyder ju på att du är väldigt flexibel och har viljan att komma igång med jobbet. Ca två månader från intervju till jobbstart är nog ganska normal takt, tror jag, synd om det faller på att de har mer bråttom än så. Men å andra sidan skönt om det faller på någon "oviktig" praktisk detalj, och du och din profil ändå är rätt, för då kommer det garanterat att dyka upp nya chanser som ligger bättre i tiden. Hoppas på positivt besked i veckan!

Gbg - Jobbigt med yrsel, förstår att det känns långt att gå hemma och vänta. Kul med tankarna på Gabriel - det är fint, och det finns ju redan några sådana i 30+trådarna.

• asap

malin - Bra att du är lite bakis, det tyder kanske på att det var lyckat igår? Var det din födelsedag du firade? Grattis i så fall.

Imorgon ska vi till sjukhuset med Ida för att göra återbesök på hjärtmottagningen. Det är två år sedan hon kollades sist, för blåsljudet/öppen ductus hon haft sedan hon föddes. Det är lite nervöst, trots att jag vet att hon mår bra. Även om det är kvar så har hon ju verkligen inga besvär av det, men orolig är man ju alltid ändå...

• asap

gbg - Ida har en liten öppen ductus, www.growingpeople.se/templates/Page.aspx. Det upptäcktes genom att man hörde ett blåsljud vid rutinläkarkontrollen när hon var 6 dagar. Hon har sedan blivit kollad med ultraljud vid 6 dagar, 1 månad, 1 år och så nu idag.
    Idag såg man att förbindelsen/hålet finns kvar, men är bara mm-stort och hon ska bli kallad nästa gång om 10 år! (En liten indikation på hur pass o-allvarligt problemet är. ) De sade t om idag att de betraktar henne som en helt hjärtfrisk liten tjej och vid återbesöket om 10 år kommer de med stor sannolikhet avsluta "ärendet".

Lättnad!

Minimalla - Jag fick ju lite lätt panik av att Ida skulle gå till pulkabacken med dagis, vill inte ens tänka på simhallsbesök! Men det är klart att hon hade det mysigt idag, din Stella. Och så bra att hon berättade för alla att du var orolig, så slapp du säga något själv...

Frk Kanin - Tumhållning pågår!

• asap

M73 - Håller med, fast jag tycker ändå att vinter är bättre än det snöfria alternativet såhär års med fukt och lera, som vi hade hela hösten. Blä!

• asap

malin - Man är ju olika. Jag kan inte heller slappa förrän allt är färdigt och jag vet hur mycket tid det blev över. Men du gör nog rätt i att försöka backa och låta honom fixa på sitt sätt, det är kanske ingen katastrof ens om det blir sent till dagis en dag? Fast det är svårt, jag vet.

Milla - Svårt att njuta av egentiden när man har lämnat någon tokledsen.. Men det andra låter ju mysigt!

Här har Ida vaknat och kräkts lite idag, lite lätt febrig. Annars var vi så lyckliga över att andra svinvaccinsprutan som de fick i torsdags gick mer eller mindre omärkt förbi (bara lite extra trötta och gnälliga - ont i arm resp. ben - men ingen feber och kräkning som förra gången).
    Vi har varit hos makens syster med familj över helgen, största pojken fyller 5 i veckan och skulle firas. Jättetrevligt, som vanligt när vi träffas, men Gustav har inte gjort annat än illa sig hela helgen. Först brände han sig på vedspisen, sedan ramlade han och slog sig på ögonbrynet, i pannan och under ögat. Blåslagen hjälte...

Förresten kan jag storleksrapportera efter förra veckans sjukhus och bvcbesök:
    Ida, 3½ år, väger 17.5 kg och är 102 cm
    Gustav, 1½ år, väger 14.5 kg och är 89 cm.
    Han är nog snart ikapp henne...

• asap

Agronom - Hej! Kul att se dig. Jag söker också jobb med begränsad framgång, hoppas det löser sig snabbt för oss alla!

Milla - Surt att det inte ens blev någon intervju. Har du hört något från Manpower?

Pyttis - Sådär gör barnen här också, visar var på möblerna de slagit sig. Gulligt!

Ida har fortsatt med kräkandet, ligger som en liten skrutt i soffan och är eländig.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*