Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Många krya på-kramar till alla som behöver. Nu måste det vända för bla Assar och Mandra!

Intervjun idag gick bra - tror jag. Kom naturligtvis på en massa saker jag skulle ha formulerat annorlunda och som jag skulle ha frågat om, men, men. Jag vill verkligen jobba där. Inte livet ut, men deffinitivt under det dryga år det är frågan om. Jag sa till dem att om jag fick jobbet och det stod och föll på att jag kunde börja den första så skulle jag göra allt i min makt för att skaffa barnvakt de dagarna, men jag hoppas att den frågan inte ska vara avgörande. Är den det lär jag inte ens få frågan.

Måste ju berätta att jag var på gastroskopi i går morse också ! Inget jag vill göra om, men nu är det gjort iaf. Det tog ända tills igår kväll innan halsen och magen kändes som normalt igen. Allt såg bra ut, men läkaren tog en massa prover som de får svar å om ett par veckor. Däremot talade han om att halsbrännan jag har av och till kan bero på ett bråck jag har på magmunnen. Det är medicinerbart om jag vill det.

Nej, nu ska jag nog gå och väcka maken, som verkar ha somnat med Gabriel.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    M73: Oj då ! Vilken mardrömsnatt! Hoppas att ni får sova skönt under dagen.

Ego: Jag undrar när våra terrorister till söner ska låta sin mamma sova. Just nu turas de om att väcka mig flera gånger i timmen hela nätterna. Lucas tappar nappen, eller skriker till av en mardröm, eller gnyr för att han är hungrig (hur mycket kan en ettåring behöva äta egentligen?!?) och Gabriel vaknar till och ropar, eller behöver kissa. sedan vaknar båda killarna pigga och glada vid halv sex-sex. Jag är mindre glad då .
    Men natten till måndag, då det var makens tur att ta en natt - då sov de naturligtvis som två stockar hela natten .
  • Milla C
    Assar: ja, det är ju så att maken kan sova tvärs igenom det mesta, så jag tänkte att han skulle få "se" hur en natt ser ut för mig, men som sagt - då sov de minsann.
    Hoppas att Ida inte blir sjuk igen.
  • Milla C
    Malin: Välkommen tillbaka ! Lucas har ju återhämtat sig väldigt snabbt i aptiten, men jag har för mig att det var någon magsjukevända med Gabriel som tog en dryg vecka att hämta sig ifrån. Hur är det om hon får glass eller dylikt? Går det ner?
    Vill inte vara alltför negativ, men att hon varit ledsen hela dagen, kan det bero på ont i halsen eller öronen? Gabriel fick öroninflamation som "eftersläng" till magsjuka när han precis börjat på förskolan - så han var väl 15-16 månader då.
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-04-23 13:12:06 följande:
    Hörni, har ni tid att läsa böcker? Ska vi göra en drive och läsa en bok innan sommaren och samtala lite runt om 1-2 månader? Eller är det någon som vill lära sig ett språk som vi kan ta en krach kurs i och träna med varandra i ngn tråd? bara sätta lite lagom press så det är skoj? Äh, inbillar mig väl att tid finns när barnen inte är sjuka längre(som jag bestämt).
    Jag ser till att ta mig tid att läsa (ungefär en halvtimme varje dag när jag gått och lagt mig men innan jag däckar av trötthet). Jag har inga nya böcker just nu, utan läser några jag läst förut. Det är som att återse gammla vänner .
  • Milla C

Slänger in en egofråga här: Tips angående preventivmedel? Jag började med p-piller igen för tre månader sedan ungefär, men det funkar inte så bra. Dels tycker jag att mitt humör blivit (ännu) sämre, men framförallt dessa blödningar! Jag har glömt ett pille någon gång under varje månad. De första två månaderna fick jag en liten genomblödning, men denna månad fick jag störtmens i fyra dagar! det var förra veckan, och igår upptäckte jag att jag tar första hormonfria pillret idag, vilket antagligen skulle betyda att jag får mensen imorgon eller på söndag. Döm om min förvåning när den kom NU! Jag borde ju vara "toppad" av hormoner!
    Jag har en tid hos BM den 4:e för att diskutera p-medel, men vill gärna ha input om vilka metoder som funkar bra och vilka nackdelar som finns. Vill helst slippa hormoner om det går känner jag...

• Milla C
    Mandra: Låter kanon !
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-04-24 11:27:09 följande:
    Vet ni vad, folk utifrån verkar anmäla sig till vår boktråd Hur känner ni för det? ska vi få lite ny input? kan man göra en tråd stängd annars?
    Hmm, lite delat det där. Egoistiskt så känner jag att jag gärna vill ha "bokcirkel" med mina gamla vänner i 30+-trådarna, men det är jag det.
  • Milla C
    kaz skrev 2010-04-24 13:39:06 följande:
     Milla: Jag har kopparsprial och det funkar fint. har dock väldigt kraftiga blödningar vid mens. Men det är det enda negativa.
    Hade du kraftiga blödningar när ni var i "verksta´n" också? För jag hade blödningar typ Niagarafallet då.
  • Milla C
    Siggan skrev 2010-04-24 20:45:22 följande:
     Preventivmedel är en djungel. Om man glömmer p-piller så ökar risken för mellanblödningar. Om man får blödningsproblem av ett märka så kan det löna sig att byta till något annat. Utan hormoner är det kopparspiral eller kondom som gäller. Själv har jag inte fått tillbaka mensen efter fl än. Men sen blir det nog kondom och avbrutet som gäller i väntan på nr.3.
    Innan barnen hade jag p-piller i tio år, och då hände det att man glömde ett piller ibland utan att det blödde något.
    Funderar också i banorna om en eventuell trea, det är bl a därför jag helst inte vill ha hormoner. Det tog ju ett tag efter p-pillerstopp att bli gravid... maken tycker dock att vi är klara med barn nu, men det kanske ändrar sig i framtiden?
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*