• sirre

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz; Jag är oxå värdelös på att dokumentera! Jag kan säg jag har inte skrivit en rad i Olles bok sen han låg på sjukhuset med sin lunginflammation, det är snart 1 år sen! Jag har ändå tänkt ofta jag ska köpa en varsin bok till dom som jag kan ha vid sängen o skriva det roliga eller viktiga som hänt på dagen... som en dagbok! Har ännu inte handlat den där boken........ Hoppas den dagen kommer snart att de blir lite mer medgörliga, för tillfället försöker A hela tiden att köra sitt race känns det som. Jag fick oxå lite shoppat i helgen till mig själv

Mandra; Jag ääääälskar spotify och speciellt när jag är själv hemma en stund så kan jag skruva upp volymen o sjunga lite till mina favoriter. Man kan helt klart fastna där

• sirre

Mandra; Usch vad jobbigt för er och stackars Vilya. Olle har ju en tendens att ofta sätta mat i halsen och på dagis hade han gjort det en gång så till o med dom blev lite skraja och i två dagar sen va det nästan bara välling han åt. Hoppas det fixar sig för henne snart så inte blir rädd för att äta!!

Vi4; Vilka nätter ni har. Jag kan inget annat än att ge dig en stor kram och hoppas att du ska orka allt!

Frk kanin; Håller mina tummar hårt för er!!!!

Pyttis; Åh vad rädd du måste blivit, skönt att allt va ok! Jag kan oxå känna precis så att jag bara tjatar o är en riktig skitmorsa men visst är det så att man har sina upp o ner dagar och det viktiga är att kunna säga förlåt och att man gör sitt bästa.

Grattis i efterskott till Trolla och Stella!!!!!!

Själv har jag varit på träningsläger i Danmark i helgen och istället för att vara utvilad när jag kommer hem så är jag sliten i kroppen och trött efter en kväll ute med laget Till råga på allt har Olle en usel natt där han vaknar varje kvart typ o bara skriker. Jag skulle verkligen vilja lära honom att somna själv på kvällen men han blir bara hysterisk när jag lägger honom. Vi ska köpa ny säng till honom nu o testa det. Han som alltid är så pigg o glad är helt galen när han blir trött Så idag försov jag mig för första gången sen dagis började, blev en kvart sen till jobbet men känner mig som en tröttis med tokförkylning.

• sirre

Gbg: Grattis till sötisen!!! Wow trebarnsmamma Jag blir oxå jättesugen på en liten när jag ser kortet!!

Själv känner jag mig mest tröööööött, mycket att göra och ingen natt med hel sömn för tillfället. Ska ha ett uppehåll i min praktik, känner mig mest misslyckad för att jag inte orkar med allt för tillfället...

• sirre

Vi4; Jaa, vad spännande med huset! Tycker det låter underbart att anlita hantverkare som fixar det åt er så ni slipper det!! Det andra är ju bara roliga saker som kan ge energi istället

Mandra; Vi hade en ganska tuff sovvecka men Olle va väldigt förkyld o hostig, dessutom rätt hemska eksem på knäveck som kanske kändes... Stackars er med sjuklingarna! Håller tummar för att det inte är halsfluss. Krya på dom! Har Vilya ätit bättre nu i helgen?

Pyttis; Skönt du har gjort första delen nu då, hoppas tiden går fort nu så du är pigg och stark snart igen!! Trist bara du måste gå igenom det igen. Usch ja, inget kul när de blir pappiga... Olle har ju alltid varit väldigt mammig men nu är det baara pappa som gäller, skönt ibland men nu när jag kom hem från Danmark så gjorde det ont i mammahjärtat!

Nu börjar vännerna fylla 40 år I helgen har vi firat den första, bowlade och sen va vi ute o käkade en underbar middag, själv fyllde jag 36 igår så jag har ju låååångt dit Iaf skönt med lite tid för sina vänner oxå

• sirre

Pyttis; Nää det låter inte som något kul, hoppas inte att du fått en infektion!! Skönt hon fixar nätterna utan blöja oxå, då fixar hon säkert det nu Alma har faktiskt aldrig kissat i sängen, hon är dock uppe varje natt nästan o kissar... zzzzzzzz

• sirre

Jaa Lisa, här finns röster att hämta Hejja på dig!

Japp du har rätt Olle har ju problem med luftrören och nu dessutom dessa eksem... Igår va det alldeles illrött o sårigt så jag tog min kortison salva efter jag rengjort det och idag hade det lagt sig. Vad smörjer du med? Vi har ju bara vanlig miniderm och funderar nu om han behöver något annat...??

