30+ som fick första barnet 2006 *4*
Lia: Grattis till jobbet!!!
Juni: Kulturkrockar kan ställa till det, skönt att ni kommit på vad som orsakade det hela!
Lia: Grattis till jobbet!!!
Juni: Kulturkrockar kan ställa till det, skönt att ni kommit på vad som orsakade det hela!
Inser att jag inte tittat in på hela helgen!
Vi4: Hoppas att helgen varit bra med flyttpack och förkylningar ocha tt ni kunnat släppa det ekonomiska ett tag!
mandra: Jag åt betablockare under ett tag pga att jag hade migrän flera gånger i veckan, kände inte av det speciellt mycket alls. Min syster har ätit det innan hon opererades och jag tror inte att hon hade några besvär av medicinen.
På fredag kommer vår målarfirma hem till oss, ska bli helt underbart, men trassligt under tiden. Insåg idag att grindarna vid trappan kommer att vara borta ett tag, hur det ska gå med Julia har jag ingen aning om.... Hon ramlade ner från kökspallen igår när hon klättrade för att titta på mig genom fönstret. idag var maken emd henne hos Öronnäsahalsläkare och det blir rör i öronen innan jul. Känns trist att det behöv men skönt att få det gjort!
Milla: De ska måla hela trappan, både själva trappstegen och väggarna så det blir nog svårt att ha grindarna kvar.
Mandra: Förstår att du är tveksam till medicinering, men om du inte får bukt med din "vardagspuls" så hoppas jag att du överväger medicin ändå.
Assar: Tror att du gör kloka val när det gäller jobbet.
Nu går barnen långa dagar på förskolan, Agnes gillar det och Julia tycker nog att det är ok. Känns lite jobbigt att träffa dem så lite bara...
Idag var första dansgången, Agnes älskade det! Tyvärr fick vi mammor sitta utanför och vänta så jag vet inte vad de gjorde men nöjd var hon i alla fall.
Juni: Ta det lugnt!!! Det är inte att leka med!!!
Tittade också på programmet och tycker att tapeten är fin!
Just nu drar maken bort golvlisterna i det som ska bli Agnes sovrum, hon sover i rummet bredvid och verkar inte höra det alls! På fredag kommer målaren och målar!
Milla: Usch så läskigt, men det verkar vara ganska lätt att fixa på sjukhuset. Agnes har ju fått åka in några gånge roch jag har förstått det som att medicineringen av astma och krupp är likadan.
I torsdags ramlade en femårig kille ner på ett betonggolv vid stationen här, en plexiglasruta var borta och inte ersatt så han ramlade rakt ut! blev hämtad med helikopter. Jag blir kall när jag tänker på att vi också gått där med våra tjejer och att det så lätt kan hända!!!
Idag var vi på IKEA och shoppade grejor till barnens rum, målarna började igår, maken ska lägga golv nästa vecka när målarna är klara, seda är det bara att bära in alla prylar! Agnes kommer att älska att få ett större rum, Julia kommer nog inte att bli lika glad men vi kommer att njuta av att få tillbaka vårt sovrum igen!
Kaz: Nej, de ska få varsitt rum, Julias är pyttelítet medan Agnes är lite större. De delar dock lekrummet på bottenvåningen. Ska bli skönt att kunna låta Agnes vara mer ifred i sitt rum när Julia mest förstör för henne.
Svårt att veta hur man ska agera när de säger sådana kommentarer. På Agnes avdelning går en pojke som inte alltid är så lätt att tas med, Agnes har berättat några incidenter om honom, vi brukar fråga lite för att kolla om personalen märkt vad som pågått coh sedan släppt det, men förklarat för Agnes att hon måste säga ifrån själv ovh inte bara förlita sig på andra.
MIlla: Det var skadegörelse som orsakade olyckan i min kommun, hoppas att idioterna som sparkat sönder den inser vilka konsekvenser det får! Men man borde ju satt för en skiva eller ngt när man städade upp efter skadegörelsen!!!
Båda barnen är snoriga men rätt pigga så jag lämnade imorse, men var väldigt tydlig med att jag var osäker på hur mkt de orkar. Personalen lovade att ringa om de verkade hängiga men ingen har ringt än "peppar, peppar"
Idag är jag ensam på jobbet, resten av gänget är på utflykt på en stor lekplats. Jag och en kollega ska ha föräldragrupp i eftermiddag så jag sitter och pular lite emd det, ringer några samtal och surfar.
Ang att klippa barnen: Vi tar Agnes till frisören, men inte speciellt ofta. Första gången var hon två år och hon har kanske varit fem gånger på ett och ett halvt år. inser att det är dags att boka ny tid eftersomd et var i början av juni senast. Även för mig, jag klippte luggen själv i morse för jag fick spel på hur lång den var!