Milla, så härligt med ett positivt möte, hoppas att det nu ger resultat! Vaad kul också att det var högsta chefen!
Mandra, kramar till dig, tråkit med sådana dagar där man är ledsen och sliten, men de behövs nog de med, säger jag som är urdålig på att stå ut med sådana dagar *ler*. Var det jobbet T helst ville ha som han inte fick? Vad trist i så fall! Ang. konflikter så har jag inga konflikter med mina vänner, däremot så finns det saker som jag kan känna ibland ligger "emellan" och påverkar relationen, men det är också rätt ovanligt. Jag har haft en större konflikt med en vän och det var många år sedan nu och det ledde till att vi inte har någon kontakt, vilket jag (hemskt nog) är nöjd med, för det var en person som bara tog energi och aldrig gav något tillbaka.
MalinKat så härligt att få iordning hemma och så skönt att ni känner att A kan få vara både sitt "mjuka" jag och samtidgt kunna utveckla andra sidor
Kaz, så glad jag blev att höra att det känns lite som en nystart! Hoppas nu att det håller i sig. Och så härligt för S att få bubbla med sin pappa igen
juni, det låter som att du får veta att du lever...Puh, vi hade ju en sådan trotsperiood i höstas, men E var ju förstås mindre då än H är och vi behövde inte skydda något syskon. Det låter klokt att välja sina strider och låta annat vara en period. Lillebror är ju viktigast nu. Det tuffa är att orka ligga steget före, tycker jag, för oss är det iaf så att om jag lyckas gå in med attityden att det ska gå att lösa utan att hamna i bråk, (men ändå stå fast vid sina regler) så funkar det ofta rätt bra till slut, men tar på tålamodet och krafterna. För att orka det behöver man ju få lite andrum, och det får man inte mycket av när man är själv, så jag hoppas dagarna går fort och smidigt för dig nu.
Assar, var rädd om fogarna och energin! Det lät som ett väldigt tufft schema. Jag förstår tanken och känslan med trädgården, men som de andra skrivit den står kvar, kanske kan den få fungera som lite egentidsmöjlighet under sommaren och nästa sommar, så att du kan få pilla lite med det du tycker är roligast för att hämta andan från familjevardagen med dina tre småttingar Det är ju bra om det då inte känn som måsten och dåliga samveten, så det är nog klokt att hålla nere ambitionsnivån Var rädd om dig nu!
Själv är jag helt slut, var det sista på tryckeriet i fredags em och "varvade ner" genom att åka till Sthlm i helgen för att träffa min syster som fått barn nr 2 precis, nr ett är 6 mån yngre än E, så har E två kusiner i tät följd. Kul! Men jag fick jätteont i halsen och har en härligt sprängande huvudvärk. Är hemma i dag, men sedan är det konstigt nog rätt mycket att göra på jobbet ändå, jag som trodde att jag skulle kunna vara lite ledig. Och maken är urstressad eftersm han fått "försaka" rätt mycket den senaste tiden, plus att hemmet förfallit totalt. Dessutom r vi inne i ett flyt av små-motgångar som att den gräsklippare vi köpt och monterade upp i går var fel sort, så den måste bytas, den barnstol vi köpte för ett par veckor sedan till E var det också fel på, liksom en lampa och lite annat sådant. Dessutom är det massa strul med min fest och jag orkar inte ta tag i det, men måste ju göra det nu om det ska bli någon. Eg. är det bara småsaker, men när man är så trött så man knappt orkar borsta tänderna är det lite för mycket. E är iaf i en underbar ålder nu, och lete så fint med kusinen och var söt med lillkusinen med. Och dessutom börjar allt bli enkelt, vi behöver inte ha vagn med oss, klarar oss utan barnmatstol och tänk att vi kunde åka bil långt utan att behöva anpassa till sovtider. Fantastiskt!