30+ som fick första barnet 2006 *4*
Tillbaka efter fyra dagar i Kilsbergen tillsammans med svärföräldrarna. Gabriel har åkt snowracer, skidpulka och lite skidor själv också. Vi vuxna har åkt (längd-)skidor och Lucas har åkt bebispulka. Allt har varit kanon utom EN sak: I går skulle jag och maken få åka iväg själva ett par timmar. Lucas sov efter lunchen och allt var bra. Men när vi skulle åka ville Gabriel med. Han blev mer och mer upprörd - och farmor och farfar gör... ingenting. Jag och maken fick försöka lugna G (gick inte), och tillslut skickade maken ut mig att klä på mig och starta bilen. Sedan sa vi ändå "Hej då" till storgråtande Gabriel - som maken tvingat sin mamma att ta med sig in i badrummet och ta med i duschen (han älskar att duscha och hon skulle duscha efter förmiddagens skidpass) . Han hade lugnat sig efter en stund - och slocknat i soffan efter en välling. Lucas hade vaknat efter en halvtimme, och de hade inte brytt sig om att försöka söva om honom, men det kan jag ta. Ledsen och förtvivlad treåring är svårare att ta tycker jag. Dessutom fick jag reda på idag att svärmor sagt "Men mamma och pappa ville åka själv förstår du" när Gabriel hade sagt "Mamma och pappa åkte UTAN mig". Inget överdrivet pedagogiskt här inte... Och maken undrar varför jag inte litar på dem som barnvakter.