Tack för gratulationer Inte för att man firar längre men visst är det kul med lite grattishälsningar, inte mindre än 68 meddelande när jag öppnade facebook Snart fyller lilleman år så då kommer tjocka släkten.

Idag är jag en stolt Lönsing då Paul Ottosson vunnit inte mindre än 2 oscars-statyetter och hälsar med vår goa dialekt till mamma o pappa o lönsboniter i intervjuer från USA.

• sirre

Näää jag hade skrivit ett långt inlägg sen blir jag utslängd som vanligt...

Vi4; Åhhh vad spännande, håller mina tummar hårt för er!!

Assar; Grattis i efterhand Vad hittade du om du googlar på en liten by som Lönsboda, hihi. Han va ingen släkting till mig men visst är det stort att någon från en liten by får 2 oscars Man känner ju alla hemma!

Mini; Min kompis flicka har glasögon sen i höstas och i början la inte ens Alma märke till dom, eller sa inget iaf. När de sov över senast så hörde vi Alma fråga henne varför hon inte hade sina glasögon på sig? Jag tror det är bra att få dom tidigt då vänjer barnen sig vid det, kanske värre sen i skolan.. skolan känns i alla fall mer dömmande tycker jag.

Oj, vad många som har problem med eksem ser jag. Jag har den korticonen som Lilla proppen skriver om men har inte vågat smörja så ofta då den är till mig. Nu har jag fått tid hos läkaren imorgon till honom så får de se, det är nästan som ett sår nu sen såg jag idag han hade en fläck på magen o en på armen... Funderar om även Alma har blivit mer torr för hon kliar ofta på mage o rumpa.

Krya på alla sjuklingar!!!!

• sirre

Hej allihop Hoppas ni har det bra i vårvärmen, det är ju bara heeelt underbart idag!! Jag har fullt upp som vanligt och tänker oxå byta jobb efter sommaren, min praktik är nu klar så efter sommaren kommer jag få va ledig 1 dag/vecka med mina små gull

Alma har ju blivit så stor och förståndig så jag knappt kan fatta det, medveten om kläder o redan säger vilka färger som passar Undra om jag har sagt det tidigare... Olle blir 2 år på lördag och även han har vuxit enormt med att förstå saker, han har ju pratat jättebra länge nu så alla tar ju honom för äldre än han är. Imorse sa han till mig: mamma, vet du? jag kan spela innebandy nu eller jag vill ialla fall Stora barn man har nu Maken tycker vi börjar få det gott och jag känner att en trea hade varit sååå kul, min bästis väntar oxå barn nu så blir väl lite avis...

Däremot är det nu snart 1 år sedan Olle va väldigt sjuk och jag har börjat få ångest för detta, han blev ju sjuk på sin födelsedag och sen sämre efter några dagar, jag vet inte varför jag känner så här men har ofta ont i magen och tänker ofta på det. Jag drömmer om kvällen/natten då det va som värst och kan nog säg allt som hände då, trots att det kändes då som att jag inte var närvarande... det känns konstigt och vet inte riktigt hur jag ska hantera det, maken känner inte det så och har svårt att förklara hur jag känne mig...

Sorry, det blev ego-rapport men jag har läst för lite... dock ett stort Grattis till huset Vi4!!!

• sirre

Mandra; Skönt du är bättre nu!! Du får jättegärna maila mig och ge mig lite tips... Gärna hur jag inte blir irriterad oxå i stressade lägen... det kan jag behöva nu!

• sirre

Grattis till Vilya några dagar för sent Även Olle firade sin dag i lördags, hans favorit present va cykelhjälmen och en skinnjacka som han går med dagarna igenom. En gitarr som låter alldeles för mycket oxå... För en gång skull har han många saker som Alma oxå vill leka med så nu är det kamp om grejorna, han fick en sparkcykel med 2 hjul bak och givetvis vill hon helst ha den oxå trots att hon har en egen.

Olle har varit sjuk sen i torsdags kväll och igår fick vi konstaterat öroninflammation, jag har knappt sovit i helgen vilket resulterade i migrän igår kväll... känner fortfarande idag men har fått sova hela natten så ska väl rätta till sig under dagen hoppas jag

Kaz; Skönt med lite vuxentid, man behöver det ibland men oftast alldeles för dåliga för att ta den tiden.

Milla: Lycka till på intervjun!!!!

