-
Agnes har kommit med en rolig kommentar om medicin: " Min äckliga medicin smakar gott"Piggley Wink skrev 2010-07-17 22:48:36 följande:H tycker att all medicin hon hittills fått är god Praktiskt, ja visst, men jag lbir ju lite orolig för hennes smaklökar....
-
Assar: Ju äldre de blir destu lättare är de att övertala ju. Vi brukar dra upp något gott i en annan spruta och ge direkt efter medicinen för att ta bort smaken. Typ saft, nyponsoppa, kräm.
-
Milla: Kolla på netdoktor.se eller ring 1177 och fråga! SJälvklart ska han inte utsättas för smitta om det är risk att han blir sjuk!
Nu är Julia feberfri!!! Vi jublar och hoppas att det dröjer till nästa sjukdom! -
Assar: Vi har också varit gifta i fem år, men den 20/8 är vår dag!
Vi4: Mm, bregottmacka är gott men jag skippar osten!
Vi är också lite dåliga på att hitta på saker, fast idag har jag och barnen hälsat på mina föräldrar i stugan på eftermiddagen. Agnes och jag plockade 2 liter blåbär på nolltid!
-
Assar: Nej, det blir nog inget speciellt. Vi ska fira makens 40-årsdag helgen efter med stor fest så jag tror att vi tar det lite lugnt. Möjligen köper vi hem havskräftor och dricker bubbel till.
DOck är planen att vi nästa vecka ska gå ut och äta själva när vi är hos svärisarna, vi bor ju där i nästan en vecka så det kommer att funka bra.
Maken fyller imorgon och Agnes har ritat en teckning till honom. Jättefin med maken, en tårta och ett paket. Jag och barnen ska strax dra oss ner till centrum och köpa present till honom, han får bidrag till systemkamera av mig men barnen ska ju också få ge bort någonting. -
Idag fyller maken 40! Undrar vad det innebär för min egen ålder...
Vi uppvaktade med paket och en teckning från Agnes, hon hade faktiskt inte skvallrat trots att vi var och handlade present till honom igår! -
Mandra: vilken härlig tid på Kolmården, ser fram emot något liknande om ett par år!
-
Mandra: Med den inställningen kommer studierna gå som en dans och du kommer att klara alla uppgifter med glans!!!
Vi har 28 grader idag igen, trodde att det skulle bli lite svalare. SYnd att klaga men det är lite jobbigt på nätterna.
Agnes har råkat somna i bilen både måndag och tisdag och det har ju resulterat i jättesena kvällar, hon vill lägga sig nu men det får hon inte. Vi ska fira maken om en dryg timma så hon får nog snart lite fart när mormor och morfar samt favvomoster kommer med familj. -
Vi är också på resande fot, har varit här hos svärisarna i Gävle sedan i måndags och imorgon åker vi till Åland. Kommer inte att ha dator på en vecka vilket säkert är bra för mitt internetberoende!
Ang barn och döden: Jag tror att man ska vara så ärlig som möjligt. Säga som det är att NN har dött, att man är ledsen för att man inte kommer att träffas någon mer gång etc. Barnen frågar och funderar men det är bara att låta dem prata om de vill och låta bli om de vill det.
Agnes är härlig men jobbig just nu, mycket känslor åt alla håll. Ska bli skönt att komma iväg lite samtidigt som barnen nog kommer att bråka en del.
-
Tillbaka i verkligenheten efter en vecka på Åland. Min semester är dessutom slut nu så jag jobbar igen från och med idag.
Vi har haft en skön semester, Ålandsvistelsen var riktigt bra! Tack för tipset om Plasto Assar!!! Synd att bilen redan var ganska fullpackad!
Ser att det går framåt med jobberiet Malin, spännande!
Kul med tjejsemester Sara!
juni: Akupunktur är super!!!
Mandra: Läskigt med hjärtat, min syrra har hjärtfel som opererades förra året, hjärtrusningar.