• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz - Känner igen lite av det du beskriver. Trean blev en jäkel på att hänga med i logistiksvängarna!

Drutten - Vad jobbigt med E! Skulle det hjälpa att byta fsk, eller spelar det ingen roll tror du? Vår G var inte heller helt nöjd förra året när I försvunnit till skolan och vi var hemma med E. Men nu är allt frid och fröjd igen när E går med honom på fsk.

• asap

Kaz - Härligt!

Siggan - Hoppas övernattningen går bra!

Ida har haft sitt kalas idag, på Leos lekland. Hon är jättenöjd med arrangemanget. födelsedagsbarnet fick sitta på en tron, gå och hämta en present i en skattkista mm, så hon kände sig speciell.

• asap

Siggan - Det blir lätt så.

Imorgon är det utvecklingssamtal för Ida. Vi satt och fyllde i underlaget tillsammans igår, Ida och jag, och hon satte glada gubbar på allt! Om man trivs, har kompisar, är snäll, har vuxna att prata med, gillar skolämnena, osv. Det enda hon inte satte gladaste på var "jag plockar undan efter mig på fritids", för en gång kom ju Elsa och tog Ida i handen och drog iväg henne när vi skulle hämta, så Ida hann inte plocka undan...

• asap

Kaz, Drutten - Det där med kurvorna på bvc alltså. Suck.
    Men oj så jobbigt att vakna så ofta, hoppas det blir bättre snart!

Mandra - Hur har det gått med tentan? Och med din väns barn och skolan?

Inga barn hemma den här helgen. Det känns väldigt tomt och märkligt, som vanligt. Men vi fick rapport igår kväll från mina svärisar som har barnen, och de har det jättebra. Elsa pratar, pratar, pratar hela tiden, så de blir trötta i öronen.

• asap

Siggan - Nej, så tråkigt! Hur mår du, har du haft ont? Stor kram!

Piggley - På Idas skola jobbar de mycket med tvärgrupper över årskurserna på olika temadagar och sådant, och sedan fortsätter de ju att leka med sina nya kompisar på rasterna också. Så det verkar funka bra.

Vill någon byta liv med mig resten av dagen? Jag är ensam med barnen och Ida är på sitt sämsta humör. Oförskämd, bråkig, arg och sur. Elsa är snorig och är också arg på mig så fort jag gör/inte gör något. Giv mig styrka!

• asap

Byte ej längre nödvändigt! I och G drog till varsin kompis, E och jag har parkerat framför tv:n där jag slog på Bamse på Netflix. Och jag har en kopp kaffe med mig. Så nu är det rätt bra igen efter förmiddagens härdsmälta.

• asap

Tror vi har diskuterat detta tidigare, men minns inte riktigt: har era barn overall i vinter?

Jag hittade bara upp till strl 128 (Pop) resp 120 (Didrikssons) i affärerna när jag köpte vinterkläder till barnen för några veckor sedan så jag köpte ingen till Ida. 128 var vad hon hade på overallen förra vintern. Men så igår såg vi overalltestet i tidningen och Ida undrade varför hon inte kunde få en overall, hon vill ju så gärna ha det. Då såg jag att Didrikssons (bäst i test också) fanns tom 140, och efter en del letande på nätet hittade jag någon som sålde så stora och har nu beställt! Undrar om hon kommer vara ensam med overall på skolan...?

• asap

Kaz - Börjas det inte ovanligt tidigt med den sortens händelser? Jag tror inte ettorna har telefoner på Idas skola. Jag vet att hon inte har det iaf, och har inte sett någon kompis med telefon heller.
    Min kollegas son var ju inblandad i en instagram-historia för några veckor sedan då han tagit en duschbild på en klasskompis. Det tror jag att jag berättade om?

• asap

Grattis Gabriel!

Skylanders är nytt för mig, tv-spel?

Hur mår ni annars Milla, det var längesedan vi såg dig.

• asap

Nisselina - Ida har bara läsläxa. På skolan har man beslutat att inte ge läxor förrän man eventuellt också kan erbjuda läxhjälp i skolans regi. Men läsläxa har de som sagt, än så länge är den plättlätt och ingen rättning behövs från vår sida, bara lyssna när hon läser igenom den.

gbg - Men åh, så härligt att det lossnat för Elliot så att han nu kan redovisa för klassen utan problem!
    Ida simmar bara ryggsim. Jag tror inte alls att "alla andra" kan simma redan i första klass.

Milla - Jag förstår dig. Jag gjorde så att jag  läste en programmeringskurs på distans (Malmö högskola) när G var liten för att "uppdatera" mig lite när det gått några år sedan examen och jag mest varit föräldraledig de åren.
    Du bor ju ändå i en region med en del industri- och teknikföretag, i Västerås finns det väl massor? Jag tycker du ska ta kontakt med olika bemannings-/rekryteringsföretag där du bor och berätta läget. Jag tror att det ofta finns öppningar som inte alltid annonseras ut och tillsätts genom rekrytering. På mitt jobb hyr man ofta in konsulter från bemanningsföretag för tillfälliga toppar och projekt. I går började en kille som ska vara där ett halvår, intervjun var i tisdags. Men ibland låter man också bli för att man liksom bara förutsätter att man inte kommer hitta någon om det gäller en för kort period. Men om en lämplig kandidat hade visat sig så hade man inte tvekat!
    Så jag tror att om du berättar att du finns, samt talar om att du i det här läget kan tänka dig "vad som helst" bara det är på rätt företag, för att bygga erfarenhet och referenser så tror jag att det finns något därute för dig!
    Styrkekram och heja heja!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*