• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Nej, mammsen jobbar idag så det går inte. Men jag ser fram emot imorgon istället.
    Jag har ett exempel på en långlivad släkting - min pappas mormor som blev 93 år och aldrig såg sig som gammal på det viset. Hon tvekade inte att lägga en slant på en ny vårkappa eller klänning när hon kände för det, inte som många andra gamlingar som bara sparar för att de ändå inte ska leva så länge till. När hon hörde om andra som blev sjuka eller virriga eller ramlade och bröt sig sade hon "tänk så de bli när de blir gamla!" och räknade alltså inte in sig själv i kategorin. Bästa gammelmormorn ever.

• asap

juni - Vilken tant! Fint att H delar hennes namn, hon verkar vara en värdig "arvtagerska".

Mandra - Hoppas du fick sova lite sedan.

• asap

Mandra - Funkar Ipren bättre än Alvedon för er? Jag har tyckt det när G har varit eländig och vi har varvat medicinerna, alvedon funkar inte för att ta ner febern på honom.
    Tack för att du frågar, vi är hälften friska (Ida och maken) och hälften sjuka (Gustav och jag). Men jag tror att G var som sämst i måndags, så det har nog vänt för honom även om han är fortsatt gnällig och snuvig. Fast just nu är han och gungar med mormor, Ida på dagis och jag sitter här.
    Har just deklarerat - fick betala 26 tusen...

• asap

Mandra - Restskatten var räknad med, vi måste ju skatta på vinsten för lgh vi sålde förra året. Faktiskt blev skatten lägre än vi hade befarat, så en del av det vi sparat för ändamålet kan användas till annat kul.
    Vi brukar också ge alvedon mellan iprenen, trots att det inte verka hjälpa så värst. För som du säger så klarar man ju inte av att inte ge något när de är så skruttiga.
    Skönt att iaf Tyra är feberfri.

• asap

Pyttis - Alltid härligt när man får tillbaka pengar, även om de faktiskt är ens egna från början.
    Vi valde att inte begära uppskov med skatten, just för att slippa tänka på det i fortsättningen. Men hade det rört sig om så stora belopp som för dig så hade vi förmodligen inte haft något annat val än att göra så. Nu känns det mest skönt att vara av med eländet.

• asap

vi4 - Underbar gammelfaster! Hoppas man själv blir en sådan som "kvistar över till Amerikat". Jag tror din kursares teori kan stämma, vedhuggning, vedspis och kokkaffe gör nog inte att man lever kortare iaf.
    Jobbigt att liten är sjuk, hoppas det vänder nu med vätskeersättn.
    Jag tyckte det var jobbigast precis innan försäljningen av lgh, fotografering av den och visning etc. När väl det var klart kan man ju göra ordentliga budgetar och räkna på saker och ting, och börja packa utan att tänka på hur lgh ser ut. Hoppas det får gå smidigt för er alltihop!

malinkatarina - Kul med kompisbesök. Fördelen med att bo utomlands - när man väl träffas gör man det i en hel vecka!

Idag känner jag att min förkylning har vänt, det är nästan värt att vara sjuk för att känna hur det är att orka plötsligt en dag. Underbart! Tvättmaskin och diskmaskin går för fullt, blommorna är vattnade, paket uthämtat på posten (två nya böcker, längtar till kvällsläsningen i sängen!) mm. En bra dag!

• asap

Pyttis - Härligt att torka-tvätten-utomhus-säsongen har börjat nu!

Mandra - Hoppas ni mår bättre idag så att ni får en skön helg!

sirre - Ja, man vågar nästan inte knysta om att de är friska för då kommer väl nästa sjuka som ett brev på posten... För mig räckte det med att jag bara tänkte att jag skulle ta bort sovpuckarna under huvudänden på Gs säng så blev han förkyld igen. Han har haft huvudänden höjd sedan påsk. 2009.

Maken och barnen har just pyst iväg till en annan fl pappa med två barn på play-date. Själv tänkte jag söka lite jobb under tiden, men det är TRIST nu. Jag väntar besked från ett par ställen och har så svårt att söka vidare innan jag vet hur det blir. Jobbigt att de alltid ska ta så evinnerligt lång tid på sig att klämma fram beskedet.

• asap

Pyttis - Hoppas på snabbt tillfrisknande då.

M73 - Kul bok!
    Man vill ju inte missa något kul genom att sova bort tiden...

• asap

M73 och Mandra - Skönt med promenader!
    Min pappa är likadan som din svärmor, Mandra, med sovet. Han "provsover" alltid i soffan en stund på kvällen innan han går och lägger sig, sedan somnar han direkt han lägger sig iaf.

Nej, nu tar jag helg. Det vankas saftkok, svärisar på besök, lite trädgårdsarbete och kanske tom fönsterputs. Och just ja - bäst av allt - grillen ska invigas för säsongen!
    Trevlig helg på er alla!

• asap

Vi4 - Fy vilken chock för dem alla! Hoppas, som juni skriver, att karlsloken åker ut istället eller att han samlar sig från chocken och inser att det är helt befängt att kräva något sådant. Stackars tjej!

Jahapp, saften är kokt, huset städat och svärisarna på ingång. Men var är solen?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*