Våra barn har sovit hos mormor/morfar och farmor/farfar en natt då o då. Alma är inne i en period att hon alltid vill va hos mormor och helst sova över... Olle vill följa med alla hem som är här så vi är väl sådär lagom roliga här hemma för tillfället

• sirre

Hej alla Har tyvärr inte hunnit läsa något direkt nu men tänkte bara säg att allt är bra med oss. Jag låg sjuk heeela helgen men lagom till jobb igen så försvann febern... Ipren är ju sååå mycket effektivare än alvedon och när jag väl fick hem det så försvann min höga feber utan att komma tillbax

Vi har varit dåliga i magarna allihop men barnen har varit pigga i övrigt så jag har lämnat på dagis... de har inte sagt något iaf.

Vi4; Får ni vinst på försäljningen tror jag ni kan göra uppskov på skatten då ni köper nytt hus under samma år så slipper ni den kostnaden nu. Det ansöker man om i deklarationen, om du nu inte redan visste det

Krya på er alla

• sirre

Mandra; Ja, hon har inte haft problem med det alls sen säkert ett år tillbaka nu! Överhuvudtaget så är hon en frisk tjej... peppar,peppar... hon är knappt förkyld längre. Jag vet jag kommer säkert få äta upp jag skriver detta Så jag hoppas det blir så med lillebror oxå Krya på er vännen!!!

• sirre

Gaaah vad jag blir less på att jag alltid blir utslängd innan jag hinner posta mina svar... nu minns jag ju inte vad jag skrivit tidigare

Vi4; Men oj, vilken situation de har hamnat i! HOppas verkligen hon får den hjälp hon behöver. Visst kan man förstå gnälliga barn när dom är sjuka efter att man själv varit sjuk.. jag tycker jag va öm i kroppen en hel vecka efter min höga feber!

Milla; Hoppas det löser sig med barnvakt, kan kanske inte va så lätt att hitta någon så men håller mina tummar!!

Mandra; Ni har väl ändå oxå fått er beskörda del av sjukor!! Nu får ni minsann bli pigga o friska och ha en frisk vår o sommar

Siggan; Tycker det är lite typiskt att det inte funkar med läggning när man är själv, precis som barnen känner på sig att man kan trilskas lite mer då för man kan inte va på två ställen samtidigt.. eller?

• sirre

Mini; Almas kompis fick glasögon för ett tag sen och Alma upptäckte inte det ens så kanske inte barn bryr sig på samma vis däremot en morgon när de sov hos oss så hade hon inte dom och då sa Alma till henne: Du måste ha dina glasögon på dig Hon är en ganska blyg tjej i övrigt men det har funkat kanon så jag tror det kommer gå lika bra för Stella!! O hon fick välja ett par Hello kitty bågar som är sååå fina, så hon va så lycklig nu när de bytte glasögon.

Pyttis; Wow, säger jag bara och stort lycka till i fortsättningen! Viktigt att kunna belöna dig under tiden oxå, så köp ett par snygga byxor till dig nu... jag lovar du kommer inte va ledsen om du snart inte kan ha dom heller

Mandra; Grattis till dig snäckan i efterhand!! Hördes som du fick en toppendag!!

Vi4; Usch jobbig situation men en stor kram till dig!! Hoppas försäljningen går toppen

malinkatarina; Men stackars häst!! Man lider ju så med djuren när de har ont

Jag kan nu berätta att jag blivit faster igen, en komplicerad förlossning mer behöver vi inte säg, men igår kom de äntligen hem. Stor kille på 4770 och 54 lång en riktig söööötis

• sirre

Pyttis; usch det där lät inte kul! Jag hade oxå varit glad om jag sluppit se på det men ett stort Lycka till till Agnes!!! Dom är ju tåliga o duktiga när det gäller.

Även vi har en dotter med höga krav på sig själv, hon testar ingenting utan att hon kan eller vet... Helt plötsligt kan hon säga alla veckodagar i rätt ordning, utan att någon hört henne ens prova. De säger på dagis att de förbereder henne på allt, de hade en gång bett henne säger varsågoda vid middagen och stackarn höll på att slita av håret på sig själv innan Olle skriker det... Han är då precis tvärtom som provar o provar, han är väldigt framåt o glad så inför andra så älskar de ju honom för han svarar o pratar medan Alma mest står reserverad... som mamma är det jobbigt att se detta. Senast på ett kalas stod Olle o sjöng hela Pippi sången inför allihop, det skulle Alma aaaaaaaldrig göra eller när vi går på kalas så sjunger Olle o jag men hon hon står bredvid o drar sig i lockarna... Hon kan den men hon vill inte ha någon som helst uppmärksamhet på sig. Detta funderar jag oxå kring i massor, hur ska man göra att de vågar ta för sig när man vet dom kan?? Förbereda hjälper till viss del men hon kan ju säg att hon ska göra det men när det väl kommer så ska hon inte. Är detta ett problem eller något som jag gör det till?
    Jag har själv alltid haft höga krav på mig själv och börjar fundera på varför det blir så? Det är ju inte så att mina föräldrar ställt dom kraven på mig.

