Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra och Lia: Det är väl mest geometrin som är med från matten? Beräkningar och algebra är väl inte med, eller minns jag fel?

Visst är det härligt med vår? H har gått omkring i vår lilla bäck vi har på tomten idag... Plask och plums är nya favvo-orden

• Piggley Wink

lia: Har för mig att det är trigonometri i de där logiska frågorna. Om man har två sidor kan man räkna ut alla vinklar, om man har två vinklar kan man räkna ut alla sidor. Om man vet en sida och en vinkel som sitter ihop kan man räkna ut de andra sidorna, och då räkna ut de andra vinklarna... Tror det är i Matte D, men dettta är vad du behöver veta.

• Piggley Wink

Kram Mandra, kan ni inte försöka sova i skift på dagen, om ni inte behöver hålla dem då? Finns det verkligen ingen medicin som hjälper? För om jag kommer ihåg rätt så är det väl inte första gången? Usch, jag förstår verklgien att du är trött!

• Piggley Wink

Min granne blev 97 år, ända till slutet så cyklade hon omkring och hjälpte "di gamle" med olika saker, de var väl sisådär 10-20 år yngre än henne. Tre veckor innan hon dog så högg hon ner ett hus de rev till ved. Vet inte vad felet var, men hon blev sjuk och hamnade på sjukhus, därifrån till sjukhem och då gick det fort utför . H heter faktiskt samma som den supertanten!

• Piggley Wink

Usch så hemskt Vi4! Hoppas verkligen mormodern tar sig i kragen och slänger ut mannen hellre än dottern! Skönt att Pyttis finns med koll på hjälp!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*