• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Det blir frisören för oss också, med blandade framgångar. Fast Idas lugg klipper jag själv här hemma. Det blir lite snett och vint och vissa strån som av någon anledning missar saxen och förblir långa, men det friserar jag typ dagen efter klippning när det har lagt sig tillrätta lite, så efter ett par dagar ser det ok ut.

Milla - Jobbigt med hostan, det är ngt som går nu, mina föräldrar har också haft den och varit helt sänkta. Trodde de skulle få ställa in mammas 60årsfest i helgen, men de repade sig tillräckligt för den iaf.
    Synd att det inte blev någon jobbmässa, men du behövde nog vilan just nu. Det kommer fler chanser.

Bara en dag kvar att jobba den här veckan! På onsdag morgon åker maken och jag till Köpenhamn och stannar till söndag. Bröllopsdagen är på fredag, så det ska firas! Ska bli kul.

• asap

Hej på er!

Hemma efter några supersköna dagar i Köpenhamn. Vi har promenerat (så pass att jag tom fick blånagel på ena tån ), ätit gott, vilat, shoppat, läst och umgåtts sedan i onsdags, och det har varit fantastiskt härligt.
    Såhär många dagar i sträck har inte maken och jag spenderat på tu man hand sedan innan barnen kom, men det visade sig att vi fortfarande "klarar av" att umgås själva. Jag menar, efter så lång tid i vardagssnurren då man får kämpa för att ens hinna gå igenom de viktigaste praktiska detaljerna med varandra om kvällarna, så vet man ju nästan inte om man klarar av att prata längre. Skönt att märka att vi gjorde det.
    Så klart har vi längtat massor efter barnen också, och det var ett kärt återseende idag när vi kom hem. Hjärta

• asap

Tack alla! Ja, tänk att det skulle visa sig såhär efter 5 år att det är en riktigt trevlig prick jag har gift mig med.

Mandra - Åh, nyrensat förråd! Finns det något bättre? Jag älskar att sortera och rensa och göra mig av med saker. För mycket prylar ger mig andnöd.

Pyttis - Jobbigt med halsfluss, men skönt att slippa medicinera om det inte behövs.

Här är G hostig och snorig. Igen. Och klagar på ont i örat. Igen. Han ville ha salva i örat, det hjälper ju som bekant mot det mesta...

Idag har jag jobbat första dagen som anställd på företaget och inte konsult. Väntade mig röda mattan och snittar och bubbel till frukost när jag kom imorse, men inte ens det hade de ordnat med. Dåligt ju.

• asap

Ser nu att det ser ut som (i mitt förra inlägg) att det är först nu maken har visat sig vara trevlig, men så är det ju såklart inte! Då hade jag väl aldrig gift mig med honom från början.. Men det fattade ni nog.

juni - Ja, scharlakansfeber (hade Ida i vintras) är samma bobba som halsfluss, det är bara olika hur det sätter sig.

Sara - Besvärligt läge när du inte har kunnat vara på jobbet och paxa bästa platsen. De får ju gärna göra det lite trevligt att komma tillbaka iaf.

Pyttis - Det är påfrestande när de är sjuka men ändå pigga. Hoppas gräset är fint nu! (Förresten så har vi haft genomgrått och regn här hela dagen, så jag vet inte vad det är för ute-väder du pratar om riktigt. )

• asap

Milla - Sug åt dig av det välförtjänta berömmet och kom ihåg att det är de andra idioterna som har gjort den stora förlusten. Tänk, de måste ju leva med sig själva varje dag, men du slipper dem ju nu.

• asap

Mandra - Känner igen känslan, det är nog studentens lott att känna så. Du är jätteduktig, ska hålla tummarna nästa fredag!

kaz - Grattis till fast tjänst!

Pyttis - Blä för slipdamm.

Idag fick jag höra att jag är den enda i mitt team (9 pers) som inte suger. Typ. De har länge klagat på kompetensen hos teamet men idag lyfte de fram mig som undantaget som den som har exakt rätt kompetens, och till skillnad från de andra gör ett tillräckligt bra jobb. De kan ju bara drömma om att hitta flera civilingenjörer som pga rådande arbetssituation/-marknad har lyckats råka få erfarenhet av apotek och kundtjänst.... Tungan ute Nu känns det ännu mer obegripligt att jag var tvungen att sänka min lön för att få anställning - rimligheten i det?

• asap

kaz - Det ska sägas att gällande teamets kompetens så är det vad kunden säger om oss, och min chef som berättade detta för mig hävdar bestämt att de har fel och att hela teamet är bra, inte bara jag. Vilket jag kan hålla med om till viss del (riktigt hela teamet är det faktiskt inte Obestämd, men absolut fler än bara jag).
    Det jag menar är att företaget verkligen borde se till att inte skrämma bort mig med en dålig lön, om det nu är endast 1 av 9 som gör kunden nöjd, även om vi själva vet att vi eg. är flera som gör ett bra jobb.

Pyttis - Oj, jobbigt att ha firma ihop om man är separerad..
    Förstod inte riktigt det där med studiedagen - är det dagis som är stängt imorgon?

• asap

Vi4 - 3 år? Så oändligt länge och ändå bara ett ögonblick sedan. Förstår att det måste vara svårt att han känns så långt borta. Kramar till er, ska tänka på er imorgon.

• asap

Vi4 - En kram till er idag, hoppas ni fått en fin stund vid graven ikväll.

Sara - Wow! Audition, spännande! Det låter ju som en kul grej, klart du ska testa.

kaz - Du behöver absolut inte be om ursäkt, jag bara insåg att jag inte berättade vem som tog upp det där med kompetensen och jag kan hålla med om att det hade inte varit godkänt av chefen att såga medarbetare inför varandra.

• asap

juni - Synd att sammandragningarna kom tillbaka, tar du det lugnt i helgen?

Har ni sett att Martin Forster (hmm, heter han så?) är nu expert på dn.se och kommer att svara på en massa läsarfrågor där? Jag gillar honom, det kommer nog bli en del intressant att läsa.

Idag har vi varit på flygande fläng - först hos kompisar med ny bebis och sedan hos min syster vars man är bortrest. Det blir så här när man jobbar hela veckorna, gäller att maximera det sociala umgänget när man kan. Så vi tänkte som så att när vi ändå är i Huddinge så kan vi lika gärna svänga förbi Gärdet på vägen hem. Värre var det sedan när vi skulle därifrån och hamnade i bilkö - kom på att det varit Lidingöloppet idag och vi åkte visst hem samtidigt som alla andra skulle därifrån. Nåja, trevligt har vi haft det i alla fall.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*