Sorry mitt ego inlägg men hoppas ni alla får en trevlig helg!! Kramar

• sirre

Skönt ändå att läsa att det är fler än Alma som inte gillar att få uppmärksamhet! Ikväll har vi varit hos mina föräldrar o Olle har showat, sjunger o dansar när morfar spelar in medan Alma inte alls vill vara med men när uppmärksamheten kring henne försvinner så glömde hon bort sig o sjöng o dansade hon oxå.. sååå kul o se

• sirre

Oj, oj vad längesen jag kikade inom här... men semestern gör ju att man får lite tid för sig själv

Har bara precis läst de senaste sidorna men sååå kul att läsa allt ni skriver och "se" er igen!!!

Jag har fullt upp med mina busar och får många goa skratt av deras kommentarer och funderingar...
    Hihi.. skrattade gott åt Olle när han ropade till sin morbror innan: men Oskar så där får man inte skjuta upp bollen på taket, visst mommo kan man inte göra så Sen gick han o småpratade för sig själv.. man kan inte göra så bla bla och vi skrattade till slut så vi höll på att ramla av stolarna. Då kläcker Alma ur sig allså han är ju bara för tokig mamma, visst är han. Näää skriker olle då, skitungar... eh dagis??

Så blev det bara ett ego inlägg ikväll... hoppas titta in oftare nu.
    Ha en fortsatt skön sommar, vi kan ju inte klaga på vädret iaf Kramar till er alla!!

• sirre

Mandra; Verkar som ni haft underbara dagar på Kolmården!! Vi hade oxå lite funderingar på det men tänkte vänta tills nästa år. Lät iaf som jättemys Vi försöker oxå njuta lite extra under kvällarna när barnen sover med lite vin o tilltugg

Malinkatarina; Härligt med hela nätters sömn, då märker man att orken kommer mer o mer.

Vi4: Hoppas då att E börjar sova så bra nu så du oxå får din sömn som du så väl behöver!! Det kan ju vara skönt att fasa ut amningen lite, Alma gjorde oxå det så då blev det inte så jobbigt för varken mig eller henne Hoppas han är bättre snart igen!

Vi har varit gifta i 10 år, 5 aug, och jag har bokat övernattning på underbara Möckelsnäs endast 5 mil härifrån. Det är ett heeelt underbart ställe mitt ute i skogen vid en sjö en riktig herrgård. Så vi ska åka dit på fm o bara strosa runt där o sen trerätters på kvällen o vin...jaa jag kan se en underbar dag/kväll framför mig. Sen åker vi hem på fredagen o har helg sen börjar jobb igen...... nä, nu ska jag inte ta ut något i förskott Jag har ju trots allt över 2 veckor kvar!

Imorrn åker vi till Helsingborg till min bror m familj, tror jag berättade att de fick en stooor gosse i slutet av april så ska snusa lite bebis Sen fyller stumpan 4 år på torsdag så då ska vi fira henne lite där nere, hon är sååå spänd o räknar ner hur många nätter det är kvar att sova

Ha det gott tills vi ses igen!

• sirre

Mandra; Jag kan behöva lite av din inspiration till att läsa nu när jag börjar min termin igen om 2 veckor!! Ha sköna veckor tillsammans nu

Kaz; Kan tänka mig där va folk nu... Vi har pratat lite om Vimmerby nu för Olle är lika tosig i Pippi som din Simon va o blev heeelt överlycklig för en t-shirt och ett örngott med Pippi på Vi tänkte dock vänta tills det lagt sig lite med semester rusning...

Idag har vi varit på en tung begravning av min farbror, det är jobbigt att träffa hans familj och att se alla sina närmsta.. speciellt min pappa.. så ledsna.. det har varit massor med folk där och just nu känns det bara tungt, tungt! Då är man glad man har sina små som höjer humöret på en.. Alma har dock sina funderingar kring detta så ikväll har vi varit vid graven o tittat på de fina blommorna för hon har frågat mig massor om begravningen.. trots att jag inte sagt så mycket till henne. Likaså va det kvällen vi fick veta så hade hon tusen frågor vilken det va o vad mommo ville.. jag pratade bort det lite men direkt sa hon igen men VAD VILLE mommo?? Jag har så svårt att förklara enkelt känns det som, hur mycket vill man lasta deras små hjärtan med?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*